chiddush logo

וה' העשיר את אברם - סיפור שרי במצרים

נכתב על ידי ilan sendowski, 25/8/2016

 שרי היתה יפת מראה (בראשית יב יא), וסביר שהיתה בהירת עור ושער, ובעלת שער ארוך וחלק, כי מקום הולדתה היה בצפון. שרי היתה מיוחדת במינה במצרים, שאנשיה היו שחומי עור.

אברם לא הסתיר את יופיה אל שרי ולא מנע מאנשי מצרים להתעניין בה. אברם השתמש בשרי ככרטיס כניסה למצרים ולבית המלך. אברם חשש שיהרגו אותו ויחטפו את שרי. כדי למנוע זאת הוא הודיע למצרים שהיא פנויה ויש דרך חוקית לזכות בה. למעשה אברם הזמין את המצרים להציע מחיר. הוא התכוון לדרוש הון עתק במטרה שהמצרים יוותרו עליה. התוכנית עבדה טוב אבל לא נגד פרעה.

פרעה שמע ששרי היא אחותו של אברם (בראשית יב טו), ובכבוד רב הוא נתן לאברם מתנות רבות ולקח את שרי לביתו (בראשית יב טז). פרעה היה מודע שזרים מארצות רחוקות נושאים מחלות (וירוסים), למרות שהם עצמם מחוסנים, ולכן הוא עצמו נמנע מלבוא אליה. אולם בני ביתו, שהיו במגע קרוב עם שרי, חלו (בראשית יב יז).

פרעה הבין את הסכנה לעמו, וגרש את אברם ושרי (בראשית יב יט). פרעה לא היה יכול להרוג את אברם ואנשיו, כי אז נושאי המחלות (הוירוסים) היו נשארים במצרים, נשטפים למקורות המים, ופוגעים בחיליו ובכל עמו. פרעה לא בקש חזרה את המתנות כי הוא הבין שכל דבר במחנה של אברם הוא נגוע. אפילו אנשיו של פרעה, שליוו את אברם, ווידאו שהוא יוצא מתחומי מצרים אבל לא התקרבו (בראשית יב כ).

כך ה' העשיר את אברם, כהכנה למריבה בין אברם ללוט, וגרוש לוט.

למעשה הסיפור הקצר הזה הוא הכנה מקדימה לסיפור יציאת מצרים.

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:
2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON    סטימצקי           מנדלי

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע