chiddush logo

פנינה יומית... כח סיון

נכתב על ידי שניאור, 22/6/2017

 

יום חמישי כ"ח סיון - פרשת קרח

 

העילוי הגדול של העבודה בזמן הגלות

בפרשתנו נאמר על הלויים "ושמרו משמרתך" (יח, ג). והנה, אחרי שכותב הרמב"ם את דיני שמירת המקדש (הל' בית הבחירה פ"ח) כותב שבשחר היו הכהנים בודקים את העזרה עם אבוקות של אור, ומסיים "כסדר הזה עושין בכל לילה ולילה חוץ מלילי שבת שאין בידם אור אלא בודקים בנרות הדלוקין שם מערב שבת".

ויש לבאר זה בעבודת האדם לקונו:

יום השבת רומז על ימות המשיח, שאזי יהי' "יום שכולו שבת" (סוף מס' תמיד), ואזי תתגלה אור גדול "ונגלה כבוד ה'".

עלול אדם לחשוב שלגבי הזמן דלעתיד לבוא והעילוי הגדול שתהי' אז, אין להעבודה בזמן הזה חשיבות כ"כ, ואין לה תפיסת מקום ח"ו.

אך בהלכה הנ"ל מרומז, שאדרבה, "בלילי שבת אין בידם אור", והיינו שבזמן "שכולו שבת" לא תהי' בידם "נר מצוה ותורה אור", ועל זמן ההוא נאמר "שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ – אלו ימי המשיח שאין בהם לא זכות ולא חובה" (קהלת יב, א. שבת קנא, ב).

וזה שלעתיד לבוא יתגלה אור גדול לא תהי' מצד עבודתם בזמן ההוא, אלא אור זה היא תוצאה מ"נרות הדלוקים שם מערב שבת", היינו, המצוות "נר מצוה" שהדליקו בערב שבת, לפני הגאולה – בזמן הגלות.

כי העילוי הגדול דימות המשיח הוא שאז תתגלה מה שפעלו בני ישראל במשך זמן הגלות, וכלשון כ"ק אדמו"ר הזקן בתניא (רפל"ז) "תכלית השלימות של ימות המשיח . . שהוא גילוי אור אין סוף ב"ה בעולם הזה הגשמי תלוי במעשינו ועבודתנו כל זמן משך הגלות".

ונמצא, שאדרבה, כל העילויים והשלימויות שיהיו לעתיד לבוא הם תוצאה מעבודתנו עכשיו.

(ע"פ לקוטי שיחות חכ"א עמ' 243)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה