chiddush logo

הוכחת קיום הבורא מעצם הנסיונות ההפוכים

נכתב על ידי ברוך עינב, 31/12/2017

בס"ד


מישהו פעם שמע על קבוצת אנשים שמתאמצת בכל כוחה להכחיש את עצם קיומו של אדם העונה לשם צ'יפופו צ'קלקה, פרי אקזוטי שנקרא כופרניקוס או מעבד של מחשב שמכיל מיליארד ליבות? כמובן שלא, ומדוע? כי כולם יודעים שאין אדם, פרי ומעבד כאלה ולכן אף אחד לא יתאמץ ויבזבז זמן מיותר כדי להוכיח את אי קיומם של דברים שברור לכולם שאינם קיימים, אלא עצם העובדה שניתן לראות בחוש שמושקע מאמץ אדיר ומיוחד מכיוונים רבים להוכיח את אי קיום הבורא ח"ו זה כשלעצמו מוכיח את ההיפך הגמור, שהרי אם הוא לא קיים ח"ו למה ישנם אנשים שכל חייהם מוקדשים לצורך העניין?


ישנם דברים רבים שאע"פ שהם קיימים במציאות הם אינם זוכים לתשומת לב מיוחדת ועניין רב ואף אחד לא ניסה להוכיח את אי קיומם.


אז מה שונה ומיוחד כ"כ בבורא עולם שהרבה מאוד אנשים ניסו להוכיח שאינו קיים ח"ו ואע"פ שמעולם לא הצליחו לספק ולו הוכחה שחוקה אחת אלא רק עוד שקרים הזויים והמצאות כפרניות?


מאחר ושאר הדברים אינם מחייבים אותך להשתנות, מצווים אותך להיות אדם/בעל/אבא/בן/תלמיד/עובד טוב יותר, דורשים ממך להתעלות, להתגבר על יצרך, לתקן את מידותיך, להיזהר שלא לחטוא, לקיים מצוות ומעשים טובים, ללמוד תורה, להתפלל ולעשות חסד עם הזולת וכו'.


קחו לדוגמא ילדים קטנים, שנדיר לראות אותם בוכים בזמן שסבא וסבתא או אחד הדודים/ות באים לבקר, מאחר והם בדר"כ באים כדי לתת מתנות, להתעניין בשלום המשפחה, לדבר דברי נימוסין, לשמח ולהצחיק וכו' אבל הם לא באים כדי לעשות מהפכות בחייהם! אז כיצד יתכן שדוקא כלפי האנשים שהכי אוהבים אותם בעולם הם מתלוננים, בוכים ומקטרים כ"כ הרבה? התשובה נמצאת בגוף השאלה - מאחר ואותם הורים דורשים מהם להשתנות ולהתעלות הכי הרבה ביחס לשאר בני האדם דוקא בגלל שהם אוהבים אותם ורוצים את הטוב ביותר עבורם בכל דבר ועניין.


ומכאן מובן כיצד יתכן שיש כ"כ הרבה אנשים שמעיזים להתלונן ולקטר גם כלפי בורא עולם או אף למרוד ולכפור בו ר"ל, שהרי עצם הדרישות שהוא יתברך הציב לבני האדם שקיבלו בחירה חופשית מציבה בפניהם גם את האפשרות לנסות ולהוכיח את אי קיומו כדי שיוכלו להתנהג כאוות נפשם, ככל העולה על רוחם כאילו אין דין ואין דיין, בהוללות והפקרות עליהם הם יצטרכו לתת את הדין, ושאף אחד לא ישלה את עצמו בעניין הזה.


והדבר דומה לאותן מדינות נחשלות שלא מתקרבות לאלפית מהמוסר, הערכים ודרך הארץ שיש לעם ישראל ובכל זאת הן מרשות לעצמן להכפיש ולגנות את העם הנבחר בעזות מצח ושיא החוצפה מעל לכל במה אפשרית אע"פ שהן בעצמן מבצעות פשעים נוראיים נגד אזרחיהן, וכך גם נעשו המון נסיונות להוכיח את אי קיומו של בורא עולם ע"י אנשים שלא למדו ולו אות אחת של התורה הקדושה ולא חשבו בכלל לחפש את האמת, אלא שבגלל שהתורה על כל מצוותיה מחייבת אותם לעשות שינוי משמעותי בכל צורת החיים שלהם לפעמים אף מקצה לקצה, בשונה מכל שהכירו והתרגלו עד עתה נוח להם יותר להתאמץ מעל ומעבר כדי להפריך את עובדת קיומו של מי שברא אותם ומעניק להם חיים בכל רגע נתון.


אם אדם רוצה להקשות על קבוצת מומחים מסוימת, הוא קודם כל צריך ללמוד בעצמו את מה שהם למדו כדי להבין מה גרם להם להגיע לאותן מסקנות אליהן הגיעו שהוא מתנגד להן לפני שיתחיל לסתור את דבריהם, ורק אז הם יוכלו להתיחס ברצינות לכל שאלה וקושיה שתופנה אליהם אם בכלל תהיה, שהרי רוב הטעויות וה"קושיות" האלה נובעות מחוסר ידיעה או חוסר אמונה.


ובנוסף, החכמה, האמת והרצון האלוקיים מנוגדים בצורה מוחלטת לכל האנשים שמשועבדים לעוה"ז על כל ענייניו הגשמיים ותפיסת עולמם היא "אָכוֹל וְשָׁתוֹ כִּי מָחָר נָמוּת" (ישעיהו כב, יג) ומשופעת בתאוות חומריות, בילויים אסורים ומעשים פסולים, ועצם התכחשותם למציאות הבורא ב"ה מהוה נסיון להשקיט את יסורי המצפון שמציפים אותם ומציקים להם השכם וערב על כך שכל מגמת חייהם עומדת בסתירה גמורה לאמת האלוקית ולרצונו, וכל תכלית חייהם מנוגדת למטרה העליונה לשמה הם הגיעו לעולם, ומקורם בנשמה האינסופית שבקרבם שלא נותנת להם מנוח מאחר והם מתעלמים ממנה ומדרישותיה.


להוכחות נוספות לחצו כאן

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע