chiddush logo

נקודה שבועית - חג סוכות - חג שמח!

נכתב על ידי ידד, 5/10/2017

 נקודה שבועית - חג סוכות - חג שמח!

 

לא מכבר באמריקה הרחוקה סבל הציבור מאירועי טבע עצומים: סופות מזג אוויר שהעיפו והציפו כל מה שבדרכם, רעידות אדמה שהפילו בניינים וגשרים ובעקבותיהם אנשים נשארו בלי קורת גג, חלקם יישארו כך עוד חודשים ארוכים ויש כאלה שאפילו בלי חשמל.

כבכל שנה, בצמוד לימים הנוראים הפותחים את השנה החדשה, אנו מצווים לצאת מארבע קירות ביתנו, לבנות סוכה שתהא עבורנו בית זמני לשבעה ימים ושם נאכל, נישן, נשחק ונשהה בזמן הזה.

בגמרא יש מחלוקת על מה נקבע חג הסוכות. דעה אחת סוברת שזהו זיכרון לסוכות שבהם ישבו בני ישראל במדבר והדעה השנייה סוברת שזה זכר לענני הכבוד שהקיפו את עם ישראל שם.

דווקא הזמן הזה שהלכו בני ישראל במדבר, שאין ספק שהוא מקום קשה למחיה וכל תקופת ההליכה דרכו, כאשר הבית היה הסוכה, נטעה בנו מידה של פרופורציה וכנות לרע וסבל שקיימים בעולם ומלמדת אותנו לשמוח בחלקנו ולא להעצים את הקשיים שקיימים.

בזכות הסוכה הזאת עלינו להגביר את העין הטובה שלנו על החיים, על הקיום, על המציאות.

אנו ב"ה חיים בבתים בעלי קירות חזקים ויציבים עם קורת גג מעלינו שמגינה מגשמים ורוחות, יש לנו בבית האישי שלנו ברזים עם מים, חדרי שירותים ומקלחות ומקום מסודר לישון, ודווקא בימים אלה של השנה שמתחיל קצת להתקרר ואולי אולי לטפטף אנו נקראים לתת ביטחוננו בה' לכמה ימים, לשמוח ולהודות ולהכיר בטוב שיש לנו במשך כל השנה. 

ה' אינו רוצה להקשות עלינו, הרי אם יורד גשם (בדגש על אם) או אם קר מידי האדם פטור מהסוכה כי אסור למצטער לשהות בה ולא רק זאת שדווקא בחג זה נכתב בתורה "ושמחת בחגך".

שנזכה לשמחה אמיתית, עין טובה וביטחון גדול בה'.

 

חג שמח!

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 

 http://dosanova.co.il/

 

 

 

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

 

אמריקה,סבל,ציבור,אירועי טבע, סופות,מזג אוויר,רעידות אדמה,בניינים,גשרים,נאכל,נישן, נשחק,נשהה,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה