chiddush logo

אם ילדך לומדים בבתי ספר ממלכתיים תנסו משהוא אחר, הרבה יותר טוב טל 1800550300 או רשת קשת או רשת חמד כולם טובים ואלופים בחינוך באהבה

28/7/2022

 







👨‍👩‍👧‍👧 *האם מותר לקרוא להוריו בשמם הפרטי?*
מצות עשה מן התורה לירא מהאב והאם, שנאמר (ויקרא יט ג): "אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ". מצווה הבן לירא מהם "יראת כבוד", מהערכתו הגדולה כלפיהם, שמחשיבם ומעריכם כ'מלך'.
לא ישב הבן במקום המיוחד לאביו בבית, בבית הכנסת, בחנות, במשרד וכיוצא, מפני שנראה שמשווה עצמו לאביו. מותר לעלות על כסא המיוחד לאביו, כדי ליטול איזה חפץ ממקום גבוה.
מדיני מורא אב ואם, אסור לקרוא לאב או לאם בשמם הפרטי, למשל: יצחק, רבקה. ואפילו שלא בפניהם, וכגון שמספר דבר בשמם. אולם רשאי לומר 'אבי יצחק' או 'יצחק אבי', 'אמי רבקה' או 'רבקה אמי' ואפילו בפניהם.

🤔 *כיבוד הורים ולימוד תורה – מה קודם?*
גדולה מצות תלמוד תורה, יותר ממצוות כיבוד אב ואם. בן העוסק בתורה, ואביו או אמו ציווהו לעשות עבורם דבר מה, אם אפשר שדבר זה יעשה על ידי אחרים, לא יפסיק הבן מלימודו, ואחרים יעשוהו, אך אם אי אפשר שאחרים יעשוהו, וגם אין אפשרות שהבן יעשה זאת בגמר לימודו, יפסיק הבן מלימודו, ויעשה את המצווה, ובסיום המצווה יחזור מיד ללימודו.
אין ספק שעל ההורים להשתדל להימנע ככל היותר מלהפסיק את בניהם מלימודם, שהרי אין לך מעלה טובה מכך שזוכים ההורים שבניהם עוסקים בתורה.

✌️ הלכות ביום מבית הידברות מתוך "בהלכה ובאגדה", *עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.*
יום חמישי, כ"ד בסיון
*אנא הפיצו לחברים. מי שקיבל מחבר/ה מוזמן להצטרף בלינק*
https://did.li/halachot2

🤳 *הרב אברהם יוסף: האם מותר לשלוח הודעת ווטסאפ באמצע התפילה? צפו*
https://www.hidabroot.org/article/1120972

💫 *"אני כבר הייתי למעלה, והחזירו אותי למטה כיוון שאינני מדבר בתפילה"*
https://www.hidabroot.org/article/1166222

🤷‍♂️ *הרב יצחק פנגר - תבחר את מה שאתה לא רוצה. צפו*
https://www.hidabroot.org/video/211543

רוצים לקבל גם סרטונים ועדכונים מהידברות? הצטרפו לקבוצת הווטסאפ הזו
https://did.li/whatsapp2





יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ, אהיה אשר אהיה, אדון הכול היה הווה ויהיה, ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, חוקר כליות ולב ומשלם לאדם כמעשיו וכפרי מעלליו החפץ בחסד, בקדושה ובטהרה ובזיכוי הרבים, שזכות התורה הקדושה וזכות זיכוי הרבים תעמוד לעילוי נשמת אבי שמעון בן אברהם ומרים אשר נלקח לבית עולמו ב י תמוז התשפ"ב, ישמרהו אל שדי ויצלהו מחיבוט הקבר ומכף הקלע ודינה של גיהנם ומכל גלגולי נשמות בן בדומם , בן בצומח בן בחי ובן במדבר ומכל צער יגן בעדו ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים ויזכה להיות בגן עדן עם נשמות הצדיקים והחסידים ויזכה לחזות בנועם יי ולבקר בהיכלו ויקוים בו נַ֭פְשׁוֹ בְּט֣וֹב תָּלִ֑ין וְ֝זַרְע֗וֹ
יִ֣ירַשׁ אָֽרֶץ וכן: וְנָחֲךָ יי
תָּמִיד וְהִשְׂבִּיעַ בְּצַחְצָחוֹת נַפְשֶׁךָ וְעַצְמֹתֶיךָ יַחֲלִיץ וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה וּכְמוֹצָא
מַיִם אֲשֶׁר לֹא־יְכַזְּבוּ מֵימָיו,יִחְיוּ מֵתֶיךָ נְבֵלָתִי יְקוּמוּן הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר  כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ וָאָרֶץ
רְפָאִים תַּפִּיל:













להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה