chiddush logo

כך תבחרו אביזרים איכותיים למעקות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/11/2018

 מחפשים אביזרים למעקות באיכות גבוהה ומחומרי גלם עמידים? האם ידעתם כי להתקנת המעקה הנכם חייבים לרכוש אביזרים נלווים כמו מחברים, רוזטות, פקק דקורטיבי לקצה הצינור, תותבים וכדומה? ובכן, להתקנה נכונה ובטיחותית של המעקה בבית, בדירה ובכל מבנה אחר, יש לרכוש אביזרים שונים כדי לחבר את חלקיו של המעקה ועל מנת לעגן אותו למקום היטב.

איזה אביזרים ומוצרים משלימים צריך למעקות?

בכל מבנה יש מספר מעקות בטיחות, תפקיד המעקה למנוע נפילת אנשים וחפצים בין מפלסים שונים, ממרפסות, מגגות וכדומה. מעקה הוא אביזר בטיחות המוקם לרוב בבניינים, אך הוא משמש גם כאביזר למניעת נפילות מיאכטות, כלי שיט, צוקים גבוהים ועוד. כמו כן, יש להתקין מעקה מסביב לבריכות שחייה כדי למנוע גישה חופשית לילדים ללא השגחה וכדי למנוע מקרי מוות מיותרים.

חשוב לדעת כי המילה מעקה מופיעה כבר בתנ"ך בהקשר של מצוות עשה. בספר דברים נאמר כי בעת בניית בית חדש יש להתקין מעקה בגג כדי למנוע נפילות ומקרי מוות. המעקות נמצאים בשימוש נרחב בבנייה המודרנית, ומעבר להיבט ולתפקיד הבטיחותי, יש למעקות תפקיד חשוב ודומיננטי גם בעיצוב הבית. את המעקות אפשר להתקין בתוך הבית ומחוצה לו, למשל במרפסות, בגגות ובחצרות.

את המעקה יש לתכנן ולייצר בהתאם להנחיות המפורשות בתקן הישראלי ת"י 1142. התקן קובע כי גובה המעקה חייב להיות לפחות 105 ס"מ מעל פני המשטח המשמש מדרך רגל, למעט בחדרי מדרגות בהם ניתן להסתפק במעקה בגובה של 90 ס"מ לפחות מפני המדרך. בנוסף, התקן הישראלי מחייב להתקין מעקות בטיחות שלא ניתן לטפס עליהם, על פי התקן המרווח בין רכיבי המעקה חייב להיות כך שכדור בקוטר 10 ס"מ, כקוטרו של כדור טניס רגיל, לא יוכל לעבור דרכם.

האביזרים הנדרשים להתקנה נכונה ובטוחה של מעקה בבית או מחוצה לו הם:

·         צינור למאחז יד – ניתן לבחור בין מגוון צינורות בעובי שונה, הצינור יכול להיות מחומרי גלם שונים כמו נירוסטה, אלומיניום, ברזל או עץ. כדאי לבחור צינור למאחז יד למעקה בקוטר של לפחות 38 מ"מ.

·         פקק למעקה – פקק דקורטיבי לקצה הצינור של המעקה, עם חיבור מהיר וישיר ללא צורך בהלחמה או בעבודות ריתוך. חשוב לוודא כי קוטרו של הפקק מותאם לקוטר הצינור.

·         עמוד למעקה – בהתאם לסוג המעקה ומיקומו יש לרכוש עמודים בקוטר מתאים לחיבור המעקה ולמניעת נפילות. יש מגוון עיצובים של עמודים, לרוב העמוד מיוצר מנירוסטה או מאלומיניום. עמוד למעקה מתאים בעיקר למעקות זכוכית ולמחיצות שניתן לראות בבנקים, במשרדים עם קבלת קהל, בדואר וכדומה.

·         פלטקה – פלטקה משמשת לעיגון המעקה לרצפה, יש מבחר דגמים וגדלים בשלל עיצובים לבחירה, הפלטקה מיוצרת לרוב מנירוסטה או מאלומיניום. ניתן לרכוש עמוד למעקה עם פלטקה מתאימה כדי להוזיל עלויות.

·         מחזיק מעקה לצינור – זהו אביזר חובה לחיבור ולהתקנת מעקות, ניתן להזמין במגוון גדלים ובעיצובים שונים, בהתאמה לסוג, עובי וצורת המעקה. חשוב לשים לב כי מחזיק המעקה מתאים לעובי הזכוכית או לסוג הצינור, ישנם דגמים איכותיים עם פין נעילה ייעודי.

·         רוזטות – אביזר חובה לכל סוגי המעקות, אפשר לרכוש רוזטות מנירוסטה בקוטר 0.5 אינץ' עד לקוטר של 3 אינץ', בהתאם לצורך.

·         מחברים ותותבים – להתקנה בטוחה ומקצועית של המעקה יש לרכוש מחברים ותותבים מתאימים, יש מגוון דגמים של מחברים בין צינורות, עם או ללא מפרק.

·         תומכים – התומכים מיועדים למאחזי היד של המעקה, הם מיוצרים מאלומיניום או נירוסטה. יש מגוון דגמים של תומכים למעקה, לרבות תומך זווית 90 מעלות, תומך ישר מתכוונן עם או בלי מפרק וכיוצא בזה.

בהתאם לסוג המעקה יש לרכוש אביזרים נוספים כמו כבל קשיח ועמיד המחובר בין העמודים למניעת נפילות, מותחן לכבל ויחידת קצה מתאימה, מחזיקי זכוכית למעקות זכוכית, זוויות שונות באורך רצוי ובזווית המתאימה (30 או 90 מעלות) ועוד.

אביזרים נלווים נוספים

לעיגון בטיחותי וחזק של המעקה לקיר חשוב לרכוש אביזרים נוספים כמו בורג עיגון ייעודי לבטון, אומים, אקדח אפוקסי ונחיר לאקדח. כדאי לדעת כי ישנם אביזרים רבים לחיבור בין רכיבי המעקה ולעיגון שלו לרצפה או לקיר תומך. לכן, מומלץ לפנות לבית מלאכה המתמחה בתכנון, ייצור והתקנת מעקות בבתים, במבנים מסחריים ובעסקים. בית המלאכה מציע את כל האביזרים הנדרשים להרכבת המעקה באופן בטיחותי ואסתטי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע