chiddush logo
נכתב על ידי אברהם לוי, 10/8/2010

"מן" וליקחו

   חז"ל שואלים: לשם מה היה צורך להוריד "מן" מידי יום ביומו? אדרבא! שירד פעם אחת ויספיק לכל הזמן. שהרי חז"ל אומרים: שבכל יום ירד מן לישראל בכמות שתוכל להספיק לאלפי שנים! ולמרות זאת, מידי יום היה נמס. "וחם השמש ונמס". וכל זאת למה?

   הקב"ה הנהיג את דור המדבר דוקא כך. כדי שיהא להם בטחון ואמונה בו. לכן, מידי יום הוא היה נותן מן "בשפע", אך הוא גם דאג שהמן לא ישמר למחר, ועל ידי כך תושרש בעם ישראל האמונה והביטחון - וילמדו לִסְמוֹך רק על ה'.

   ...כאשר מפטרים אדם מעבודתו, הוא דואג וחרד. מה אוכל מחר... מהיכן אשלם את המשכנתא.... כאלו שעד עכשיו הבוס הוא זה שפרנסו. וכך, מלא פחדים ודאגות הוא מדדה לכיוון לשכת העבודה...

   אבל המאמין ובוטח באלוקים, "ראשית", מודה על העבר, על זה שעד היום היה לו פרנסה. אחר כך הוא קורא כמה פרקי תהילים, ומבקש מהבוס האמיתי שימשיך להשפיע עליו מטובו גם בעתיד. הרי הוא מאמין ויודע שהכל זה רק עניין של "צינורות"! משום שאת הפרנסה קובע אלוקים בראש השנה - ולא מושיקו הבוס.

   לאחר שהוא הפנים והתחזק באמונה וביטחון בה', הוא עושה את ההשתדלות ופונה "לצינור" הנקרא "לשכת העבודה"..

   יהודי יקר, הידעת? לתינוקות שהושלכו ליאור - אלוקים דאג לדבש וחלב. במדבר הצחיח - אלוקים נתן מן ובאר. לרבי שמעון במערה - אלוקים הצמיח עץ חרובים. לא חסר לקב"ה דרכים כיצד לפרנס את האדם. אלא ש... לאדם חסר את הזכויות להתפרנס!!!

          יחי ההבדל הקטן!

 

נ.ב. התחזקות באמונה ובמצוות, מגבירה את הזכויות וממילא גם... מחזקת את הפרנסה,..

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
DL2000 (10/8/2010)
יישר כח וחזק וברוך ,המשך לחדש חידושים כאלה!
ציורים לפרשת שבוע