chiddush logo

סדר הפסוקים בקידוש של שבת בבוקר (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 29/5/2010

 רציתי  לשאול  למה  בקידוש    של  שבת  בבוקר   ,  קודם  אומרים  פסוק  מן  הנביאים  "אם  תשיב   משבת  רגלך",   ורק  אחר  כך  אומרים   פסוקים  מן  התורה   "שמור    את  יום    השבת",  "ושמרו  בני  ישראל   את  השבת",   הרי  תמיד   אנו  נוהגים  להקדים   פסוקים  מן  התורה  לפסוקים   מן  הנביאים, כמו  למשל  ב  "מלכויות  זכרונות  ושופרות"   של ראש  השנה,    ומאי   שנא  הכא,   וגם  מבחינת   הסברה   הפשוטה   יותר  היה  נכון  להקדים    קודם   כל  פסוקים  מן   התורה  ורק  אחר  כך  להגיד  פסוקים  מן   הנביאים.

אשמח  לקבל תשובות  ממי  שיודע   את   התשובה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (3)
יהונתן (8/8/2010)
גם בפסוקי דזמרה המזמורים מתחילים מהכתובים עד התורה - סדר עולה...
אריאל אליעזר (30/5/2010)
ליונתן, שלום.
ההסבר שלך יפה, אולם בספרו של הגאון רבי בן-ציון מוצפי שליט"א "שיבת ציון" שער י, רוח אחרת הייתה עימו, וטענתו שהמנהג להקדים את פסוקי הנביאים לפסוקי התורה איננו נכון, וזה לשונו "נהגו העולם לומר גם פסוקים אם תשיב משבת רגלך, אבל יש להתחיל בפס' ושמרו ואחריו יאמר אם תשיב, מפני שיש להקדים פסוקים של תורה, ואחריו של נביאים, ועוד שזה הסדר הנזכר בדברי רבינו האריז"ל."
ונראה לענ"ד שאלו ואלו דברי א-להים חיים, והנוהג להקדים את פסוקי התורה לפסוקי הנביאים- סומך בזה על דבריו של הגאון רבי בן-ציון מוצפי שליט"א, והנוהג להקדים את פסוקי הנביאים לפסוקי התורה- סומך על ההסבר שהביא יונתן, וכן על המנהג שנהגו רוב העם, ויהי רצון שהקב"ה יאיר עינינו בתורתו ויצילנו משגיאות.
(להמשך התגובה לחץ כאן )

יהונתן (29/5/2010)
העיקר בקידוש הוא הפסוקים האחרונים (מהתורה) , כפי שהמון נוהגים לומר רק אותם ובעצם מה שהכי קרוב לברכת הגפן ("זוכרהו על היין") הוא הקידוש ומה שלפני כן זה בבחינת מעלים בקודש... -הקידוש עצמו 'מקדש' ולכן מעלין בקודש מהנמוך לגבוה יותר... (לפני פסוקי הנביא יש גם את "מזמור לדוד" וזה מהכתובים - תהלים)