chiddush logo

amizrien

כל החידושים של amizrien | כל התגובות של amizrien

 "כִּי אִישׁ בְּנַחֲלָתוֹ יִדְבְּקוּ מַטּוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל"מכאן ללמדנו שטוב שישא אדם אישה מעדתו. מאחר והיום אין אנו יודעים מאיזה שבט אנו שייכים, לכן עצה טובה היא לכל אדם שיישא אישה ...

 נאמר בפסוק :"וְלֹא תְטַמֵּא אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ " ובפסוק הקודם :"וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ " נשאלת השאלה במה שונה פסוק זה מהקוד...

 ישתבח הבורא ויתברך היוצר. צריך לשמוח עד אין סוף, כל כך בורא עולם אוהב את עם ישראל ושכינתו איתנו תמיד בכל מקום ובכל זמן.פסוק זה צריך לעורר כל אחד מעם ישראל, לזכור ולדעת, ה' משגיח עלינו תמיד ובכל...

 בתמיהה ראשונה נראה שלא מובן הקשר בין הרוצח לכהן הגדול.אך פירוש התרגום יונתן בן עוזיאל ורש"י מבהירים את הקשר. תרגום יונתן  :"וִישֵׁזְבוּן כְּנִשְׁתָּא יַת קָטוֹלַיָא מִן יַד תָּבַ...

 קושיא על שני פירושים : רש"י :"בפגעו בו. אפלו בתוך ערי מקלט" תרגום יונתן :"תְּבַע אַדְמָא הוּא יִקְטוֹל יַת קָטוֹלָא כַּד יְעַרְעִינֵיהּ מִבָּרָא לְקִרְוַיָא הָאִלֵין בְּדִי...

 רש"י :"באבן יד. שיש בה מלא יד: אשר ימות בה. שיש בה שעור להמית, כתרגומו. לפי שנאמר (שמות כא, יח) והכה איש את רעהו באבן, ולא נתן בה שעור, יכול כל שהוא, לכך נאמר אשר ימות בה" בפסוק ...

 " וְאִם בִּכְלִי בַרְזֶל הִכָּהוּ וַיָּמֹת רֹצֵחַ הוּא מוֹת יוּמַת הָרֹצֵחַ "   ברוך דיין האמת.   בכתיבת מילים אלו, הודיעו בחדשות שהבבא אלעזר, נכדו של הבבא סאלי ע&qu...

 דיוק מענין מאד במילה מקלט אשר מביא האבן עזרא :"לבני ישראל. איננו דבק עם הפסוק הראשון כי בפסוק הראשון אמר כי אלה הערים תהיינה ערי מקלט ולא אמר מקלט למי אחר כן באר כי לבני ישראל ולגר הגר בתוכ...

 רש"י  :את שלש הערים וגו' . אף על פי שבארץ כנען תשעה שבטים וכאן אינן אלא שנים וחצי, השוה מנין ערי מקלט שלהם משום דבגלעד נפישי רוצחים, דכתיב (הושע ו, ח) גלעד קרית פועלי און עקבה מדםנשאלת...

 פסוק זה ו - 2 הפסוקים האחרים מתייחסים לשבטים : שבט יהודה, שבט שמעון ושבט בנימין בשלושת שבטים אלו לא הוזכרה המילה נשיא ולעומת זאת בהמשך הפסוקים בשאר השבטים המילה נשיא כן מופיעה. נשאלת השאלה מדוע ...

  בעל הטורים  : ויבאו אילמה. ולא אמר ויחנו באילם מלמד שלא היה דעתם לחנות שם עד שנעשה להם נס שמצאו י''ב עינות מים ואז חנו שם נס על נס. גם מצאו שם מים כפי שמסביר בעל הטורים וגם היה המקום מסוד...

 מִפְּנֵי הַחִירֹת  ובפסוק הקודם כתוב : פִּי הַחִירֹת אבן עזרא  :מפני החירות. ופי החירות מקום אחד הוא והפה בפנים גם בעל הטורים מוסיף בפרושו על הפסוק הקודם :וישב על פי החירות. ואינו א...

  רש"י  : ומצרים מקברים. טרודים באבלםהפירוש של רש"י נראה לכאורה תמוה וכי אין אנו מבינים זאת ללא רש"י ? נראה לי בס"ד, שרוצה רש"י להראות לנו עד כמה גדולה הייתה יציאת ...

 בפסוק הקודם : וְיָאִיר בֶּן מְנַשֶּׁה הָלַךְ וַיִּלְכֹּד אֶת חַוֹּתֵיהֶם וַיִּקְרָא אֶתְהֶן חַוֹּת יָאִיראומר רש"י : ויקרא אתהן חות יאיר. לפי שלא היו לו בנים קראם בשמו לזכרוןובפסוק זה אנו ר...

 קושיא :נראה שיש כאן מעין בעיה מאחר וחלוקת ארץ ישראל לשבטים נעשתה על פי גורל וכך זכה כל אחד בנחלתו. בפסוק זו אנו רואים שהנחלה כאן נמסרת ללא שום גורל וגם ללא התייעצות עם שאר השבטים לקבלת הסכמתם לכ...

מידע אישי

21 חידושים
1 תגובות
107 נקודות
שם: עמי זריהן
יוצר התוכנה "חידושי התורה שלי" http://www.bmkol.co.il/chidusheytora
מין: גבר
תאריך לידה עברי: כט אלול תשכ"ו
תאריך לידה לועזי: 14/09/1966
כתובת: רובע יא,אשדוד
טלפון: 0504123838
תיכון: קרית חינוך תל אביב יפו
שירות צבאי/לאומי: חיל מודיעין
מקום עבודה: אשדוד
תאריך הרשמה: 2/23/2010