chiddush logo

שמירת עיניים - ג

נכתב על ידי zeev148, 3/11/2014

 פרק יט,יז-כ

 "ויהי כהוציאם אתם החוצה ויאמר המלט על-נפשך אל-תביט אחריך ואל-תעמד בכל-הכיכר ההרה המלט פן-תספה (פירש רש"י "אצל אברהם ברח שהוא יושב בהר"): ויאמר לוט אליהם אל-נא אדני: הנא-נא מצא עבדך חן בעינך ותגדל חסדך אשר עשית עמדי להחיות את-נפשי ואנכי לא אוכל להמלט ההרה פן-תדבקני הרעה ומתי: הנה-נא העיר הזאת קרבה לנוס שמה והיא מצער אמלטה שמה הלא מצער הוא ותחי נפשי"

    שוב הולך לוט שולל אחרי מחשבות לבו וראות עיניו, וכיוון ובחר שלא לחסות בצל כנפי הצדיק נתגלגל הדבר שחטא בעריות עם שתי בנותיו.

לכן ראוי לאדם שלא לתור אחרי לבבו ועיניו, ולבטל לעולם רצונו לרצון ה' (ולרמזי הצדיק) ויראה עין בעין איך כל חששותיו יתבדו, ואיך הכל "יתהפך" לטובה.

דבר נוסף, עיקר היצר הרע הוא על העריות, לכן אף שמתחילה לא נראה כל קשר בין פיתויו לבין פגם הברית, במוקדם או במאוחר יתברר לאדם, כמה רחוק מביט הצדיק, ומאילו מכשולות מנסה להצילו, אך על פי רוב מתבררים הדברים רק לאחר מעשה, בבחינת אין אדם עומד על דבר הלכה אלא אם נכשל בה, לכן ראוי לקיים "ואל בינתך אל תישען" ולשנן השיר "לא מבין כלום רק מאמין שהכל לטובה" ויבטל מבעוד מועד רצונו לרצון הצדיק ולרמזיו, שכל תכליתן טובתו והנאתו לנצח נצחים, ולמנוע ממנו צער, ייסורים והרגש של הסתרת פנים. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה