chiddush logo

שתי דרכים מצוינות לרענן את מראה הבית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/3/2018

אנחנו תמיד מחפשים דרכים לרענן קצת את מראה הבית, בין אם זה קורה כשפסח מתקרב, כשהקיץ בפתח או כשאנחנו מארחים חברים טובים ורוצים לייצר אווירה נפלאה ככל האפשר. מראה הריצוף משפיע על האווירה לא מעט, אבל גם כשאנחנו מנקים מדי שבוע ביסודיות אנחנו מגלים שהוא מאבד מהחיוניות שלו עם הזמן. למה זה קורה ואילו שתי דרכים עומדות לרשותנו?

 

הסיבה האמיתית לשחיקת הריצוף

יש לא מעט סיבות שיכולות להסביר למה הריצוף שלנו נשחק, אבל האמת היא שהזמן פשוט עושה את שלו. לאורך השנים אנחנו מנסים אולי לשמור על ריצוף נקי, אבל זה עובד לנו קצת פחות כשאנחנו גוררים רהיטים מצד לצד, שופכים בטעות קפה או נכנסים אל הבית עם בוץ בנעליים. גם אם אנחנו מנקים את הלכלוך כמעט מיד, הנזק כבר נעשה והריצוף נשחק לאיטו. מצד שני, זה ממש לא אומר שאנחנו צריכים להחליף אותו לעתים קרובות. פוליש לרצפה עושה את העבודה היטב, ויש שני סוגים עיקריים שכדאי להכיר – פוליש וקס ופוליש קריסטל.

 

פוליש וקס – זול יותר

השיטה הראשונה היא פוליש וקס, והיתרון המרכזי שלו הוא יתרון המחיר. המשמעות של פוליש וקס היא שמתבצעת מלאכת ניקיון יסודית מאוד, ואחריה מתבצע ליטוש לאריחים. בסוף, כדי להבטיח תוצאה מבריקה ולספק שכבת הגנה מסוימת לריצוף, נמרח גם שכבת וקס. בהשוואה לטכניקות פוליש אחרות העלות של פוליש וקס נמוכה יחסית, אבל יש ליתרון הזה גם מחיר: השיטה נחשבת לעמידה קצת פחות מאחרות, מה שאומר שבתוך כשנה תצטרכו לחזור על הפעולה שוב. האם זה משתלם והאם המחיר הזול שווה את זה? התשובה לשאלה הזו כבר תלויה בכם ובשיקולים הכלכליים והאישיים שלכם, כמובן.

 

פוליש קריסטל – עמיד יותר

הדרך הנוספת שעומדת לרשותכם כוללת פוליש קריסטל, וגם כאן התהליך מזכיר במידה רבה את התהליך של פוליש וקס. ניקוי יסודי הוא הצעד הראשון וגם ליטוש הריצוף, הפעם באמצעות מכונה ייחודית ומתקדמת. שכבת ההגנה שמשלימה את התהליך היא חזקה ועמידה הרבה יותר מהשעווה (זו שנהוג למרוח במסגרת פוליש וקס). כך הריצוף נראה נקי ומבריק מאוד, אבל הוא גם מספק לכם הגנה לאורך זמן. כפי שאתם בוודאי מבינים מדובר בשיטה קצת יותר יקרה בהשוואה לפוליש וקס, אבל החיסרון של האחת הוא היתרון של האחרת – פוליש קריסטל מחזיק מעמד הרבה יותר, ולכן לאורך זמן מדובר בפתרון יעיל, חסכוני ואיכותי מאוד. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע