chiddush logo

תפילה - יונתן ינקלוביץ

7/9/2018

 לעילוי נשמתו של יונתן יהודה בן יהודית ועידו שיחיו

וואי וואי וואי , איזה מתח.. זה פשוט לא נקלט!! ממש ככה. אתם מבינים? כי אני עדיין לא! אני מקווה שאני לא שכחתי כלום, בוא נראה... אני כבר יותר משעה חושב רק על זה! הנה , הנה הגענו!! איזה יופי, ממש מרגישים את זה באוויר. איזה מזל שאני לא המוביל, אתם מבינים , זה לא ברגע. זה לאט לאט ללמוד לעשות את זה. להוביל קבוצה שלמה במקום כזה, אני, לא הייתי עומד בזה. אתם מבינים, הגענו הרגע לממלכה של המלך!! מקום כזה לא כל אחד זוכה להגיע אליו, זה המקום ממנו יוצאים כל החלטות העולם כולו!! רק, רק יהודים זוכים להגיע עליו.  טוב , אני מקווה שאני זוכר את הקטעים, כי מי שמדבר לכבוד מלך מלכי המלכים הקדוש-ברוך-הוא לא יכול לומר אותם סתם, הוא צריך לומר אותם עם כוונה, לכן קוראים למוביל גם שליח-ציבור - שהציבור שולחים אותו שלא יטעו המתפללים ושלא יתבלבלו  ושיהיו מסודרים לפני המלך. אתם פשוט לא מבינים, השליח-ציבור אומנם מוביל את הציבור בתפילה, אבל יש קטע אחד שהוא כל כולו שלך – אתה אתה עומד מול הקב''ה לבד לבד, מול כל מלאכי אל – עליון, מלאכי השרת, ו... איזה מזל שיש סידור , כי פשוט אתקע. הנה! אנו רואים ממש כאן – בעולם זה- את יופי השקעתו הרבה בנו , את הפרחים, הצמחים, בכלל שאנו נושמים! הייתם מאמינים?! אין אנו יכולים בקצת קצת קצת, שיש לנו להודות לו בצינעה במילים שהוא עצמו העניק לנו!! אני ממש מרגיש את הקדושה שלו שוכנת בנו בכל אות ואות. ממש מילות התפילה אומרות זאת , הנה בדיוק עכשיו אנו שרים "הללו א-ל בקדשו" הללו את האל במה שהוא עצמו יצר- את המילים, את המנגינה , את הפה לומר אותם! אנו מודים לו שיצר את הכל!!  ברגעים אלו ממש מקשיב לנו בורא עולם, מקדיש לנו מזמנו הקדוש אפשרות להודות לו במה שאנו יכולים.

וואי , כמה חיכיתי לרגע הזה, אבל התפילה עוברת מהר מידי. לא, היא לא עוברת מהר מידי, היא טסה מרוב ההנאה!! ולא , אם חשבתם שזה בשביל הקב''ה, אז טעיתם. התפילה היא בשבילנו!! היא מחזקת אותנו!! היא מעניקה לנו כוח ליום!!

 

 

טוב עוד כמה דקות הרגע הגדול, השיא של התפילה, הרגע שלי הפרטי עם ה' לזה אני כבר מחכה, בוא נפעיל לרגע את השכל! הקב''ה נותן לי לנשום, נותן לי את הכוח לחשוב, לדמיין ואני – בקושי בן -11, ואני אני, עומד מול בורא ה-כ-ל-! בכלל על זה שהוא ברא אותי אני חייב ללמוד את התורה, רגע. מה זה בכלל התורה?? היא היא, הבסיס להתקיימות עולם. זה, זה פשוט לא נקלט!! ומרוב טובו נתן לנו מילים שבהם שוכנת קדושתו (והתורה היא גם חוכמתו...) ואיך, שביום המקודש לו פעם בשבוע, שבוא הוא "שבת מכל מלכתו" העניק לנו זמירות (שהגיעו לעולם בידי צדיקים בהם שכנה רוח הקודש בכתיבת המילים) ושנתן לנו נשמה שהיא ממש חלק ממנו.

אני כבר מרגיש את אור השכינה ממלא אותי. עוד רגע אני נכנס לכס!!! יש פה שתי דלתות מפוארות. רגע , רגע רגע רגע, הם מתחילות לרעוד חזק חזק. וואי, וואי, וואי, אני מצמיד רגלים זו לזו, מבין שתי הדלתות יוצא אור לבן בעוצמה!, אני מרגיש שאני עומד להתעלף מרוב התרגשות. עוד שניות ספורות יפתחו הדלתות ואני, יוסי כהן הקטן עומד לעמוד מול בורא כל העולם כולו , "גומל חסדים טובים וקונה הכל" האחד והיחיד, המלך הגדול- הקדוש-ברוך-הוא.

הדלתות נפתחות ואני מרגיש אור פוגעה בי בעוצמה. אבל לא, לא אור של מנורה, אור הקדושה, הטהרה, השכינה, ואז נגלה לעיני מחזה מדהים! נשימתי נעתקה, היה שם אולם ארוך- ממש גן-עדן, כל מלאכי השרת נמצאים שם בצידי הקירות הלבנים עם חיוכים ממש "מלאים זיו ומפיקים נוגה", היה שם המון אור ממקום לא מדוייק ואז, לאחר צמרמורת שעברה לי בכל הגוף החלטתי לעזור אומץ ולהתחיל. שלושה צעדים אחורה לכבודו שהוא , הוא נמצא שם בסוף , שלושה צעדים קדימה, אני מרגיש שאני במקום הנכון. החיוך שאבא שלי אומר לי תמיד כמה הוא מתוק,עולה על פני לפתע, ומפי – מפי יוסי כהן הקטן יוצאת תפילה זכה לריבון העולמים.

 

זה חלק המשך ממה שאמרתי בהנחת תפילין- שתפילין זה לא רק הכרח, אלא בעצם מדלייה, ששווה ללבוש אותה.           עם הזמן גליתי שגם התפילה היא ככה- לא הכרח, אלא היא בעצם רגעים קסומים של היום, שממש ממש מחזיקים את ה-כ-ל! בסיפור זה תיארתי סתם מדימיוני איך התפילה כל כך קדושה, ואיזה ציפייה יש (או צריך שתהיה) אליה.                   למדתי גם, שכוונה, זה לאו דווקא לקרוא ספרי קודש (לא שזה לא עוזר...) אלא בעצם, לחשוב על המילים שאתה אומר, לחשוב שאם חכמים קדושים כתבו אותה דווקא כך, (כמו דוד המלך) יש לאימרותיהם משהו מיוחד במינו ושכאשר חושבים על זה מעט (או הרבה!) מגיעות לבד תובנות על הודאה לבורא.

איזה יופי שיש תפילת שבת. לדעתי, יש יופי מיוחד במינו לשירים, אבל כמו שכתוב ב"לכה דודי" שבשבת (המלכה) "כבוד ה' עליך נגלה" שיופי השירים הוא לא רק בגלל עצמם, אלא מכבוד ה' המתגלה ביום זה.

לסיכום... אני מקווה מאוד מאוד שכמו שה' העניק לי את יופי התפילה שאוכל להרגישה (כמובן בעזרת אבא, יעקב, רבי שלמה קרליבך ז''ל ועוד כל מיני אנשים...) כך יעניק לכולם את ההרגשה הזאת ש"יקרה היא מפנינים וכל חפציך לא ישוו בה" שבת שלום!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע