chiddush logo

שלום בית – ייעוץ רגע לפני גירושין

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/2/2018

זוגות רבים עומדים נרגשים תחת החופה, מבטיחים לדאוג זה לזו לעולמי עד, ומוצאים את עצמם בתוך כמה שנים כשהם מתמודדים עם חיכוכים ואתגרים שונים. לא צריך לחפש את הסטטיסטיקה כדי להכיר אותה היטב ולהבין שהיום שיעור הגירושין בישראל ממשיך לעלות בקצב מהיר למדי. עם זאת, רגע לפני שגם אתם מרימים ידיים, חשוב להבין איך בדיוק ייראה ההליך הזה, ואולי להכיר דרך טובה יותר לחיזוק הקשר – ולמניעת הגירושין.

 

לפני הכל: למה אתם מתגרשים?

אחת השאלות הבסיסיות והחשובות ביותר שתישאלו כשתעמדו בפני בית הדין הרבני היא למה אתם מבקשים להתגרש. יכול להיות שהשאלה הזו נראית לכם ברורה מאיליה, אבל כשתעמיקו בה ותנסו לנסח תשובה מתקבלת על הדעת אתם בהחלט עשויים לגלות שקיבלתם החלטה מהירה מדי, ואולי פשוט לא באמת ניסיתם לשקם, לשפר ולשנות. זו בדיוק הסיבה לכך שבבית הדין הרבני לא ממהרים לקבל כל תשובה. כדי שבקשת הגירושין תעלה לדיון מלכתחילה תצטרכו להציג עילה אמיתית לגירושין, ולא, הסברים כמו "אנחנו פשוט לא מתאימים" אינם הסברים. ההתאמה הזו הספיקה כדי להינשא, וזה בדיוק הזמן להבין מה השתנה שם בדרך.

 

נותנים לזה עוד הזדמנות

לפני שאתם ניגשים לבית הדין עם מסמכי גירושין ונאום מוכן שאמור לשכנע את הרבנים להעניק לכם את הגט המיוחל, נסו לבדוק רגע עם עצמכם – האם אכן ניסיתם כמיטב יכולתכם כדי לשקם את הקשר. ייעוץ זוגי הוא דרך טובה להוכיח שניסיתם להגיע לשלום בית, שעמלתם על הזוגיות וניסיתם לשקמה. אם בכל זאת החלטתם בסוף התהליך הזה (או במהלכו) שהקשר הזה נדון לכישלון, בהחלט רצוי לוודא שאתם יודעים לאן הולכים מכאן, ואיך ניגשים לבית הדין באופן מסודר, ועל פי כל כללי המשחק.

 

היעזרו באנשי המקצוע

לצורך הגשת הבקשה לגירושין מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיידעו לסייע בניסוח עילת גירושין קבילה, ובמילוי כל הטפסים והמסמכים הנדרשים. זה גם הזמן שבו תצטרכו לקבוע כמה מטרות ויעדים ברורים. למשל, אם יש בתמונה ילדים חשוב להגדיר את זכויות הביקור של הצדדים, את החובות ואת הבית שבו יגדלו. במקרה שנדרשת חלוקת רכוש, בהחלט רצוי לקבוע מראש מה אתם מוכנים לתת ועל מה תוותרו. כמובן שיש להתייחס לנושאים כמו הסכם ממון (אם חתמתם עליו) או רכוש משותף (אם צברתם אותו). עם הכנה נכונה תוכלו לעשות את זה כמו שצריך, בלי טעויות ובלי מלחמות עולם. גם אם שלום בית לא היה אפשרי, זה בהחלט לא אומר שצריך לצאת לקרב התשה שממנו אף אחד לא ייצא בלי חבלות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה