chiddush logo

היעד האטרקטיבי לחופשת סוכות: ירושלים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/10/2017

 תקופת החגים היא ההזדמנות שלנו לבלות עם המשפחה והילדים, אולי יותר מכל זמן אחר. זהו הזמן שבו אנחנו יכולים לחבר את הילדים למסורת, לערכים וליהדות, לחשוף אותם למקומות החשובים ביותר לעם היהודי, ולעשות זאת כשאנחנו מבלים יחד ונהנים מזמן איכות. התקופה האידאלית ביותר לעשות זאת היא ללא ספק בחול המועד סוכות, בזמן שמזג האוויר נעשה נעים יותר והמקומות היפים ביותר בישראל ובירושלים בפרט נחשפים בפנינו במלוא הדרם. אז איך תוכלו לבלות את סוכות 2017 עם כל המשפחה, ואילו אטרקציות כדאי להכיר?

 

מנהרות הכותל מסע לאורך ההיסטוריה

הקרן למורשת הכותל השקיעה לא מעט זמן, אנרגיה ומשאבים בהכשרת מנהרות הכותל לטובת הציבור הרחב, וזו הזדמנות נהדרת לצאת לסיור לאורך ההיסטוריה. מסלולי הליכה ייחודיים, היסטוריה, עתיקות וסיפורים מרתקים על בניית הכותל, על בית המקדש ועל החיים בירושלים לאורך השנים, כל אלה הופכים את סוכות 2017 לחג מרתק ומסקרן גם עבור הילדים וגם עבור המבוגרים. כדי שתוכלו ליהנות מהחוויה השלמה קיים במקום גם מערך הסברה מקצועי במיוחד, שמאפשר לכם לקבל את כל המידע ואת כל הסיפורים מימי קדם ועד ימינו.

 

ברכת הכוהנים חוויה רוחנית מעצימה

דרך מלהיבה ומיוחדת במינה לחוות את ירושלים ואת הכותל המערבי במהלך חול המועד סוכות, היא הצטרפות לברכת הכוהנים. האירוע המרגש הזה מתקיים ברחבת הכותל ומגיעים אליו מאות כוהנים ורבבות ישראלים שמתחברים אל המקום הקדוש ביותר ליהודים. השילוב בין החוויה הרוחנית המעצימה הזו לבין סיור במנהרות הכותל או באתרים הסמוכים, הופך את הבילוי באזור להרפתקה סוחפת שגם הקטנים וגם המבוגרים לא ירצו (או יוכלו) לשכוח.

 

ביקור בבית הכנסת אוהל יצחק

במרחק הליכה קצרה מהכותל המערבי ניצב בית הכנסת אוהל יצחק, שחזור מדויק ומרהיב של בית הכנסת העתיק שנבנה לפני למעלה מ-100 שנים. שומרי החומות בנו אותו לראשונה ב-1904 ומאז הוא חווה לא מעט דרמות וטלטלות במהלך פרעות תרצ"ו-תרצ"ט ובמהלך מלחמת העצמאות ב-1948. ב-2008 המקום נבנה מחדש, והוא אחד האתרים היפים באזור ובעיר בכלל. אם תגיעו אליו בשעות התפילה תוכלו להצטרף אל המתפללים במקום ההיסטורי והמרגש הזה. לצדו נמצאים באזור הכותל עוד לא מעט יעדים אטרקטיביים לבילוי לכל המשפחה, לרבות מרכז שרשרת הדורות והמציג "המסע לירושלים". כל אטרקציה כזו היא חוויה נפלאה שמשלבת בין היסטוריה, תרבות ומורשת, ואין דרך טובה מזו לחוות את בירת ישראל, ואת המקומות הקדושים והיפים ביותר שבה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע