chiddush logo

שיחה לפרשת וישב - תורה וארץ ישראל תשע"ה

נכתב על ידי dvir45, 12/12/2014

 


שיחה לפרשת וישב- תורה וארץ ישראל

ביום שני אור לי"ז כסלו ציינו בישיבה את יום השנה השלושים ותשע לפיגוע שהיה בישיבה, עוד בתקופה ששכנה ברמת מגשימים בשנת תשל"ו (1975). באירוע קשה זה נרצחו שלושה בחורים צעירים: תלמיד הישיבה מאיר-זאב נדלר, ושני חבריו, תלמידי ישיבת הר עציון: בן ציון ליבוביץ ונחום פניגשטיין הי"ד. את שיחת המוסר השבועית קיימנו באותו ערב והעבירה ראש הישיבה, הרב אמנון שוגרמן,בשיחה הרב עסק בקשר בין לימוד התורה להתיישבות בארץ, ומה היא הצוואה שמסרו לנו שלושת הנרצחים הי"ד.  

לשמיעה או לצפייה לחץ כאן
להורדה בכתב לחץ כאן.

להורדת הדפק"ש, עלון הישיבה לתלמידיה, חייליה ובוגריה לחץ כאן.
מה נעשה בישיבה:
1. ישיבת השמיטה התקיימה אף השבוע, והפעם אירחנו בישיבתנו שתי אורחים חשובים, האחד רב והשני פרופסור. השיעור נפתח בסקירה זריזה של פרופסור יוסף יעקובסון, חוקר בכיר בתחום ההנדסה הגנטית במכון הטכנולוגי  מסצ'וסטס, ארה"ב, על ההתקדמות הטכנולוגית והמדעית בכל הקשור לחקלאות בלי מגע אדם, הנדסה גנטית של צמחים, וייצור של רכיבי מזון בתהליך שאינו קשור לאדמה. את חלקו השני של השיעור המשיך הרב שבתאי רפפורט, ראש הכולל באוניברסיטת בר אילן אשר סיבר את אוזנינו בנוגע לשאלות ההלכתיות המרתקות העולות מההתפתחות הטכנולוגית שדיבר עליה פרופסור יעקובסון.      
2. בשבת שעברה, שבת פרשת 'וישלח' זכינו לארח בישיבתנו את הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק. הרב התארח במהלך השבוע במושב נוב, וזכינו שהרב התפלל עימנו בשבת בבוקר. לאחר התפילה שמענו מפיו שיחה על פרשת השבוע ודברי התעוררות לתלמידי הישיבה, וקינחנו את השיחה במעגל שירה וריקודים. 
3.  אור ליום חמישי י"ט כסלו הוא ערב חג בישיבת הגולן. בהתאם למנהגנו בשנים האחרונות התכנסנו בכיתה שבע להתוודעות בניצוחו של ראש הישיבה, הרב אמנון שוגרמן. עם שירה וריקודים כמיטב המסורת החבד"ניקית עם נגיעות של הישיבה שלנו בלוייו של ערן ברבר, דברי תורה עם קצת היסטוריה חסידית וכמובן היה גם שתייה חריפה ולמנה עיקרית חמין. שנזכה להיגאל במהרה בימינו אמן!   


 

שבת שלום!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:
Email Marketing Powered by MailChimp

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה