chiddush logo

מוסר ואמונה

נכתב על ידי israelio, 7/2/2013

 

במשנה אשר נכיר ונלמד אודותיה היום נכתב כך: " יוסי בן יועזר אומר: יהי ביתך בית ועד לחכמים, והוי מתאבק בעפר רגליהם, והוי שותה בצמא את דבריהם.[משנה ד]

המשנה בחרה לפתוח במשפט: "יהי ביתך בית ועד לחכמים", או בלשון קצת יותר ברורה מכל אדם מצופה להיות פתוח וקשוב לשלל ולמגוון הדעות אשר סובבות במרחב,

במיוחד כאשר מדובר בדעה הנוגדת לך, אדם לא נתבקש להסכים עם כל חכם כזה ואחר, נדרשת ממנו היכולת להכיר ולקבל את האחר. היכולת כמו שהמשנה מדגישה

להכניס אותו לביתך. לשמוע עוד דעות ולא רק את הרצוי והידוע מבחינתך. זה אכן תהליך ארוך ולא קל, אך חשוב מעיין כמותו לכל אחד מאיתנו.

המשנה משתמשת במילה "ביתך", ביתו של אדם הוא מבצרו ואין מבצר/בונקר יותר נוקשה מליבו של אדם, אך מרגע שנדע להכניס לליבנו את האחר/השונה, הוא כבר יהיה

בתוך הבית. מסיימת המשנה ואומרת, "והוי שותה בצמא את דבריהם", דברי אותם השונים ממך, זהותם, מי שהם ומה שהם מייצגים משול למים. כך כמו שאדם כשהוא צמא

הוא נזקק למים, על אותו תשובת המשקל אנו נצפה שאדם יהיה צמא צימאון הכרתי, להכיר ולדעת מי הוא ומה הוא האחר ממנו.

נסיים לשבוע זה ברצון ובאיחול אופטימי: יהי רצון שליבנו תמיד וכנ"ל ביתנו, יהיו פתוחים וזמינים לדעתו של אחר ונדע לקבל אותו כמו שהוא.

                                                                                                              

שבת שלום ומבורך

ממני

ישראל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה