chiddush logo

מדרש אשאביאל: צו, עליה ו, יסוד בשבוע

נכתב על ידי danielginerman, 26/3/2015

 צו, עליה ו, יסוד בשבוע. ויק' ח,כב: "ויקרב את האיל השני, איל המלאים; ויסמכו אהרן ובניו את ידיהם על ראש האיל".

בכל דור ודור, ההגיון משתנה, רגישות הנפש מקבלת תרגום ובטוי שונה. רק החוק הא-להי אינו משתנה, המוסר המוחלט, והדרישה לציית לאמת, בתור מנגנון הגנה מפני השקר. "ויקרב את האיל השני, איל המלאים; ויסמכו אהרן ובניו את ידיהם על ראש האיל" = 2886. ולפני כל, קיום המצוה משיב בחיוב לאמירה הא-להית, בשם כל העם: [ויק' כב,לא] "ושמרתם מצותי ועשיתם אתם, אני י-הוה". ומשם, ישתקף בהנהגה, כי מן התיקון של האומה תתוקן הנהגתה בהכרח: [יש' כח,יד] "לכן שמעו דבר י-הוה, אנשי לצון, משלי העם הזה, אשר בירושלם".

אז משה יפעל: "ויקרב את האיל השני, איל המלאים" = 1297. ומול התמיהה של כל אשר לא יבין למה צריכים לעשות כאלו דברים, יאשרו מעשי משה את הבטחון בצדק הא-להי ולהבנתו לעתיד לבוא, כאשר ישקעו בצער [יש' א,כח] "ושבר, פשעים וחטאים, יחדו; ועזבי (ועוזבי) י-הוה יכלו"; [יש' מ,ה] "ונגלה כבוד י-הוה, וראו כל בשר יחדו כי פי י-הוה דבר". (שמ' כג,כב) "כי אם שמוע תשמע" בקול ה' המוליכך בדרך ישרה, לא תשוב לעולם אל צרות מצרים, וגם (דב' כח,סח) "לא תסיף עוד לראתה" כי לא יהיה מקום לשום חושך מעורבב באור. לכן, (יח' ו,ב) "שים פניך אל הרי ישראל", אל האבות הקדושים והצדיקים הגדולים, העומדים לך, (תהי' עח,ד) "מספרים תהלות י-הוה" אשר פתח לך (מש' ח,כ) "נתיבות משפט".



**************************

הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/

הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/

אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"

אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120 

ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.

תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw

המנוי: http://goo.gl/Snh7JU

***************************


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה