chiddush logo

כבו את הטלוויזיה והדליקו את החיים!

נכתב על ידי maor_tz, 7/8/2010

 

               כבו את הטלוויזיה והדליקו את החיים!

שלום רב קוראים לי מאור צוברי אני אחד מהציבור הדתי לאומי, ורציתי לשתף אתכם בנקודה שמעסיקה אותי וכואבת לי כבר מספר שנים. אני יודע שהנושא מורכב וקשה, ובכל זאת אני מבקש מכם שתקדישו כמה דקות מזמנכם לקריאת הדברים. כל הרוצה לקחת את הדברים ייקח.

1.         הזמן הוא ערך יקר שאי אפשר להחזירו לאחור, צפייה ממושכת ולא מבוקרת היא בזבוז זמן יקר, הגורם להרס מערכות שלמות: חיי החברה, משפחה, חוסר שינה, לימודים וכדומה.

2.         הורים הרוצים שקט תעשייתי, מושיבים ילדיהם מול המרקע, כדי להשיג שלווה בבית- זוהי  תופעה נוראית! האם על מנת להשיג רגיעה, נשתמש באמצעי כל כך שלילי ומזיק?!

3.         ההרגל לצפייה ומחשבה שטחית המלווה בהמון יצריות הרסנית אינה מאפשרת לקלטת מושגים עליונים ומופשטים בתורה, ובוודאי פוגעת ביראת השמיים ובקישור למקורות הקודש.

4.         נרענן קצת מחקרים עדכניים להגברת התודעה:

 

א. על פי מחקר עדכני שנעשה בניו זילנד, צפייה ממושכת בילדות מול המרקע מגבירה  את הסיכון לבעיות בריאות בבגרות (פורסם בגיליון רפואי  the lancet” ). כמו כן, פורסם באוניברסיטת ת"א שאנשים שצופים בטלוויזיה במשך שנים עלולים להיפגע במוחם,להשתגע או לחלות באלצהיימר.

 

ב. סקר באמריקה שנערך בקרב ילדים בכיתות ג-ח גילה שככל שגדל מספר שעות הצפייה כך גדלה תפוצת תסמיני החרדה, הדיכאון והלחץ הפוסט טראומתי.

 

ג. הטלוויזיה הופכת הרבה אנשים לאלימים, בניסוי לקחו בני 14 עד 16 שיצפו 3 שעות ביום בסרטים אלימים ואחרים שיצפו שעה ביום וראו שאלימותם של הראשונים היא פי 5 מזו של השניים.

 

ד.אם הטלוויזיה לא היתה קיימת היו בכל שנה בארה"ב פחות 10,000 מקרי רצח, 70,000 מקרי אונס ו700,000 מקרי אלימות.

 

ה.הטלוויזיה יוצרת אנשים חסרי יכולת ריכוז ובעלי חשיבה שטחית,  דבר שגורם לניוון לחצי השמאלי של המוח.

ויש עוד הרבה מה לכתוב, אך הזמן קצר.

 

 5.         אז מה כן?

א. קראו ספרים, הירשמו לקורסים שיעשירו את חייכם, שחקו משחקי כדור, לימדו תורה, פעלו חסד, צאו לטיול עם המשפחה, קיימו פעילות גופנית קבועה מחוץ לבית או בבית, הזמינו חברים הביתה, השתתפו בחוגים ועוד ועוד ועוד...

ב. מומלץ לקרוא את הספר "האמת מאחורי המסך"/ש. כהן, שמסביר בצורה נפלאה בנושא זה.

6.         אנחנו דתיים לא?! אז נסיים בפסיקה הלכתית מובהקת של אחד מגדולי דורנו:

" אבל עצם הכנסת טלויזיה בבית, כבר העלו גדולי הפוסקים של דורנו לאסור הדבר בהחלט, משום מושב לצים, וביטול תורה, והמסתכל בתכניות הטלויזיה הוא מגרה יצר הרע בעצמו על ידי הסתכלות בסרטים של תועבה, ומשחית נפשו... וכל שכן במראות הטלויזיה, שעל זה נאמר (בסוטה דף ח' ע"א) אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות. וקראו על המביא טלויזיה בתוך ביתו, לא תביא תועבה אל ביתך, ומכל שכן מי שיש לו ילדים בבית, שמכשילם ומחטיאם ומרחיקם מהדרך הישרה, ועובר על מה שנאמר אל תשכן באהלך עולה. ושומע לנו ישכון לבטח."  

אשמח לקבל תגובות0505727709

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע