chiddush logo

והדרת פני זקן – היתרונות של בתי האבות הסיעודיים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/3/2017

 והדרת פני זקן – היתרונות של בתי האבות הסיעודיים

הרבה קשישים לא יכולים יותר לדאוג לעצמם, ובמקרים כאלה הם צריכים להחליט אם הם רוצים לעבור בית אבות סיעודי או להישאר לחיות בבית עם מטפל או מטפלת. זו אינה בחירה פשוטה ובמאמר זה נדון ביתרונותיו של בית אבות סיעודי.

בבית אבות סיעודי יש צוות גדול ומנוסה שמספק מענה לכל הבעיות הרפואיות של הקשישים. הצוות הזה כולל אחים, רופאים, עובדים סוציאליים, ועוד. בארץ האישפוז הסיעודי לרוב ממומן בעזרת המדינה דרך משרד הבריאות.

מגיל מסוים כולנו צריכים עזרה בחיי היום יום שלנו. כאשר אתם מחפשים בית אבות סיעודי כדאי לחשוב על העובדה שלעומת עזרה בבית, יש בבית האבות את הכלים לעזור לקשיש באופן שבו אי אפשר לעזור לו בבית.

משפחות רבות מתמודדות עם הרגע הזה שבו אחד מקרובי המשפחה צריך עזרה ופעמים רבות הפתרון אותו הם בוחרים הוא בית אבות סיעודי. כך הקשיש או הקשישה מקבלים שירותים נרחבים ויחס אוהב וחם מצד המטפלים של בית אבות סיעודי.

בית אבות סיעודי

הטיפול הסיעודי יכול להיות מתאים לכל קשיש שמתקשה בתפקוד יום יומי. חלקם לגמרי לא מסוגלים לתפקד וחלקם מתפקדים חלקית. יש כאלה שלא יכולים בכלל לתפקד בלי עזרה צמודה. בית אבות סיעודי דואג לכל השירותים כולל ניקיון, כביסה, אוכל, בריאות, סיעוד, טיפול רפואי ועוד.

יתרונות הטיפול הסיעודי

כפי שנכתב לעיל, יש הסוברים שבתי אבות סיעודיים עדיפים על הטיפול של הקשיש בבית על ידי מטפל או מטפלת. לפני שמחליטים את ההחלטה יש להתייעץ אם אנשי המקצוע המתאימים. חלק מהיתרונות של בית האבות הסיעודי הם שהוא ניתן בהנחה דרך המדינה.

בעצם מ- 2003 הממשלה העבירה את האשפוזים הסיעודיים מהמדינה למגזר הפרטי והציבורי – לבתי אבות סיעודיים.

חלק מהיתרונות של בית אבות סיעודי הם יתרונות שמטפל יחיד בבית פשוט לא יכול לספק לבדו. בגלל מצבים שונים של הגוף והנפש, הקשיש כבר לא יכול לטפל בעצמו יותר והוא צריך טיפול ועזרה חיצונית שדורשת לרוב יותר מבן אדם אחד.

במצב כזה הוא זקוק לאנשי מקצוע איכותיים צמודים בשביל לקבל את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

היתרונות של הטיפול הסיעודי כוללים את הפרטים הבאים:

·         סביבה מטפלת צמודה – אחד מהיתרונות הבסיסיים ביותר של בתי אבות סיעודיים הוא שזו היא סביבה טיפולית מאוד איכותית שמאפשרת לקשיש לקבל מענה שוטף לכל הצרכים הסיעודיים שלו.

·         סביבה איכותית – חוץ מזה שבית האבות הסיעודי הוא מסגרת טיפולית, זה גם קודם כל מקום שחיים בו. איכות החיים של הדיירים חשובה מאוד.

·         השגחה מלאה – בתי אבות סיעודיים מספקים טיפולים והשגחות מלאות לפי ההנחיות והתקנים המקובלים. בתי אבות חייבים לספק סביבה המותאמת לכל הצרכים.

יש לדעת שבדרך כלל כל אחד מהדיירים מקבל את המענה שקשור לצורך האישי שלו. כלומר, אם הוא צריך סיוע מסוים הוא מקבל אותו ואם הוא לא צריך את הסיוע הזה הוא לא מקבל אותו.

המסגרת צריכה להיות איכותית כדי להבטיח שאיכות החיים תהיה גבוהה גם כאשר הצרכים הם סיעודיים. אז כדי לתת לקשיש את ההזדמנות לקבל את הצרכים האלה, במצב שיכול להיות בכלל לא פשוט, יש למצוא בית אבות סיעודי טוב.

שאלות שהמשפחה צריכה לשאול את עצמה כדי להגיע לתשובה הטובה ביותר בפתרון השאלה האם הקשיש צריך להישאר בבית עם מטפלת או לעבור להתגורר בבית אבות סיעודי?

·         מה יקרה בבית האבות, בו הקשיש לא יכיר אף אחד, לעומת הבית בו הוא התגורר רוב חייו?

·         איך ישפיע מעבר הדירה על הקשיש?

·         כמה כל זה יעלה?

·         מה הקשיש בעצמו רוצה?

ישנם כמה סוגים של קשישים הזקוקים לטיפול סיעודי:

·         תשושים – הם יכולים להתהלך בבית אבל חלק מהפעולות היום יומיות קשות להם ולפעמים הם מתבלבלים וקשה להם לתפקד. הם יכולים לגור בבתי אבות או בדיור מוגן.

·         תשושי נפש – הם יכולים להתהלך בבית אבל אבל יש להם בעיות קוגניטיביות כמו בעיות בזיכרון, בשיפוט, בהתמצאות, והם צריכים עזרה באמבטיה, בהלבשה או בשירותים.

·         סיעודיים – קשיש שהמצב הבריאותי שלו והתפקוד שלו ירוד בגלל מחלה כרונית או ליקוי גופני או מנטלי.

·         חולה תשוש נפש או סיעודי – שילוב.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה