chiddush logo

חלומות כמסרים מלמעלה

נכתב על ידי מסע פנימי, 26/4/2010

לחידוש זה נוספו הערות המופיעות לאחר החידוש
הגמרא במסכת חגיגה מספרת על שדים (שראוי לאיית את שמם ולא להגותו כמילה שלמה), שנקראים כך מפני שהם מנסים לשדוד דעתם של בני אדם. מסתבר שהם אכן קיימים.

 

אלו יצורים בעלי כנפיים כמלאכי השרת, מצויים כמשפחות, מתרבים ומתים כבני אדם. הגמרא אומרת שהם טסים מסוף העולם ועד סופו כמלאכי השרת, ושומעים מאחורי הפרגוד מה עתיד להיות (סוג של תחזית על מה שיקרה לאדם). הם אוהבים להתל בבני אדם, ומכאן כל הסיוטים שהאדם חווה בלילה...

 

איך זה קורה? עפ"י הקבלה כדור הארץ מוקף רקיעים, מעטפות - אחד מעל השני. כדור הארץ הוא הנק' הפנימית ביותר. במעטפת הראשונה מעבר לו, נמצאים השדים. כשאדם ישן, יוצאת ממנו הרוח שבו ועולה לשורש מקומה בעולמות הרוחניים. היא עוברת בכל המעטפות, בתחילה היא נפגשת עם השדים. היא עלולה לפגוש בהם בתחילת הלילה או בסופו (לכן חלום שלפני היקיצה, הוא ודאי לא אמיתי כי הוא מגיע מהם, כשהרוח עוברת אצלם בעת חזרתה לכדור הארץ).

 

לעיתים השדים נותנים לאדם חלום אמיתי, כדי שיאמין ולא יזלזל בחלומות המגיעים מהם, וכך לאחר שירכשו את אמונו, יוכלו להמשיך להתל בו. הסימן שהחלום מגיע מהם, הוא חלום מבולבל ולא ברור, כי חלום אמיתי הוא בדרך כלל ברור מאד ומכיל מסר.

 

חלום לא-אמיתי בנוסף יכול להיות כתוצאה מהרהורי האדם. אם האדם חווה או הרהר במשך היום על דבר מסוים וחלם עליו, לא מדובר בחלום בעל משמעות.

 

חלום בעייתי מאד, שהשולחן ערוך אומר שאף ניתן להתענות בשבת אם חולמים אותו, הוא חלום בו שיניו של האדם נופלות. חלום כזה הוא סימן לא טוב לאדם. אמא אחת אף העידה שחלמה כך, ולאחר מכן בנה מת.

יש הבדל אם מדובר בשיניים עליונות או תחתונות.

כיצד? המגן דויד בנוי משני משולשים: אחד עם בסיס רחב תחתון הולך ומצטמצם למעלה - הוא שייך לעולם הגשמי. שיניים תחתונות הם כנגדו, ואז הסימן הוא שמשהו גשמי עתיד להינזק (פרנסה למשל). המשולש השני מתחיל בקודקוד ועולה ומתרחב לבסיס עליון - הוא שייך לעולם הרוחני. מסמל שיניים עליונות, כך שכנראה שמשהו רוחני עתיד להינזק.

(המגן דויד מסמל על שילוב בין רוחניות וגשמיות, שזוהי גדולת היהודי).

 

אך שוב, יש לזכור, אם האדם למשל היה באותו יום בטיפולי שיניים או חשב עליהם, ולאחר מכן חלם על כך, אין להתייחס כלל. חלום אמיתי הוא כזה שהאדם לא חשב על תוכנו כלל במשך היום.

 

ולסיום, הדרך הטובה לשינה רגועה, ללא סיוטים או חלומות שקריים של שדים (כך שאם כבר מגיע חלום, הוא סביר להניח אמיתי), היא לומר *קריאת שמע שעל המיטה. ולא זו בלבד, אלא שזו גם הגנה על איברי הגוף והשמדת המקטרגים, שאנו יוצרים בעבירות (ראו הסבר בקובץ הנ"ל).

 

*תגדילו את הכתב בקובץ (הוא קטן כי הוא מיועד להדפסה כדף אחד). מצווה להפיץ אותו לזיכוי הרבים.

 


תוספות, הערות והארות על החידוש:*ליחצו על "קריאת שמע של המיטה" להורדה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע