chiddush logo

ליקוט מביאור יש"ר (יצחק שמואל רג'יו) לפרשת קרח

נכתב על ידי אורן מס, 30/6/2016

 ליקוט מביאור יש"ר (יצחק שמואל רג'יו) לפרשת קרח


טז,ד: וישמע משה ויפל על פניו: מדוע רק משה נפל על פניו, הרי התלונה הייתה על משה ואהרן (פסוק ג')? יש"ר: "הזכיר משה לבדו כי אהרן במוסרו ובקדושתו לא ענה דבר בכל המחלוקת הזאת, ויהי כמחריש וכמודה מרוב ענווה, שמעלת קורח גדולה ממעלתו, אבל הוא עושה כדבר משה, כי כך הוא גזירת מלך". גם התנהגות בענווה יכולה להיעשות על פי פקודה וגזירה.

 

יז,ו: וילונו כל עדת בני ישראל על משה ועל אהרן לאמור אתם המיתם את עם ה': מדוע התלוננו על משה ואהרן ולא על ה'? יש"ר: "לדעתם היה העונש ההוא (שריפת ה- 250) בעבור הקטורת שהייתה אש זרה אשר לא ציווה ה' ... וכמו שמתו נדב ואביהוא בהקריבם אש זרה ... וחשבו העם שמשה מעצמו נתן העצה הזאת כדי להמית בה עם רב מישראל ... שהיה להם (משה ואהרן) לתת אות או מופת אחר, במטה או בזולתו ... בעצתכם הרעה גרמתם שימותו". גם אותות חזקים לא משפיעים על סרבני אמונה.

 

יח,ז: ועבדתם עבודת מתנה: מהי 'עבודת מתנה'? יש"ר: "עבודת הכהונה לא תהיה בעבודת שעבוד, אבל עבודת מתנה – גדולה נתתי לכם בה לכבוד ולתפארת". הזכות לעבוד את ה' – היא מתנה לעובד. מעניין.

 

יח,כז: כדגן מן הגורן וכמלאה מן היקב: מהי 'מלאה'? יש"ר: "כל התבואות, גם היין, נקראים מלאה, והוא מעניין השלמה, כשתתמלא התבואה ותתבשל כל צרכה, אז נקראת 'מלאה', וכן הענבים אינם נדרכים ביקב עד גמר בישולם". מלאה – גמר בישול.

 

שבת שלום, שבת של "שבת אחים גם יחד", שנזכה לענווה כאהרן, ישרות כמשה, עבודת ה' ככהנים ומלאות בכל מעשה ידינו, אורן, בן וכו'.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה