chiddush logo

מחדשים את הבית - 3 רעיונות לעיצוב ביתכם

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/5/2016

 קיימות אפשרויות רבות שבאמצעותן אנו יכולים לשדרג את החללים השונים של ביתנו מבלי להפוך אותו לאתר בנייה. השימוש בחומרי גלם ובנייה שונים החל מגבס, דרך בטון, טיח, קרמיקות ועד עץ מאפשרים לנו להפעיל את הדמיון ולייצר לעצמנו אווירה ותחושה חדשה לגמרי. ליקטנו עבורכם כמה רעיונות שיעניקו לכם השראה ויאפשרו לכם ליצור מגוון של אפשרויות, צורות, מרקמים וסגנונות חדשים.

פיסול הבית מחדש באמצעות עבודות גבס

הבחירה בעבודות גבס מביאה עמה יתרונות רבים כאשר הבולט שביניהם הוא העובדה שהחומר איננו מגביל אותנו בשום צורה. תמיד ניתן לעשות חידושים ושינויים שכן הגבס נחשב לחומר גלם דינמי וגמיש. באמצעות עבודות גבס ניתן להשיג מגוון מטרות – החל מעבודות גבס בסלון שיהפכו את הבית שלכם לייחודי ומעוצב ועד לפתרונות פרקטיים כגון חלוקת חלל הדירה, הנמכת תקרה, חיפוי של תשתיות חשמל ומים ועד לחיפוי של קירות ותקרות מקולפים או רופפים.

אם אתם מחפשים דרך לשדרג את החללים השונים בבית, באמצעות גבס ניתן לבנות מדפים ולהניח עליהם שלל קישוטים, תמונות של בני המשפחה במסגרות מעוצבות או ספרים. דרך נוספת ליצירת מראה מחודש ונקי היא בנייה של נישות גבס בהן ניתן לתלות תמונות, להניח מזכרות או יצירות אמנות אחרות. למי מכם שטכנולוגיה זורמת בדמו, תוכלו ליצור באמצעות גבס קיר מדיה שבו מסך הטלוויזיה יותקן בתוך הקיר ועדיין לא דיברנו בניית רהיטים כגון ספריה או שילוב בין גבס לבין חומרי גלם אחרים כמו זכוכית או עץ.

משלבים בין ישן לחדש ובין כפרי למודרני

בין הטרנדים הבולטים ב-3 שנים האחרונות, הוא השילוב בין מודרני לרטרו. את השילוב ניתן לעשות בכל מיני דרכים החל מלהכניס שיטות צביעה חדשות כמו טיח צבעוני או לשלב בחלל הבית רהיטים בסגנון רטרו ותאורה מודרנית. ניתן למזג בין הישן לחדש על ידי בחירת ריצוף מודרני ולהוסיף אלמנטים שמאפיינים תקופות אחרות - בין אם זה תמונות, שעון קיר או פינת אוכל מיוחדת. גם השילוב בין כפרי למודרני הוא חלק בלתי נפרד מאותו טרנד ישן/חדש, שכן כאשר משלבים חומר גלם עמוק וחם כמו עץ, חשוב לרכך את החלל עם חומרי גלם כגון זכוכית, מתכת או אפילו לשלב אלמנטים המאופיינים ברמת ניקיון ופשטות. המשחק בין מרקמים, זוויות אור, אלמנטים וחומרי גלם הוא זה שיוצר את הקסם בחלל.

חיפויי קירות, מרקמים ושלל צבעים

בין הפתרונות הבולטים הוא השימוש בטפטים, חיפויים ושלל טקסטורות שמעניקים לחלל טאצ׳ יוקרתי ומואר. ניתן לעשות שימוש במרקמים דמויי בד כדוגמת סאטן, תחרה ואפילו עור או לחלופין לדמות מראה של עץ או בטון. השימוש במרקמים מאפשר לנו להחליט אם אנו רוצים מראה קיר נוקשה ומסיבי או רך ומעודן. לאחר שבחרנו את החיפויים והריצוף בחלל, נוכל כמובן לבחור את גופי התאורה וליצור אפקטים מיוחדים. השימוש בבריקים הפך גם הוא לאחד הטרנדים הבולטים ובאמצעותו ניתן לחפות קיר שלם בחדר השינה, בסלון או אפילו במטבח.

בכדי שלא ליצור בלבול ועומס יתר בין מרקמים, סגנונות וצבעים, ומאחר שביתכם צריך למצוא קודם כל בעינכם ולספק לכן סביבת מגורים נעימה, אנו ממליצים לקחת את הרעיונות ולשלבם בטעמכם האישי. לכן, עיינו בקטלוגים העוסקים בעיצוב וגלשו באתרים רלבנטיים. אינכם צריכים לדעת אנגלית שוטפת על מנת להתרשם מתמונות ולקבל רעיונות. במידה והתקציב שלכם נמוך יחסית, זכרו שתמיד ניתן ליצור עומק ואווירה עם מוצרים פשוטים כמו וילונות, כריות, שטיחים ופוסטרים שלא חייבים להכניס אותנו להוצאות מיותרות. דוגמה מצוינת לחידוש הבית במחירים שפויים, יכולה להיות צביעתו בצבעים עכשוויים.

אנו בטוחים שעם מעט דמיון וניהול תקציב נכון, תוכלו גם אתם לעצב את ביתכם בדרך מעוררת השתאות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה