chiddush logo

הכל הולך אחר האחדות.... (5 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 16/9/2025

בס"ד.


הכל הולך אחר האחדות . בבחינת :  גוי אחד אל מול ה' אחד. 
-----------------------------------------------------------------------------------

 וַנִּקַּח, אֶת־אַרְצָם, וַנִּתְּנָהּ לְנַחֲלָה, לָראוּבֵנִי וְלַגָּדִי--וְלַחֲצִי, שֵׁבֶט הַמְנַשִּׁי.  ח וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת־דִּבְרֵי הַבְּרִית הַזֹּאת, וַעֲשִׂיתֶם, אֹתָם--לְמַעַן תַּשְׂכִּילוּ, אֵת כָּל־אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּן.  {פ}
ט אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם:  רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם, כֹּל, אִישׁ יִשְׂרָאֵל.  י טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם--וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ:  מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ, עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ.  יא לְעָבְרְךָ, בִּבְרִית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--וּבְאָלָתוֹ:  אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם.  יב לְמַעַן הָקִים־אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם, וְהוּא יִהְיֶה־לְּךָ לֵאלֹהִים--כַּאֲשֶׁר, דִּבֶּר־לָךְ; וְכַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ, לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב.  יג וְלֹא אִתְּכֶם, לְבַדְּכֶם--אָנֹכִי, כֹּרֵת אֶת־הַבְּרִית הַזֹּאת, וְאֶת־הָאָלָה, הַזֹּאת.  יד כִּי אֶת־אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ פֹּה, עִמָּנוּ עֹמֵד הַיּוֹם, לִפְנֵי, יְהוָה אֱלֹהֵינוּ; וְאֵת אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ פֹּה, עִמָּנוּ הַיּוֹם.  טו

רמז להם משה לישראל  את הסוד והפלא הגדול של  :
אחדות כלל ישראל .
 כשכולנו ניצבים "כל איש ישראל", כאיש אחד. 
הקב"ה בא לקראתינו להיותינו אנו עומדים : מול ה' אלוהינו. עומדים גם לבקש כל . 
להיותינו : "גוי אחד" אל מול ה' אחד.
 אחדות של : "ניצבים היום" - היא אחדות של כל המצבים שבכל יום ויום שהקב"ה מצוי כל הזמן ,בכל מקום ובכל דבר.
 ושימו לב גם לדבר המעניין הבא  :
אחדות פרשיות והעניינים :
 בטרם האמירה  "אתם ניצבים היום" מתייחסת התורה   לכיבוש ארצות סיחון ועוג מלך הבשן. 
ולרמז שבפרט הצלחה במלחמה תלוי באחדות שהיא יסוד הברית של "אתם ניצבים היום" ששני השבטים וחצי השבט  זכו לנחלתם רק מפני שגם הקדימו והבטיחו :
להיות עם אחיהם באחדות מלאה בכל המלחמה על הארץ .
ולא עוד שנחלצו להיותם החלוצים ...
 חתירה תחת האחדות וקיעקוע יסודותיה . וודאי בדמות יציאה מהשורות ובפרט בעת קשה של מלחמה, מובילה להפרת הברית עם ה' ומדרדרת אותנו למחוזות חלילה של "האלה".
 חלילה למחוזות נוראיים - של קללה.
משה אהרון .

כוכביות קטנות.
--------------------
משה אהרון (16/9/2025)
וכי למה נעדרו ה"שופטים"מהכללתם בראשים המפורטים.
והם נכללו אך בכלל : "כל איש ישראל"..
אלא לרמז שבעניין הפרת וקיעקוע האחדות .
השופט שבשמיים מחזיר איליו את המשפט בבחינת כי זה המשפט לאלוהים הוא.
להיותו אך הוא השופט הבלעדי על הפרת וקיעקוע האחדות .
ואוי להם לאותם מפירים ומקעקעים......
משה אהרון
משה אהרון (16/9/2025)
בס"ד.
וכי למה הקדים לכל דווקא את הראשים והשבטים.
לרמז שכל "ראשי השבטים" = ראשי העדות והסקטורים.
יהיו נידונים ראשונים על הפרת וקיעקוע האחדות.
ויש ראשים, שכל חסידיהם בטוחים בהם ובגן העדן שלהם .
ולסוף בבית דין של מעלה תתחדד ותתקיים האמת האחרת.
ולפעמים מהשמיים כבר לא "מתאפקים"......
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (5)
משה אהרון (16/9/2025)
ב"ה
הימנון הגאולה .
-----------------------
שביב החוסן
לי נצרף
נתלכד באהבה.
כולנו יחד.
יחד יחד
גאולה.

משה אהרון
משה אהרון (16/9/2025)
בס"ד.
הימנון האחדות.
בס"ד.
צליל האושר
לי נצרף.
נתלכד באהבה.
כולנו יחד.
יחד יחד
גאולה.
משה אהרון (16/9/2025)

בס"ד.
צליל האושר
לי נצרף.
נתלכד באהבה.
כולנו יחד.
יחד יחד
גאולה
משה אהרון (16/9/2025)
וכי למה נעדרו ה"שופטים"מהכללתם בראשים המפורטים.
והם נכללו אך בכלל : "כל איש ישראל"..
אלא לרמז שבעניין הפרת וקיעקוע האחדות .
השופט שבשמיים מחזיר איליו את המשפט בבחינת כי זה המשפט לאלוהים הוא.
להיותו אך הוא השופט הבלעדי על הפרת וקיעקוע האחדות .
ואוי להם לאותם מפירים ומקעקעים......
משה אהרון
משה אהרון (16/9/2025)
בס"ד.
וכי למה הקדים לכל את הראשים והשבטים.
לרמז שכל "ראשי השבטים" = ראשי העדות והסקטורים.
יהיו נידונים ראשונים על הפרת וקיעקוע האחדות.
ויש ראשים, שכל חסידיהם בטוחים בהם ובגן העדן שלהם .
ולסוף בבית דין של מעלה תתחדד ותתקיים האמת האחרת.
ולפעמים מהשמיים כבר לא "מתאפקים"......
ציורים לפרשת שבוע