chiddush logo

פרשה מחייכת שופטים

נכתב על ידי אבי_טאוב, 25/8/2017

 #פרשה_מחייכת #10 שופטים ה'תשע"ז 

שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ (דב' פט"ז, יח) 

שיכור אחד עומד ברחוב, מקלל וצועק: "מדינה על הפנים! מדינה על הפנים!" בדיוק כשהקהל סביבו התחיל להינות מן המחזה הגיע שוטר זועף בריצה. 
"מה אמרת???" רעם השוטר. 
"על הפנים של מדינה, כולם מושחתים! מדינת משטרה!" מיד קבל השוטר את השיכור באזיקים ולקח אותו לתחנת המשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי והעלבת שוטר. השיכור המשיך לצעוק "מדינת משטרה" כל הדרך לתחנה. 
למחרת, כשנכנסו לפני שופט, טען השיכור המפוכח: "אמנם אמרתי 'מדינת משטרה על הפנים' אך התכוונתי לאיראן." השופט כעס על השוטר שבזבז את זמנו המקודש והאשים אדם חף מפשע וחסר ישע. כמו כן, גזר עליו קנס כספי בגין ניצול סמכויותיו והפעלת אלימות שלא לצורך.
הם מבית המשפט והשוטר לא מאמין: "איך זה שאתה מקלל ואני מקבל קנס."
"לא אמרתי לך?", - חייך השיכור מחוסר השיניים - "מדינה על הפנים…"

ובאמת, "מדוע נאהב באופן מיוחד את המדינה שבה אנו משלמים מסים?" שאל ברכט. איינשטיין הצטרף אליו: "המדינה נוצרה למען האדם, לא האדם למען המדינה." ולכן, קונן האקסלי - "אידיאליזם הוא גלימה שאִתה אנשי מדינה מכסים את הרצון לעוצמה."  

איזו שאלה? "המדינה היא רוח העם עצמו. הרוח הזאת מפעמת במדינה הממשית, בכל ענייניה המיוחדים, במלחמותיה ובמוסדותיה" התרברב גיאורג וילהלם פרידריך הגל, הפילוסוף הגרמני בסגנון קוקיסטי. 'אחד העם' מחא כפיים בהתלהבות. "נכון!" אמר ג'ון קנדי -"אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, שאל מה אתה יכול לעשות בשביל מדינתך." 

רבי חנניה סגן הכהנים ראה את כל המתקוטטים ואמר: הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת, שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ. (פרקי אבות פ"ג, ב) 

("🙃")
שבת שלום לכולם 
אבי ואילת טאוב 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה