chiddush logo

חיזוק על לימוד הלכות שבת וידיעתם

נכתב על ידי maor_tz, 7/8/2010

 

בס"ד

 

 חיזוק על לימוד הלכות שבת וידיעתם:

 

לקראת חודש הרחמים והסליחות טיפה נרחיב את היריעה וננסה ביחד להתחזק בנושא השבת:

מה ענינה המיוחד של השבת? למה אנו כל כך מיחסים חשיבות ללימוד הלכותיה? אלא יש עלינו להבין שששת ימי החול  ויום השבת הם קשורים זה בזה שכשם שיש באדם גוף ונשמה כך יש בשבוע "גוף" ו"נשמה" ששת ימי החול הם בעצם הגוף ואלו השבת זה הנשמה וכשם שהאדם השלם הוא האדם שיש בו הרמוניה בין הגוף לנשמה כך השבוע הבריא הוא בכך שיש הרמוניה בין ימות החול שיש בו את  ההכנות לשבת מבחינה גשמית לשבת שבה שואבים את הכוחות הרוחניים לכל השבוע ולכן חשוב מאד שנקיים אותה כהלכותיה ולא חלילה שנחללה ונפגע בכוחות הרוחניים האלו.

 "המשנה ברורה" בהקדמתו להלכות שבת כותב "...שענין שבת הוא שורש האמונה...ואמרו חז"ל כל המשמר את השבת כאלו מקים כל התורה וכל המחלל השבת כאילו כפר בכל התורה כלה והכל מטעם הנזכר לעיל דהוא שורש האמונה..." לעצם חשיבות ידיעת הלכות שבת ועשייתם אמרו חז"ל (שבת קיח) "אמר ר' חייא בר אבא א"ר יוחנן כל המשמר שבת כהלכתו אפי' עובד ע"ז [כדור] אנוש מוחלין לו שנאמר "אשרי..." עד כדי כך חשוב ידיעת הלכות שבת על בורים שאמר ה"יערות דבש" (מובא "במשנה ברורה" בהקדמה) כי אי אפשר במציאות שינצל אדם מאיסור שבת אם לא ילמד כל הדינים על בורים היטב היטב  וכתב ב"ספר חסידים" (מובא ב"פלא יועץ" ערך שבת)שכמו שאמרו שואלין ודורשין בהלכות הפסח כך יש חיוב על כל אדם לדרוש ולתור ולדעת הלכות שבת ולעבר עליהם לפחות פעם אחת בשנה ,ונסיים בדברי הקיצוש"ע  על חשיבותה של שבת והלכותיה– "שבת קודש היא האות הגדול והברית, שנתן לנו הקדוש ברוך הוא לדעת כי בששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וכל אשר בהם ושבת ביום השביעית, והוא יסוד האמונה, ואמרו רבותינו זכרונם לברכה שקולה שבת ככל המצות, כל המשמר את השבת כהלכתו כאלו מקיים כל התורה כולה, וכל המחלל את השבת כאלו כפר בכל התורה כולה, וכן הוא אומר בעזרא ועל הר סיני ירדת ותתן לעמך תורה ומצות, ואת שבת קדשך הודעת להם".

 אם כן קדימה יש לנו הרבה עבודה באלול – להתחיל ללמוד הלכות שבת אפשר ללמוד ע"י ספרי קיצורים של הלכות כמו קיצוש"ע, ילקוט יוסף, שמירת שבת וכו'... אפשר אם חברותא אפשר לבד העיקר זה לא להשאר במקום אלא לרוץ הלאה שכן אם נשארים במקום נופלים !!!!! אז יאלה נתעורר ונתחיל ללמוד!!!!! ,ודווקא עכשיו צריך הכי הרבה להיזהר כי כבר אמרו בעלי התוספות (בתענית) "כל ההתחלות קשות" ולכן עם קשה אז זה אומר שהיצר מפחד מאיתנו ורוצה להפריע לנו אבל אחרי כמה זמן שמתמידים ולא מוותרים וגם אם נופלים קמים, אז הרבה יותר קל  והיצר נחלש, יהי רצון שנזכה.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע