chiddush logo

כך תתמודדו עם תקלה בביוב בדרך הנכונה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/10/2017

 בוקר אחד אתם מתעוררים ומגלים שחניית הבניין מוצפת במי ביוב. בדיקה קצרה מגלה שהבריכה הסמוכה לגדר הבניין עולה על גדותיה והריח וההצפה מתחילים להלחיץ גם את הרגועים שבינינו.

לחץ כידוע הוא המקום הטוב ביותר לעשיית טעויות מסוגים שונים. על מנת שלא תעשו טעויות שיעלו לכם בכסף ובזמן לפתרון הבעיה, ריכזנו בעבורכם מספר כללי אצבע שיעזרו לכם לטפל בבעיה באופן הנכון – בלי לבזבז זמן יקר או כסף.

אז על מי האחריות?

כאשר מדובר במערכת הביוב הפרטית של הבית או של הבניין האחריות תהיה על הדיירים. לעומת זאת, כאשר מדובר על מערכת עירונית, התשובה לכך ברורה – האחריות היא על העירייה.

יחד עם זאת, קיים תחום אפור – לכם. הבנת הנקודה תסייע לכם לחסוך לעתים מאות שקלים ויותר.

הכלל אומר שאם אתם סובלים מבעיית ביוב בחצר הבית או הבניין, אין זה אומר שהבעיה היא בצנרת שלכם.

לדוגמה, נניח שהבריכה הסמוכה ביותר לשטח הרחוב מוצפת, סביר להניח שהבעיה היא בצינור שמחבר את הבניין או הבית שלכם אל הבריכה העירונית. במקרה כזה הטיפול בקווי הביוב לרבות הזמנת ביובית יהיו באחריות העירייה.

התגלה שהאחריות לטיפול בבעיה היא שלכם?

במידה והאחריות לטיפול על פי הכלל שהוסבר היא שלכם, יש לבחון היטב את אופן הטיפול מאחר שטיפול לא נכון יביא להוצאות מיותרות.

על מנת להגיע מיד לנקודה, נקדים ונומר שבמידה שהתקלה בביוב שמחוץ לבניין, עליכם להזמין שירותי ביובית מבלי להתמהמה בהתעסקות עם אינסטלטורים טובים ככל שיהיו. הסיבה לכך פשוטה – לאינסטלטור אין את הכלים לפתור באופן יעיל סתימה בביוב של הבית או הבניין ובמקרה הטוב, הוא יפתור אותה באופן חלקי. במקרה הנפוץ – הוא פשוט יזמין ביובית ואתם תצטרכו לשלם פעמיים...

תחזוקה שוטפת באמצעות ביובית
ישנם מקרים של צנרת ישנה שמצריכה טיפול שוטף שהוא מאוד ממוקד, קצר וזול (בערך 500 ש"ח) שימנע אחוז גבוה מאוד מהבעיות השונות בביוב.

שכירת ביובית פעם בחצי שנה (מומלץ להזמין בעונות המעבר – לפני הגשם מצד אחד ולפני שהשורשים מתחילים לחזור אל מערכת הביוב) עד שנה – בהתאם למצב התשתית בבית או בבניין, יכולה לעשות פלאים גם מבחינת תחושה (מים שיורדים בלי בעיה, היעדר ריחות רעים ומזיקים שונים) והן מבחינת שימושיות והיעדר תקלות.

לסיכומו של עניין ניתן לומר ש99% מבעיות הביוב יכולות להימנע על ידי שימוש נכון וזהיר במערכת וביצוע טיפולים תקופתיים וממוקדים מעת לעת ולפי הצורך.

תחזוקה כוללת טיפול קבוע בצינורות הביוב ונעשית בעזרת ביובית, שהיא כלי רכב בגודל בינוני שנועד לטיפול במערכות ביוב גדולות. בעיות ביוב ביתיות הן עסקו של האינסטלטור, אך כאשר מתעוררת במערכת הביוב החיצונית או במערכת ביוב ראשית של בניינים יש צורך באמצעים חזקים יותר.  

הביובית כוללת אמצעים מתקדמים שנועדו לטפל במערכות ביוב באופן מיטבי. סיב אופטי מיוחד ממפה את מערכת הביוב ומזהה תקלות וסתימות שמתחילות להיווצר. אחרי הסריקה מתבצעת שטיפה באמצעות צינור מים בלחץ גבוה ששוטף מן הצינורות את הפסולת והשומן שמצטברים עליהם. אם התחזוקה השוטפת לא מתבצעת אחת לזמן מה עלולה להיווצר סתימה – משפט זה נכון כאמור לבניינים בעלי מערכת ביוב ישנה.

לא להזניח את הביוב

התחזוקה השוטפת לא רק מונעת סתימות בביוב אלא גם התפתחות מזיקים שונים. יתושים ותיקנים אינם גזרת גורל, אלא תופעה שמתפתחת לעתים קרובות בגלל הזנחה של מערכת הביוב.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע