chiddush logo

רואי חשבון עצמאיים או משרדים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/3/2017

בשנים האחרונות מתחדדת השאלה הן בקרב בעלי מקצוע ועסקים קטנים והן בקרב עסקים בינוניים וגדולים, האם להשתמש בשירותיהם של רואי חשבון עצמאיים או במשרדים של רואי חשבון. שאלה זו מופיעה לעיתים תכופות, הן בגלל המבחר הרב שקיים בשוק, והן בגלל שאלות שמתייחסות לאופי וצורת העבודה עם רואי חשבון.

לפני שניכנס לעובי הקורה ונסביר איזו מבין שתי האופציות עדיפה, נסביר תחילה מה ההבדל בין רואי חשבון עצמאיים לבין משרדים של רואי חשבון. חשוב לומר שבשני המקרים אנחנו יכולים לגלות רואי חשבון מומלצים אשר עובדים עם סדרי גודל שונים של עסקים וחברות, החל מכאלה שעובדים על מחזורים של מאות אלפי שקלים בשנה ולמעלה מזה.

רואי חשבון מומלצים שפועלים באופן עצמאי, הם כאלה שעובדים באופן ישיר מול הלקוחות ובאופן אישי. הם לא עובדים תחת הגדרה של משרד ופירמה מסוימת, זה הם עצמם מול החברות והעסקים השונים. משרדי רואי חשבון, לעומת זאת, מעסיקים צוותים נרחבים של עוזרים וכוח אדם אחר שמתמחה בהיבטים שונים של ראיית חשבון, לעיתים הצוות כולל גם עורכי דין ואנשי עזר מתחומים אחרים, אך ההבדל המהותי יותר הוא, שרואה חשבון לא מייצג את עצמו אלא הוא מייצג את הפירמה והיא זו שקובעת מי מבין אנשי הצוות יעבוד מול לקוח כזה או אחר.

מה עדיף, רואה חשבון עצמאי או משרד ראיית חשבון?

כאמור, אם אנחנו מחפשים רואי חשבון מומלצים, אנחנו יכולים למצוא אותם גם ברשימה של רואי חשבון עצמאיים וגם ברשימה של משרדים שעוסקים בראיית חשבון, אך יש פרמטרים אחרים שצריכים להשפיע עלינו בשאלה עם מי נכון לנו לעבוד.

אם אנחנו עסק קטן או בעלי מקצוע, סביר להניח שנעדיף לעבוד עם רואה חשבון עצמאי. ראשית, הוא יהיה יותר נכון לעבוד עם מישהו בהיקפים כמו שלנו. זאת להבדיל ממשרדים ופירמות שלרוב מעדיפים לעבוד עם חברות בהיקפים גדולים יותר. שנית, אנחנו נרצה לעבוד עם רואה חשבון שיהיה מסוגל לספק לנו יחס אישי, קרוב, מישהו שנוכל להרים אליו טלפון ולקבל שירות מיידי. שלוש, העלויות של העסקת רואה חשבון עצמאי, הן בדרך כלל נמוכות מהעסקת משרד רואי חשבון.

לעומת זאת, אם אנחנו בעלי חברה גדולה, סביר להניח שנעדיף לעבוד עם משרדים גדולים, משרדים שיש להם צוות מקצועי גדול שיוכל לעבוד מולנו, משרד שיוכל לייצג אותנו מול גורמים שונים, יש פה שורה של אלמנטים חשובים שעלינו לקחת בחשבון. צריך לזכור, הרבה פעמים ראיית חשבון היא הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים כשאנחנו עובדים באופן עצמאי עם רואה חשבון, בוודאי עבור עסקים גדולים. למשל, במקרים רבים יש צורך לספק שירותים מול חו"ל או מול רשויות ממשלתיות שונות, את כל זה יכול לספק משרד רואה חשבון שיש לו צוות מתאים ומשאבים.\

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע