chiddush logo

שילוב הערכים בפעילויות גיבוש לנוער

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/7/2018

התמונה והמאמר באדיבות OUTMIND :  https://www.outmind.co.il/outdoor-activity-youth

כשעורכים פעילות גיבוש לנוער, צריכים לחשוב על קונספט שונה מכל מה שאנו מורגלים לחשוב עליו בהקשר של קודם כל עובדי חברה, ושנית של אנשים בוגרים. הערך המוסף של ימי גיבוש לנוער הם לרוב בדגש על פאן טהור, הרבה פעילות פיזית, הצמדה של נוער לצוותים ושימוש במשחקי חשיבה. על מה שחבו לשים דגש בימי גיבוש כאלה, כדי למקסם את הערך המוסף של היום?

 

קבלה של רשימת שמות – מראש   

יום גיבוש לנוער הוא דרך נפלאה ליצור ולחדש חברויות שונות, שהלכו קצת לאיבוד בדרך. בדרך הטובה לעשות זאת, היא לקבל מראש רשימת שמות של כל הנוער, עם סימונים שונים: מי הכי פופולרי ומי פחות? מי יתקשה לבצע משימות ספורטיביות ופיזיות ולכן כדאי לצוות אותו לנוער זריזים שיכולים לחפות עליו? מי מאד בולט ויכול להנהיג ולהפתיע את הצוות שלו עם פתרון מהיר לחידה שתישאל (ועל הדרך להעלות את קרנו מבחינה חברתית)?

 

שילוב של נוער פופולריים עם נוער פחות מקובלים

גם אם מדובר ביום הולדת ולא בפעילות חינוכית שמטרתה לאחד ולגבש את הכיתה, חשוב לא להשאיר אף אחד לבד, ולמנף את ההזדמנות שכל הנוער ביחד כדי לגרום לנוער המקובלים לחבב ו"לגלות" את הנוער הפחות מקובלים. כבר בחלוקה לצוותים לא ניתן לנערים לבחור את המשתתפים כדי לא ליצור מצב שבו יהיו נערים שלא ייבחרו, וגם כדי שתהיה לנו שליטה על הרכב של כל קבוצה: בכל כיתה יש כמה נוערים מאד שובבים, ואסור כמובן לצוות אותם ביחד כי אחרת כל יום הכיף ירד לטמיון. יתרון נוסף לחלוקה על פי רשימה שמית היא לצוות ביחד נערים שדווקא אינם מיודדים, כדי לגרום להם להתקרב, להתיידד וליצור חברויות חדשות.

 

נוער אוהבים אקשן בסגנון תוכניות ריאליטי

כשחושבים על רעיונות ליום גיבוש לנוער, צריך להבין מה מדליק אותם, מה הם אוהבים לראות בטלוויזיה, מי הם גיבורי התרבות שלהם. כך למשל, משחק כמו המירוץ למיליון יכול להעסיק אותם במשך זמן רב. היתרון הוא שהם מכירים היטב את כללי המשחק ולא צריך לבזבז זמן בלהסביר אותם, הם להוטים ל"לצאת לדרך" והם סופר תחרותיים, מה שיתגבר את המשחק בתחרותיות בריאה ומהנה. אם יציבו להם מכשולים וחידות ראויים, הם ייצאו מיום כזה בתחושה שהוא אחד הטובים בחייהם. עוד רעיונות שיכולים להתאים להם: סדנאות בישול, בהם הם לומדים להכין כל מיני מנות, סדנאות של יצירות זכוכית (רק לנוער רגועים ובכמות לא גדולה מדי), משחקי אקשן כמו "חטופה" בה עליהם להפעיל כישורי מנהיגות, חשיבה מחוץ לקופסא וחברות.

 

נוער פתוחים להתנסות בחוויות חדשות

דווקא נוער, בניגוד למבוגרים רבים, לא מתנגדים לנסות פעילויות חדשות שאינן מוכרות להם. למשל, פעילות מוסיקלית ולמידה של הקשה בתופים בכלי נגינה עם למידה של מקצבים ממדינות שונות, תחרות בסגנון מאסטר שף (אם זו כיתה שלמה אפשר לחלק אותם לארבע קבוצות או אפילו חמש, בתקווה שלפחות ילד אחד יודע להכין כמה דברים...). אפשר גם לקחת אותם לטיולי ג'יפים (כמובן עם נהגים אחראים), ללמד אותם איך להקים בתים, להתארח במאהל דרוזי ועוד – הכל בהתאם לתקציב ולגיל.


קרדיט לתמונה: 123rf

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע