chiddush logo

שיחה לפרשת תצווה ושבת זכור תשע"ה

נכתב על ידי dvir45, 28/2/2015

 

י-ה ריבון עולם

סיפור מגילת אסתר החל ממעשה לכאורה פעוט של מרדכי היהודי שגרם להמן לכעוס עליו. אותו מעשה פעוט הוא זה שהחל את גזירת השמד על אותו הדור. הרב שי וינטרמבקש לדלות מדברי החז"ל המסבירים את מעשה מרדכי, את הסיבה למעשה והאם היה לו מותר לעשות זאת, ולהוציא מתוכם הבנה מה הוא מהותו של חג הפורים העולה מסיפור המגילה. ואף לקשר אותו לפרשת השבוע, פרשת תצווה, לשבת זכור, ולעבודת ה' של כל אחד מאיתנו. 

לשמיעה או לצפיה לחץ כאן. להורדה בכתב לחץ כאן.

מה נעשה בישיבה? 
-השבוע במפגשים בשביעית שמענו שיחה מפיו של הרב ד"ר יוסף פריאל, מרצה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן ורב בית כנסת באריאל, ובוגר הישיבה, שבנו יעקב נרי ממשיך את דרכו בישיבה ועומד בפני גיוס. השיחה עסקה בשאלה מדוע נגזרה גזרת המן מהפן הרוחני היסטורי של הדברים. 
- ההכנות לפורים החלו. קישוטים נתלו ברחבי הישיבה, וחבורות לימוד של רבני הישיבה החלו לפעול במגוון נושאים המכינים ומתקשרים לחג הפורים. 
- "שלושים קודם החג דורשים בהלכות החג". בישיבה אנחנו משתדלים לקיים את מאמר חז"ל זה בהידורו וכבר בשבוע הבא בעז"ה יתחילו באפיית מצות בישיבה, מנהג אשר החל בשנה שעברה. העומד בראש האפייה הוא הרב יוני גלר, ר"מ מהישיבה התיכונית, אשר מעביר הערב שיעור הכנה לאופים שיכירו ויילמדו את ההלכות הדרושות לאפיית מצות כהלכתן. 

-השבת, שבת זכור. כמנהג הישיבות הקדושות ומנהגנו זוהי שבת מיוחדת אשר מאורגנת על ידי תלמידי שיעור ד'. הולך להיות מעניין, ואולי, זה כבר תלוי בהם, מצחיק. 
- ואז מגיע פורים... 

 

שבת שלום!
ופורים שמח!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:
» מדוע נגזרה גזירת המן - הרב ד"' יוסף פריאל
» פרשת תצווה- חשיבות כלי המקדש - הרב יצחק בן פזי
» סעודת פורים - הרב ישי סמואל
» מתנות עניים - הרב ישי סמואל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה