chiddush logo

שיחת הרב וולך

נכתב על ידי eix, 31/8/2014

 

שיחה הרב וולך

רבנו יונה בשערי תשובה הירא את דבר ה' שכל מעשיו נכתבים בספר, היודע שמזמינים למלך לדיין חרדה גדולה וישית עצות בנפשו, ומחפש עצה להינצל. עשי"ת זה דין וכולם מאמינים בזה, הרמב"ם כ' על עשי"ת יודעים שצריך לעשות תשובה אבל לא יודעים איך ועל מה כיון שעל דברים חמורים איננו עוברים. תשובה זה לחזור – לאן, עב ה' א' באורחות צדיקים בתשובה עד הרקיע השביעי לפני ה' לשם צריך לחזור. וכן הגר"א בסידור על והחזרינו בתשובה שלימה לפניך זהו תפילת כששנים אחד אינו משיב יש ריחוק, אבל אם שניהם מדברים ומתקרבים עד שנעשים אחד בזמן ביהמ"ק הי' עד ה', והשיא של כפרה עד ה' א', בקרבן זהו התקרבות, מי שהי' לפני ה' והתרחק יכול לחזור אל אם מולם לא הי' שם מה לחזור. הסבא מקלם למי שהיה מקום שייך תשובה, אבל מי שמעולם לא הי' מקום לאיזה מקום יחזור.

רבנו יונה בשער א' שם כל עיקרי התשובה. חרטה וידוי ועזיבת החטא – שלושת עיקרי התשובה, הכין להם הדרך לעלות, ומהי למעלה לפני ה', כלור יש דרך איך להתקרב להשי"ת וזה בכל החיים.

בסוף שער ב' (יד). לא דוקא דרך כשרון המעשה, לזכור יום המות להשיג היראה והאהבה, וכך בשער ד' לא להתוודות על מה שהתוודה ביום הכפורים הקודם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה