chiddush logo

מגילת אסתר - מדוע היה משתה של 180 יום?

נכתב על ידי ilan sendowski, 9/5/2016

מקובל שהמלך הטפש עשה משתה הוללות ושכרות במשך 180. הפרוש הזה לא מלמד אותנו דבר והוא שגוי. שיכור כרוני לא יכול להפסיק לשתות, והנה אחרי 12 שנות מלכות המלך הלך למשתה יין אצל המלכה, ולא חזר לישון שיכור כלוט או נח, אלא היה ער והקשיב לקריאה בספר דברי הימים. 


כידוע, בשנה השביעית למולכו, דוד המלך כבש את ירושלים, הביא את נשותיו לעיר, והביא את ארון הברית לבירתו במשתה גדול. כך כנראה היו מספר סיבות לאחשורוש לחגוג בשנה השלישית למולכו.

הרודוטוס מספר שלפני דריווש לא שילמו למלך פרס מיסים מסודרים אלא הביאו מתנות. (ספר ג 89)

ממאה עשרים ושבע מדינות באו משלחות מכובדות. סביר שכל משלחת כללה צבא כבד, נכבדי העם ואוצרות למלך כמתנה. כל משלחת נראתה כמו הביקור של מלכת שוא אצל שלמה.

ניתן להבין שהמשלחות סחרו אחת עם השניה וזה היה יריד עולמי מוצלח מאוד. ידע וסחורות מהודו ועד כוש החליפו ידיים.

סביר שכל ערב משלחת אחרת הציגה את עצמה למלך בהיכלו, ונתנה למלך כבוד ומתנות. כל משלחת, למעשה, ארחה את המלך ואת נכבדיו במאכלים ומשקאות שלהם, ואולי גם במופע אומנותי. כיוון שהיו 127 משלחות, וחלק היו ממדינות ענקיות כמו מצרים והודו אשר ארחו את המלך מספר ערבים, לכן המשתה היה של 180 יום. אין ספק שבנוכחות המלך האורחים שתו כחוק, אבל לא השתכרו ולא לכלכו את הארמון.

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:

2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON    סטימצקי           מנדלי


נ.ב.
בהמשך, במתכונת הזו של מופע אומנותי בערב, הופיעו נערות מכל רחבי המדינה לפני המלך ושעשעו אותו ואת אורחיו. אין ספק שהמלך לא היה בוחר נערה כזו, שאפילו לא מדברת פרסית, להיות מלכתו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע