chiddush logo

חיבוק אוהב שווה חיים

3/12/2018

*בס"ד*
*בוקר טוב... חיזוק יומי... כד' כסלו*
*פטירת הרב אהרון יהודה לייב שטיימן*

          *חיבוק אוהב שווה חיים*

באחד הימים נכנס הרב נחום ברנשטיין עם אחד מבעלי התשובה למרן הרב שטיינמן. אותו בעל תשובה היה בעל תשובה גמור - חוץ מדבר אחד שהיה נופל בו עד עמקי שאול.

בעל התשובה היה מתמודד ונופל, ושוב מתמודד ושוב נופל, ושוב הנפילה הייתה עד עמקי שאול.

באותו הזמן הרב שטיינמן, היה בגיל תשעים וחמש, הוא הקשיב לסיפורו של בעל התשובה, הסתכל עליו במאור פנים, לא צעק ולא הפחיד, הוא קם מכיסאו, נתן לו יד בחוזקה, חיבק ונישק אותו, ואמר לו בקול רם: "אתה מצליח להתגבר מידי פעם, אתה לא מבין כמה אני מקנא בך, כמה זכויות יש לך, איזה שכר יש לך על זה".

שוב ושוב חיזק הרב את בעל התשובה ואמר: "הצלחת להתגבר על זה מפעם לפעם, אתה לא מבין איזה שכר יש לך".

הרב ברנשטיין התפלא מאד, מעולם הוא לא ראה את הרב שטיינמן עומד ומחבק אדם במצב כזה.

בסיום השיחה ביקש הרב שטיינמן מהבחור שייכנס אליו שוב בעוד מספר חודשים יחד עם הרב ברנשטיין.

לאחר מספר חודשים הם נכנסו שוב לרב. עמד הבחור ואמר לרב שטיינמן: "בפעם האחרונה הרב חיזק אותי מאד ואני פחות נופל... אבל עדיין לעיתים נופל אני בעבירה".

קם הרב מכיסאו, תפס את ידו בחוזקה, חיבקו, נישקו ואמר: "אתה מצליח להתגבר, אתה לא מבין כמה זכויות יש לך, למרות הקושי העצום אתה מידי פעם מתגבר... אני מקנא בך".

בחלוף חודשים מספר נכנסו השניים שוב אל הרב. הבחור סיפר לרב שהוא נגמל לגמרי מהעבירה שכל כך שאבה אותו. הרב שטיינמן קם מכיסאו, חיבקו ואמר: "כמה זכויות יש לך, כמה צדיק אתה" (מרדכי רוט)

אותו בעל תשובה קיבל כוחות מהחיבוק הרך והמילים המעודדות של הרב, בלעדיהם ספק אם יכול היה לצאת מהבור בו היה נמצא.

אין אנו מכירים כל אדם, אין אנו בקיאים במתחולל בליבם, יש אנשים מחייכים אולם בתוכם הם כבויים, עם חיבוק אוהב ומילים מחזקות יכולים אנו לתת להם כוחות, תקווה ורצון.

יש פעמים בהן האדם העומד מולנו נמצא פסיעה מנפילה אל התהום, פסיעה מייאוש עמוק, אתה התקווה שלו, אתה ההצלה שלו, המילים שלך, החום שלך יכולים לזרוע בו שוב את התקווה, לתת לו כוח, לתת לו מעט אוויר פסגות.

נצל את האדם שבך כדי להטיב עם האחר, לפתוח לו דלת של תקווה, לתת לו חיים אחרי המוות הרוחני שהיה נתון בו...

לעילוי נשמות כל ישראל ובכללם  אברהם בן שמחה אסתר בת עליזה מסעודה בת יקוט מירב בת כוכבה ז'קלין בת קמיל שמואל ברוך בן פולין זמיר בן רחל שמעון בן אסתר אשר יצחק בן עליה יאיר בן ג'ני ויקטור בן זוהרה אליהו בן יקוט גורג'ט בת חנה יעקב בן אסתר יוסף בן לאה פטנה בן בקלץ' פאני בת חנה
*** לרפואת כל חולי ישראל ובכללם  סעדה בת רחל משה בן ליליאן עזרא בן ג'קלין מאיר בן מרים מסעוד בן אסתר שי בן אריה רות בת חיים דמיאן הן סמניו לוטן רפאל בן הדסה אריאל ירמיהו בו נטלי אסף יוסף בן בתיה ברוריה בת סעדה  ***
*יום טוב ובשורות טובות*
*לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!*

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע