chiddush logo

בטבעת זאת – טיפים לבחירת טבעת יהלום

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/11/2018

 נשים וגברים כאחד עונדים טבעות יהלום בעיצובים מרהיבים וייחודיים, יש מגוון עצום של עיצובים לבחירה, את הטבעת ניתן לרכוש מקולקציה קיימת או דרך מעצבת תכשיטים המתמחה בעיצוב וייצור טבעות משובצות יהלום אחד או יותר בהתאמה אישית.

כאשר רוכשים טבעת יהלום חשוב לוודא כי היהלום המשובץ הוא איכותי ובעל ערך, אין לוותר על תעודה מקורית ממכון גמולוגי מוכר ואמין. כדאי לחפש בתעודה את האותיות GIA, EGL,IGI  או HRD, ראשי תיבות של מכוני גמולוגיה מוכרים ברחבי העולם.

רכישת טבעת יהלום אינה דבר של מה בכך, יחד עם זאת רוב הישראלים אינם עורכים סקר שוק ולא מבצעים השוואת מחירים. לכן, כדאי לדעת כי בעת רכישת תכשיטים יהלומים חשוב לערוך סקר שוק וכדאי להכיר טיפים חשובים שיכולים לסייע לכם להוזיל עלויות ולבחור טבעת משובצת ביהלום איכותי במחיר שווה לכל כיס.

מטרת הרכישה

כדי לבחור נכון טבעת יהלום לשימוש עצמי או כמתנה יקרת ערך לבת הזוג, לבן הזוג, לאמא או לכל אדם חשוב אחר, חשוב להגדיר מסגרת תקציב ויש לאפיין את מטרת הרכישה. ישנם הבדלים משמעותיים בין קניית טבעות יהלומים כמתנה ליום האהבה, ליום הולדת או כמתנה לכבוד יום הנישואין, לבין רכישת התכשיט כטבעת נישואין.

לכן, מומלץ לפנות למעצבת תכשיטים מוכרת ומקצועית המסייעת לכם לקבל החלטות נכונות, לבחור בעיצוב קיים או להזמין טבעת משובצת יהלום מרכזי או מספר יהלומים ואבני חן בעיצוב מותאם אישית. עליכם לזכור כי הטבעת המעוצבת והמשובצת ביהלומים נחשבת לסמל סטטוס, ולסמל של אהבה, המשכיות, יוקרה ושלמות.

לאחר אפיון והבנת צורכי הלקוח, מעצבת תכשיטים יכולה להמליץ על העיצוב המתאים ביותר, ויחד עם הלקוח מקבלים החלטה איזה יהלום לשבץ וכיצד לעצב את הטבעת. יש אין ספור אפשרויות לעיצוב טבעות יהלומים, לכל אחד ואחת יש טעם שונה, לכן תכשיט המתאים לאדם אחד לא בהכרח יתאים לאדם אחר.   

צורת היהלום

יהלומים שונים זה מזה בכמה מאפיינים, ונהוג לחלק את היהלומים לפי צורתם. צורת היהלום תקבע את עיצוב התכשיט וסוג המתכת המתאימה ביותר, ניתן לשבץ יהלומים בטבעות העשויות מחומרים שונים כגון זהב צהוב, זהב לבן, פלטינה וכסף.

חשוב להדגיש כי צורת היהלום אינה משפיעה על איכותו או מחירו, יש לבחור ביהלום המשובץ בטבעת לפי הצורה שאוהבים וכמובן בהתאם לטעם האישי של בת הזוג או מי שמקבל את הטבעת כמתנה. הצורות הפופולריות ביותר של יהלומים הן:

·         צורת לב – טבעת בשיבוץ יהלום בצורת לב נחשבת למחווה רומנטית ולמתנה יקרת ערך ומלאת רגש וחום. זהו תכשיט המתאים בעיקר לנשים בעלות טעם מעודן, מעט שמרני וקלאסי, וגם לנשים צעירות ולנערות.

·         צורת פרינסס – טבעת משובצת ביהלום בצורת פריננס מתאימה לנשים מודרניות שאוהבות תכשיטים יוקרתיים ומיוחדים, ולנשים שאוהבות למשוך תשומת לב, להתבלט בסביבה ולהפגין נוכחות מרשימה, לכן זוהי טבעת המתאימה גם לנשים חזקות ודעתניות.

·         צורת טיפה – טבעת משובצת יהלום בצורת טיפה מתאימה בעיקר לנשים מודרניות, רומנטיות ועדינות בעלות טעם קלאסי.

·         צורת אמרלד – טבעת אלגנטית עם יהלום מרשים בצורת אמרלד או אשר, התכשיט מתאים לנשים יעילות ומאורגנות שאוהבות תכשיטים איכותיים בעיצוב מקורי.

·         צורת מרקיזה – טבעת יהלום איכותית ויוקרתית המתאימה בעיקר לנשים קרייריסטיות או מוחצנות, זו טבעת שלא ניתן לפספס והיא מושכת תשומת לב מכל הסביבה.

·         צורת עגולה – זו הבחירה הקלאסית והפופולרית ביותר בקרב גברי ונשים כאחד, היהלום העגול נחשב לאלגנטי ומתאים לרוב הנשים, בעיקר לנשים האוהבות תכשיטים בעיצוב קלאסי ואלגנטי.

עיצוב מותאם אישית

בחירת טבעת יהלום אינה שונה מרכישת תכשיטים אחרים המשובצים ביהלומים, אך חשוב לזכור כי את הטבעת עונדים על אחת מאצבעות הידיים, לכן החישוק חייב להתאים לגודל האצבע. במידה ורוכשים טבעת יהלום כמתנה לבת זוג כדאי למדוד את הקוטר של אחת מהטבעות שלה, או להביא לסטודיו של מעצבת התכשיטים טבעת בגודל מתאים.

כמו כן, חשוב לשים לב האם בת הזוג מעדיפה טבעות מעוצבות מזהב לבן או צהוב או מחומר גלם אחר. הטבעת חייבת להתאים לסגנון הלבוש ולמראה של האישה, כאשר יש טבעות יוקרתיות בעיצוב מרהיב אותן נשים מעדיפות לענוד לאירועים חשובים ומיוחדים, ויש טבעות המתאימות לשימוש יומיומי.

כדי לבחור טבעת יהלום כדאי לעיין בגלריית התמונות באתר של מעצבת התכשיטים, כך ניתן לשאוב רעיונות ולתכנן עמה עיצוב מותאם אישית, או לרכוש טבעת יפה ומרשימה מהקולקציה הקיימת.  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע