chiddush logo

כוחו העצום של הרצון הטוב !!!!

נכתב על ידי DL2000, 18/2/2013

 בס'ד


 "מפניני הרב-כוחו העצום של הרצון הטוב הרב שלום ארוש שליט"א
 
בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב – כוחו העצום של הרצון הטוב

ראש חודש אדר א`, פרשת תרומה

 

"אשר ידבנו ליבו" – לשון נדבה, לשון רצון טוב. רש"י אמר, מיליון $ בלי רצון טוב, קח בחזרה, לעומת שקל עם רצון טוב אין לזה מחיר. 

הערך של המצוות הוא כפי הרצון שבהם, כמו שאמר שלמה המלך, הקדוש ברוך הוא רוצה את הלב. הלב זה הרצון. אתה עושה דבר בלי לב, בלי רצון אין לזה שום ערך לעומת עשייה מועטה עם רצון.

 

הזוהר (ללשון הזוהר יש כוח לעורר את האדם) אומר כי, ישנם רשעים שנכנסים לגיהינום לכמה דקות ויוצאים. מי אלו אותם רשעים? רשעים שרצו לעשות תשובה, היו גוססים ורצו לעשות תשובה ומתו לא הספיקו אלא רק רצו לעשות תשובה. ועליהם נאמר שיש בידם את הרצון.   (כ"א שביום מיתתו מתחרט על מעשיו וגמר בליבו לעשות תשובה, גם אם מת נקרא צדיק גמור). אלו שרצו לעשות תשובה דנים אותם לגיהינום כי לא הספיקו לעשות תשובה, אז מקבלים כמה דקות או שעה ועולים משם.

תראו איזה גדול רחמנות אינסופית יש לקדוש ברוך הוא על בריותיו. אפילו הרשעים הגדולים, ר מעצם הרצון לתשובה מבלי לעשות באמת מקבלים עונש (מתו בלי תשובה) – נכנס לגיהינום ומהרצון הזה לעשות תשובה, הרצון עומד מול הקדוש ברוך הוא ואינו סר לפני המלך העליון, מצויר לפניו.  ובורא עולם מכין לאותו הרשע מקום בשאול ושם הוא צועק ובוכה. והרצון שעמד לפני בורא עולם ושובר את כל כוחות הרשע בגיהינום. 

 

שימו לב היטב, האדם רק רצה לעשות תשובה והרצון הזה עומד לפני השם, מגיע למעלה אל בורא עולם שמכין לו מקום בגיהינום והרצון הזה נכנס לגיהינום, שובר את הגיהינום את כל הכוחות הממונים בשערים ומגיע למקום שנמצא הרשע. והרצון הזה מכה את הרשע ומעורר אותו לעשות תשובה – הרשע צועק בוכה אחרי שכבר מת, מתוודה על עוונותיו ועושה תשובה, יוצא מהגיהינום אחרי ביקור של כמה דקות, או תוך זמן קצר. ראו מה זה כוח של הרצון!! וכל זה רק בגלל שרצה לעשות תשובה. לולא רצה לעשות תשובה היה נשאר חי, ואם הגיע זמנו למות היה מת כצדיק גמור. 

 

קרו כמה מקרים שהר היה אצל חולים ששהו בבי"ח שכבר היו על ערס דווי, הרב ביקש להישאר איתם לבד בחדר. ידע כי הם שומעים, הנשמה שומעת.. אמר להם דברים בכוח הרצון וביקש שיחזרו אחריו.. חלקם אפילו התעוררו למחרת בבוקר.  

 

הזוהר מגלה רעיון עצום על הרצון. הרצון – כל רצון טוב, עומד לפני הקדוש ברוך הוא, מצויר לפניו. הרצון הולך ומוציא אותו מהגיהינום . ואין רצון טוב שנאבד. נדמה לך שרצית וזה כלום. כל רצון טוב זה מציאות. מציאות שלא הולכת לעולם ומצטיירת לפני בורא עולם. כל רצון של כל יהודי,בגין כך אשרי מי שזכה להרהר הרהורים טובים. וגם אם רצה ולא יכול לעשות, רצה להגיד את כל התהילים ולא הצליח. יש רצון טוב ולא הצליח. אומר הזוהר הקדוש, אע"פ שלא הצליח בפועל, מעלה עליו את רצונו כאילו עושה. מחשבה טובה הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה.  

 

הרצון הוא בנשמה הפנימית של האדם. זה דבר פנימי. 

אבל, שימו לב כעת נתייחס לעברה – אם רצה לעשות עברה ולא עשה אותה, מחשבה רעה לא מצרפה למעשה, כי זה אצל החיצוניים, ואצלם אין מחשבה רק מעשה. בקדושה יש מחשבה ומעשה. הרהור רע במחשבה אין לה שום מציאות, לכן החיצוניים לא יכולים להידבק בה ולינוק ממנה ולהיאחז בה. מחשבה רעה לא עושה שום רעה. 

לעומת מחשבה טובה כבר עושה טוב.

מחשבה היא בנשמה ובשכל. מחשבה טובה היא מציאות. 

למעט, אם אדם חשב מחשבה ולעשות עבודה זרה כי זה לכפור בקדוש ברוך הוא ובמציאותו ובתורה ובקדושה, כאן  מוסר את נשמתו לחיצוניים.

 

·         ישאלו את האדם בעולם הבא, למה לא עשית? תגיד לא יכולתי, בסדר התקבל. אבל יבוא אלייך בטעות, מה עם הרצון.. איפה היה הרצון שלך? על זה תיתן את הדין! שהרי הרצון הוא הכי חשוב. הרצון הטוב זה מציאות גדולה מאוד.

 

·        שאדם ידע וינסה את להבין את עניין הרצון – מי שיתפוס את עניים הרצון יזכה לתיקון שלו בשלמות בקלי קלות כי יש לו הכלי, הכוח העיקרי לזכות בשלמות. ומהו אותו כלי? הרצון. 

 

·        "העיקר הוא הרצון!" אומר רבי נחמן, ופה תלוי כל עיקר העיקרים והאמונה. בלי הרצון הכול נשאר סגור. אדם לא יודע איך להוציא מהכוח אל הפועל. אדם ידע שכל מה שירצה יוכל לקיים, כל מה שישמע ירצה ישיג אותו. 

 

·        הדבר העיקרי והראשון  - הרצון לרצות.  הרצון זה התכלית שלשמה הנשמה ירדה לזה העולם. "אין דבר העומד בפני הרצון!" האדם יכול לזכות ע"י הרצון להגיע להכל. 

 

אם אדם עוזב את התודה הוא עוזב את החיים. תגיד תודה אפילו בלי כוונה. אדם עוזב את התודה נסגר לו הכול. גם במצבים טובים וגם בפחות לא לעזוב את התודה לבורא עולם, באיזה מצב שאתה נמצא ימתקו מעליך הדינים ותראה ישועות אפילו בכוונה. כל שכן שהכוונה תחזור אליך. 

 

? ראש חודש אדר, "משנכנס אדר מרבין בשמחה." אין כמו התודה וההודאה להיות בשמחה. 

 

היום השם האיר בלב הרב דבר נפלא, שיכול לפעול ישועות עצמות. מי שאין לו ילדים, צריך לרצות שיהיו לו ילדים. מאיפה לומדים? מלאה אמנו. "וישמע אלוקים אל לאה..". ואז קבלה את הבן החמישי. היא לא התפללה , רק רצתה. חנה אמנו, "ותתפלל חנה אל השם.." רצתה ילד שיאיר את העולם (ושמואל הנביא שקול כנגד משה רבנו ואהרון הכהן). 

תתפללו על ילד שיאיר את העולם, וכ"א שאין לו ילדים בין אישה ואיש, איננו בדרגת חנה ולאה שברצון פועלים ישועות עי לבן בוער, אלא אנחנו צריכים לעשות כל יום התבודדות "בורא עולם תן לי ילד שיקדש שמך בכל מקום, זכה אותי שיהיו לי ילדים לקיים מצוות פריה ורביה-הראשונה בתורה."

·         רווקים ורווקות , שעה שלמה יתפללו כל יום. לא סתם לבקש זיווג.. 

שיהיה זיווג כשר, שיהיה צדיק, חסיד, נכבד, נאהב, לא להעיר הערות, להגיד מילים טובים, תן לנו בנים. 

·         תפילה לבן ישראל על הזיווג

ריבונו של עולם, תן לי אישה לקיים את מצוות פרו ורבו. הכנסת אורחים, שאזכה שיהיה לי בית שיהיו בו שיעורי תורה, פתוח לעניים, לקרב אנשים 

?

אני רוצה לקיים מצוות שחסרות לי בלי חתונה.

שאזכה לכבד את האישה, לשמח אותה. לא לפגוע בה אף פעם.

·         תפילה לבת ישראל על הזיווג 

שלא יהיה קמצן וכעסן.אדם צריך להתפלל מראש, שיהיה בריא בנפשו ובגופו, שלא נהיה עקרים, שנוכל לקיים מצוות שחסרות לי, לעשות הפרשת חלה, מטבח כשר, טהרת המשפחה. הרבה מצוות חסרות לי.

 

 

?    הרצון בונה את הכלי לקבל כל דבר, גם בגשמיות וגם ברוחניות. 

 

?    אדם צריך להבין שרצון זה לא דבר של מה בכך. כל שכן, שיש רצון עם תפילה, זה בונה כלים חזקים וטובים. 

בהתבודדות להודות לשם, אח"כ לבנות את הרצון שלי וכל פעם לבנות נקודות מסוימות ברצון ולבנות אותו. 

 

?                 למה אדם נופל? כי הרצון שלו לא חזק מספיק. רוצה, אבל לא ממש.. באיזה שלב נחלש ושוכח את הרצון או ששומע שיעור אחר ומתעורר אצלו רצון אחר. 

 

?   אנחנו רוצים גם לקנות דברים! תתחילו לרצות. שאדם בונה רצון זה נהיה המהות שלו. מציאות שלו. לעבוד לבנות את הרצון. ואז גם מתפללים. והרצון הוא חד משמעי. 

       אדם שהולך בדרך של הרצון ע"י זה יכול לבנות ולקנות הכול. 

 

הרב רוצה לחזק אותנו בדבר חשוב, דבר שכ"א עושה כמה פעמים שבוע וע"י שיעשה כמו שצריך יזכה לישועות גדולות ועצומות. 

מדובר בברכות שאנו מכירים. 

בברכת המזון אין אות כלשהי. מהי? האות פ` סופית=ף : לא חרון אף, לא שצף ולא קצף. וגם מזונותיו ברוכים ובריווח. 

הצדיק רב שפירא אומר שצריך לברך ברכת המזון בכוונה ומרווחים שי` חתום, לא צרות ופרנסה בריווח לכל החיים! הבן איש חי אומר, "ברכת השם היא תעשיר" , "אכלת, שבעת וברכת". הברכה היחידה שכתובה בתורה. 

 

מסופר על יהודי שהגיע למחנות ההשמדה באשוויץ`. תור ימין לעבודה, בוחרים בדר"כ בחורים צעירים וחזקים, תור שמאלי נידונים למוות. אותו יהודי, פנה אל בורא עולם, "עזור לי, ברכתי את ברכת המזון בכוונה ויש לי הבטחה שלא יהיה צרות למי שקרא בכוונה.." קראו לו לתור ימין. בתור ימין כ"א צריך להגיד לאיזה פונקציה או תפקיד יוכל לשמש, אחרת אין צורך בו והוא עובר לתור השמאלי. והוא אותו יהודי, אנה יפנה ומה יעשה, הוא הרי בחור ישיבה ואין לו מקצוע ביד. שוב פונה לבורא עולם, "יש לי הבטחה לפרנסה טובה ובשפע.." פתאום הבחור שמאחוריו אומר לו, "תגיד שאתה טבח ואני העוזר שלך". 

 

?      אחד סיפר לרב שברך ברכת אשר יצר, מילה במילה, השם ריפא אותו רפואה שלמה. יהודים יקרים, אין ממה למהר ולברוח. תברכו מילה במילה, אין לאן לברוח מזה העולם. 

 

?      לעשות דברים עם רצון טוב. האר"י ז"ל מבטיח , מי שיברך ברכת הנהנין מילה במילה יזכה ברוח הקודש. 

 

?  אתה מתחבר עם בורא עולם כאשר אתה אומר מילה במילה, מקבל חיות-כי אתה מתחבר עם חי החיים ומשוך שפע עצום. 

 

רבי נתן כותב על פרשת השבוע, "צדקה מגביר הרצון דה-קדושה". אחד העצות לזכות לקדושה זה לתת צדקה. 

משה הוציא את בני ישראל באותות ובמופתים, קרע את ים סוף, בני ישראל קבלו את התורה, שמעו את הקול של בורא עולם – ואח"כ עשו עגל. משה שואל מה קורה פה??! לכן פעל משה רבנו, שהקדוש ברוך הוא יבנה בית המקדש. למה? קודם כל בית המשכן-המקדש, כדי לחזק את רצון הקדושה. כאשר נותנים צדקה עם לב טוב זה מחזק את הקדושה. כל העיניין של בית המקדש שיהיה רצון. צריך להגביר את הרצון שיאיר את העולם ולא יפסיק הרצון לעולם, אפילו מה שעובר עליו. 

עובר על הבן אדם ניסיון קטן שוכח מה שרצה.. נחלש ברצון.. צריך להגביר את הרצון עד כדי כך שיאיר את כל העולם ולא יופסק לעולם!.

יהיה רצון שנזכה לרצון. 

 

 


השיעור הכתוב מוקדש:

לרפואת צבי בן רחמה. שהשם יתברך ישלח לו רפואה שלמה בכל רמ"ח איבריו ושסה גידיו. בריאות איתנה וחוסן גופני ונפשי ואריכות ימים בטוב, בשפע ובנעימים באמת ובאמונה.

להצלחה בניתוח חיים אברהם ישעיהו בן בלה פולט, שעובר ניתוח להסרת גידול בכבד ביום ראשון הקרוב, השם יתברך יצליח את ניתוחו ויעבור בהצלחה ויקום בבריאות שלמה וחוזק. 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה