chiddush logo

כסוי הראש בטלית

נכתב על ידי יגאלי, 30/6/2010

בה"י,      מקובל ע"פ הגמרא כי גברים נשואים מכסים את ראשיהם בטלית בזמן התפילה, בניגוד  לרווקים. לכאורה מה הקשר בין האשה לבין כיסוי הראש בטלית.   לפני כן יש להבאיר  אכן למה מכסים את הראש עם הטלית ?   חשבתי כוון שכל עיקרה של תפילה היא היא תפילת רבים  וכך אנו מתפללים בלשון רבים .  אין אנו אומרים שמע ישראל ד' א-לוקי  אלא  אלוקינו ,  חוננו , רפאינו , סלח לנו , השיבנו וכד' . התפילה יסודה בחלק הכללי של היהודי , ולכן אנו מכסים את ראשינו כביכול לבטל את היחודיות שלי בזמן התפילה לא רק בלשון התפילה אלא אני מתכסה בטלית של כלל ישראל .

יסוד בנין הבית גם הוא זהה כחלק מבנין האומה .  לא לחינם אנו מברכים בנישואינו את הברכה "מקדש עמו ישראל ע"י חופה וקידושין"  ולא אקב"ו על  הנישואין ,  חופה בלא עדים  אינה  חופה ,  גם אם הזוג יכוונו את הכוונות הקדושות והטהורות ביותר  והם אוהבים  ורוצים האחד את השני[ה]  הם אינם נשואים .  גם אם ישנם שם גדולי האומה אך הם קרובים  ופסולים לעדות  ,הקידושים אינם  חלים .

גם ב  7  הברכות אנו רואים את המבט הכללי  מהכל ברא לכבודו  ואשר יצר את האדם בצלמו.. ועד מהרה ..ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלם...

בתפילה אנו צריכים להתכלל עם כל עם ישראל  ובנישואים אנו חייבים להכיל את השונה ולבנות אתו בנין עדי  עד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה