chiddush logo

תפילה לקיום התורה - סימן קל"ה, קכ"ג בליקוטי מוהר"ן

נכתב על ידי zeev148, 30/4/2015

ריבונו של עולם, מלך אהוב ורחמן, זכני לקיים מצוות עשה של ואהבת את י-הוה א-להיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך ותהיה אהבתי את הצדיק יותר... מאהבת נשים – זו שהתורה משבחת במיוחד, אהבת האחיות רחל ולאה, שבזכותה נמסרו הסימנים, ונפקדה גם רחל, והעמידה יחד עם לאה שנים-עשר שבטי-י-ה שפרו ורבו והפכו ל"ישראל אשר בך אתפאר”!

תודה על הנוטריקון "נפלאתה" – (רבי) נ(חמן)-פלא-אתה!!

זכני להתקשרות של אמת לצדיק, שעיקרה אהבתו התמידית. והסימן שאכן מקושר, יהיה שתזכני לבטל קטנותי לגדלותו עד שאאכל על ידו ואתהפך למהותו. זכני לבחינת "ונפשו קשורה בנפשו" (בראשית מד,ל) ועל ידי זה עשה שארגיש את קדושת יום-טוב ואזכה לענווה בכח הצדיק ותתבטל הגדלות על ידי אורו הגדול, ותעלה מלכות דקדושה מהקליפות ותתבטל מלכות הארבע מלכויות דסיטרא אחרא. אנא, זכני לקיים מצוות עשה של שמחת יום-טוב ומצוות עשה של ושימח את אשתו אשר לקח ועל ידי שמחתה תהיה עליה ותקומה לשכינתא מעפרא ולא יהיה יותר עיכוב (מביתנו) לגאולה השלמה!

ריבונו של עולם, היות ועיקר יצר הרע הוא על העריות, וכל מלחמת היצר הרע היא בצדיק האמת, זכני לקיים "מכל מלמדי השכלתי" ואהיה חכם "הלומד מכל אדם" ומרעי יותר מכולם, היינו מהכוח המדמה, ובכל פעם שעולה בי הרהור בתאווה, גם אם מולבש במצווה של "פרייה ורבייה”, "צדיק אוכל לשובע נפשו", “שינה בשבת – תענוג", “אם אין קמח – אין תורה" – מיד אתחזק להחליפו במצוות עשה "מדבר שקר תרחק" וארחק מרעיונותיו בתכלית הריחוק, עד שאדבק את נפשי ורוחי בצדיק בשלמות, כי הצדיק הוא בחינת האמת לאמיתה, ותכלית התורה כולה שאת הצדיק נחפש עד שנמצא, ובכך מקיים מצוות עשה "ובו תדבק"!

אנא, זכני לידע שזה היסוד שהכול תלוי בו – לקשר עצמי להצדיק שבדור ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא זה, דבר קטון ודבר גדול, ולבלי לנטות, חס ושלום,מדבריו ימין ושמאל, כמאמר חז"ל "אפילו אומר לך על ימין שמאל וכו'” ואשליך מאתי כל החכמות, ואסלק דעתי כאילו אין לי שום שכל בלעדי אשר אקבל מהצדיק והרב שבדור!

אנא, רחם נא עלי, ועשה שאדע, שכל עוד ונשאר בי – היו לא יהיה – שום שכל עצמי, אינני בשלמות ואיני מקושר להצדיק, אלא לסיטרא אחרא, לכן הצילני נא מיד אחי מיד עשיו, ועזור לי להשליך את דרכי החכם, ואדע נאמנה, שאיני יודע כלום! ואיני מבין כלום! ואיני רואה כלום! ולא שומע כלום! ולא אתיימר לנסות ולהבין, אלא אבטח בהצדיק – שזכה לנון שערי בינה, לדעת שלמה, לבחינה אחת עם התורה, ואדע נאמנה שהוא היחיד שיודע הכל מכל כל, וחפץ לעזור לי יותר מכל, ואורו גדול ועצום ונפלא, ומה שאיני מבין אותו – כי כל כך רחוק מהאמת, וכל כך קשור (עדין) ברצונות לצד שכנגד הקדושה. לכן, רפאני נא וארפא, הצילני נא ואנצל, הושיעני ואוושע, פתח פי ואתחיל לעבוד באמת את עבודת התפלה, ואלך עם אזמרה תמיד, עם תודה והודאה, על כל נקודה טובה וכל בחינה של מצווה, ועל כל תיבת תורה ותפלה, ועל הרצון דקדושה, ועל הצער שעוד לא זכה לביטול מושלם, וזכני מעתה שלא לעזוב את הרצון והתפלה והגעגועים והכיסופים לבטל בשלמות רצוני לרצונו, ולעסוק בתורתו ובספריו ובקיום עצותיו, הן לעשות מתורות תפלות, הן לקרוע השדה והיערות בלילות בשאגות ונהמות ושוועות ותחינות ובקשות עד שתבער בלבי אש התמיד שלו, ואהיה כעט בידו, ותגמור תיקוני בשלמות, ואשמח בחלקי, ואעצום ברצון את עיני מהעולם הזה, ואראה באור שבעת הימים את העולמות כולם מקצה עד קצה, ותשתעשע עמי, ותלמדני תורתך ב-ע' פנים ואופנים, ותהיה תורתך שעשועיי, ואחזה בנועם ה' עוד בחיי, אנא, זכני לילך עם כל תורה בספריו הקדושים, עד שלא יהיה כל הבדל, בינו לביני, ויתקיים בי מיד "מאין יבוא עזרי" וזכה נא בכך את הנבראים כולם, כי רק לשם כך בראת העולם, לגלות רחמיך, היינו את הצדיק יסוד עולם! ובזה תלויה הגאולה, שיכירו כולם במעלת וערך התפלה, וישנו המציאות כרצונם, כי אין זולתך, ואתה לבדך מהווה הבריאה והנבראים כולם, ורק מחכה לרגע בו תוכל לגאול העולם, ולהלך בינינו, כבגן עדן ביום בו בראת את האדם!


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה