chiddush logo

תרמילאים – שבת בבית חב"ד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 7/12/2017

טיולי "תרמילאות" בחו"ל הם תופעה נפוצה ביותר בקרב הצעירים, כאשר כיום כמעט כל ישראלי אשר מסיים את שירותו הצבאי טס לטיול תרמילאי בחו"ל, כמו גם  סטודנטים במהלך חופשת הסמסטר ומבוגרים יותר בשנות השלושים שמחליטים לקחת במקום מזוודה לקחת תרמיל לרכוש ביטוח תרמילאים וכרטיס טיסה לכיוון אחד בלי תאריך חזרה... החוויה של טיול ארוך, של חודש לפחות, במדינות זרות ורחוקות מאוד מהבית, יכולה להיות חוויה אינטנסיבית ולא פשוטה לפרקים. לכן, מוצאים לא מעט מהטיילים הישראלים יתרונות רבים בבתי חב"ד הפזורים באינספור מדינות ויעדי תיירות בעולם כולו.עבור טיילים וטיילות רבים, שבת בבית חב"ד בבנגקוק, מקסיקו סיטי או סידני שבאוסטרליה, הופכת להיות אחת החוויות הנעימות והמשמחות ביותר בטיול כולו במיוחד בחגים שכל הישראלים נפגשים.

 

לפגוש ישראלים ויהודים רבים באווירת שבת חמימה

כפי שמטיילים רבים אשר שבו מטיול ארוך בחו"ל מעידים, עד שלא מתרחקים מהבית ומישראל למקומות רחוקים ביותר ולפרקי זמן ממושכים, לא מבינים עד כמה חשובה לנו האינטראקציה עם ישראלים אחרים, ועד כמה מסורת אליהן אנו מורגלים מהבית, כמו ארוחת שבת, הן חשובות ובסיסיות עבורנו. אותם טיילים ישראלים רבים העידו שאפילו אם לא הקפידו על ארוחת שבת מסורתית באופן קבוע בארץ, כאשר הסתובבו כמה שבועות טובים בחו"ל, רחוק מאוד מהבית, מהלחץ של היום יום ומהעבודה, חוו אותה בצורה חדשה ועמוקה ביותר כאשר התארחו לשבת בבית חב"ד ביעד אקזוטי ומרוחק זה או אחר.

לשבת בבית חב"ד בחו"ל יתרונות שונים, אך מעל הכל מדובר בהרגשה – פגישה עם ישראלים ויהודים רבים אחרים הנמצאים גם כן בשלבים שונים של הטיול שלהם, והתכנסות סביב המכנה המשותף לכולנו, כמו גם סביב מסורות משותפות כמו ארוחת שישי. האווירה החמימה והנעימה נותנת הרגשה של בית, הרגשה אשר כל כך נחוצה כאשר נמצאים רחוק מהבית לאורך זמן.

 

סיוע מקומי מאנשי בית חב"ד, סיוע בהפעלת ביטוח תרמילאים ועוד

מעבר לאירוח המסור והאווירה החמימה של שבת בבית חב"ד, מסייעים אנשי חב"ד לתרמילאים בצורות שונות ונפוצות. למשל, במקרים הן קורות תאונות מצערות ותרמילאי נפצע וזקוק לסיוע רפואי, אנשי חב"ד ה"מקומיים" יכולים לסייע פעמים רבות בתקשורת מול הגורמים המקומיים, בהליך של הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל בעת הצורך במדינה זרה, בתקשורת עם המשפחה או הרשויות בארץ במידת הצורך ועוד... אותם אנשי חב"ד הפזורים ביעדים רבים ושונים בעולם יעזרו בתמיכה נפשית יקרה מפז. במיוחד במקרים של תקלות, שיבושים כאלו ואחרים בטיול ופציעות בלתי צפויות, תמיד טוב שיש מישהו אכפתי ודובר עברית שיכול לסייע ולהציע אוזן קשבת – שירות חשוב נוסף שניתן למצוא בבית חב"ד בחו"ל... בלי שום קשר לאנשי חב"ד , הוצאות רפואיות בחו"ל יכולות לעלות הרבה מאוד כסף ולכן מומלץ לעשות עוד בארץ השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל ולקרוא טיפה על ביטוחי תרמילאים על מנת לראות איזה כיסויים צריך להוסיף לביטוח ולטוס בשקט נפשי בידיעה שאתם מכוסים בכל מקרה ובל מצב. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע