chiddush logo

חלום פרעה

נכתב על ידי Abloch43, 2/12/2018

 

בחלום פרעה ראה יוסף בבירור את הירידה של בני ישראל למצרים. כל קרן שמש מייצגת זרע ביקום שיוצא מהשמש. זרע של עם ישראל (=בני ישראל) יוצא מעולמות הנשמה, המיוצגות ע"י הפרות בריאות הבשר, ויורד לעולמות הרוח המיוצגות ע"י הפרות שדופות הבשר, וממשיך לרדת לעולמות הרוח שבמלכות עולם הרוח, שהם העולמות התחתונים של בטן אימא חוה, שאותם מייצגות השיבולים הטובות, ככתוב בשיר השירים, פרק ז': "בִּטְנֵךְ עֲרֵמַת חִטִּים".  ירידה נוספת בעולמות, לעולם הנפש, מיוצגת ע"י השיבולים השדופות והרעות.

ירידה אחרונה זו מסמלת את הכניסה לפתחי הערווה של כדור הארץ, שהיא מצרים. 7 הפרות הטובות כנגד 7 הרעות, סה"כ 14 שנים. 7 השיבולים הטובות וכנגדן 7 השיבולים הרעות מייצגות 14 שנה, שהם סה"כ 28 שנים שמסמלות את מחזור השמש.

 

לפי המסורת, השמש חוזרת למקומה המקורי בבריאת העולם באותה שעה ובאותו יום בשבוע כבזמן הבריאה. במשך 28 שנים עושה השמש סיבוב שלם ומגיעה למקום שבו היא נקבעה בזמן בריאת
העולם - שעת 0, בתחילת יום רביעי.

 

פרות מסמלות את מלכויות עולמות הנשמה, שמהם נפלו אדם וחוה בחטא עץ הדעת, ומעלה. הפרות הטובות בחלום זה מסמלות את עולמות המלכות של עולם בינה (נשמה) שבעולמות הנפש (עולמות עשייה).

 

הפָּרות והשיבולים בחלום פרעה מייצגים את זרע עם ישראל שירד למצרים. זה מסלול הירידה למצרים:

  1. ההתחלה בעולם הנשמה (בינה), ששם נמצא זרע עם ישראל, שסמלו 7 הפרות הטובות.

     

  2. משם אל עולם הרוח, שמיוצג על ידי 7 הפּרות הרעות המסמלות את עולם הרוח, שבעולמות הנפש, שמשם יצא הזרע של עם ישראל לתיקון עולמות אדם וחוה. כלומר, הפרות הרעות הורידו את הפרות הטובות (זרע עם ישראל) לעולם הרוח שבעולם הנפש

 

  1. משם ממשיכה הירידה אל עולמות הרוח שבמלכות עולם הרוח, שהם העולמות התחתונים של בטן אימא חוה, שמיוצגת על ידי השיבולים הטובות, ככתוב בשיר השירים פרק ז': "בִּטְנֵךְ עֲרֵמַת חִטִּים, סוּגָה בַּשּׁוֹשַׁנִּים". בטנך מייצגת את עולמות התולדות של האישה בעולם הרוח, שלפני המבול, שהוא עולם גבוה יותר מעולמות התולדות שבנפש. החיטה מסמלת את העובר בעולמות הרוח.

 

  1. ומשם לעולם מלכות הנפש, שהיא מצרים, המייצגת את פתחי הערווה של כדור הארץ, ומסומלת על ידי 7 השיבולים הרעות, המסמלות את הנרתיק שבעולם התולדות ואת פתחי הערווה, שהם עולם מלכות הנרתיק.

 

בעולם הרוח שבעולם הנפש יש 7 עולמות תיקון.

7 השיבולים הטובות מסמלות את מלכות עולם הרוח שבעולם הנפש, שזו בטן האישה, שלשם ירדו הפרות הרעות, שבחלום, שמייצגות את נשמות בני ישראל.

השיבולים הטובות (נשמות בני ישראל) ממשיכים לרדת לעולמות נמוכים יותר, המסומלים ע"י 7 השיבולים הרעות, שהם עולמות המלכות שבעולמות הנפש, שהם עולמות מצרים.

 

יוסף ראה בעולמות עליונים והבין את מבנה העולמות והבין שחלום פרעה מראה לו שבני ישראל יֵרדו למצרים. אך הוא הבין דבר נוסף, והוא:

 

 14 פרות יחד עם 14 שיבולים מסמלים סה"כ 28 שנים, המציינים את מחזור השמש.

לכך התייחס שלמה המלך בקהלת פרק ג', שבו הוא כותב על 14 התרחשויות, הכוללות 14 מעשים טובים שמתרחשים ביקום, וכנגדם את מה שמבטל אותם, או את היפוכם:

א לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם:
1-4         עֵת לָלֶדֶת  /        וְעֵת לָמוּת             /      עֵת לָטַעַת       /         וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ. 
5-8       עֵת לַהֲרוֹג      /        וְעֵת לִרְפּוֹא            /        עֵת לִפְרוֹץ       /         וְעֵת לִבְנוֹת.

9-12     עֵת לִבְכּוֹת          /        וְעֵת לִשְׂחוֹק           /        עֵת סְפוֹד        /         וְעֵת רְקוֹד.
13-16    עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים  /        וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים;   /  עֵת לַחֲבוֹק,     /    וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק.
17-20    עֵת לְבַקֵּשׁ     /       וְעֵת לְאַבֵּד,              /      עֵת לִשְׁמוֹר      /          וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ.
21-24   עֵת לִקְרוֹעַ       /       וְעֵת לִתְפּוֹר,             /      עֵת לַחֲשׁוֹת     /          וְעֵת לְדַבֵּר.
24-28   עֵת לֶאֱהֹב          /        וְעֵת לִשְׂנֹא,              /      עֵת מִלְחָמָה     /         וְעֵת שָׁלוֹם

 

בכך הראה שלמה המלך את תכונות מחזור השמש, 7 דברים טובים כנגד 7 רעים. מצב זה מצוין בחלום פרעה על ידי  7 פרות טובות וכנגדן 7 הפרות הרעות, וכך גם השיבולים, 7 שיבולים טובות כנגד 7 שיבולים רעות.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה