chiddush logo

כי תשא, עליה ד, נצח בשבוע

נכתב על ידי danielginerman, 3/3/2015

 כי תשא, עליה ד, נצח בשבוע. שמ' לג,כא: "ויאמר י-הוה: הנה מקום אתי, ונצבת על הצור".

העולם העליון וצבאיו, העולם התחתון ויושביו, המנהיג הצדיק באמצע, להביא את החוק הא-להי לידי הגשמה בחיי האדם. 

והנה איך זה יפעל, אשר יאמר ה' אל משה: "הנה מקום אתי" = 657, הוא המקום ממנו תאסוף (קו' יב,י) "דברי אמת" המיועדים (ויק' כה,לח) "להיות לכם לא-להים", שתספר לכל העדה (ירמ' מ,יג) "מה אתה ראה", ותהיה לפניהם (יש' מה,יט) "מגיד מישרים". (יח' יג,כג) "וידעתן כי אני י-הוה", (דה"א יז,כד) "א-להים לישראל". (שמ' טו,כה) "וימתקו המים", (במ' ה,ג) "ולא יטמאו את מחניהם" עוד.

אך מקומך, מקום החסיד הצדיק, אינו שם במרומים אצל ה'. משם תשאב את האור הנכון לתקן את העולם בדרכי נועם, "ונצבת על הצור" = 949, במקום הכי חשוף לעיני כל (במ' לג,ו) "אשר בקצה המדבר", בין התודעה הירודה של העבדים לבין התודעה החדשה של בני חורין, (ברא' י,ח) "להיות גבור בארץ". (ש"א יב,כ) "ועבדתם את י-הוה"; (שמ' יז,ד) "ויצעק משה אל י-הוה לאמר": (נחמ' ט,יט) "ואתה ברחמיך הרבים", ראה את עמך ורעהו.

הרי, "ויאמר י-הוה: הנה מקום אתי, ונצבת על הצור" = 1889. מעל ראשי הבורא ית', [תהי' לג,יד] "ממכון שבתו השגיח אל כל ישבי הארץ"; [תהי' סט,ל] "ואני עני וכואב; ישועתך א-להים תשגבני". מהחיבור המשולם והמתוקן בין עליונים ותחתונים, מהחיבוק של הבורא בבריאה השבה אליו, ישוב ויבין ויצהיר המנהיג: (דה"ב לו,כג) "כל ממלכות נתן לי י-הוה א-להי השמים", ולא אמלוך על פני הארץ כי אם לישם עליה חוקי שמים, להעלות את הכלה עדי החתן, לגלות את השכינה בזיו זיו הדרה ויופיה. 



**************************

הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/

הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/

אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"

ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.

תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw

המנוי: http://goo.gl/Snh7JU

***************************


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה