chiddush logo

עורך דין ירושה בחיפה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/7/2015

 ואז הגיעה הירושה - עורך דין ירושה

 

הגענו לרגע בו אנו מקבלים את מכתב הצוואה בו יש רשימה של כלל הנכסים שהושארו בירושה ולמי הם מועברים. האדם שנפטר משאיר אחריו צוואה שתסייע לחלק את רכושו שהשאיר. הירושה של המנוח נקראת ״עיזבון״, עם מותו נכסים אלו הופכים להיות בבעלותו של היורש באופן חוקי. במקרים אלו עולות המון שאלות לגבי הירושה ,היורשים וזכויותיהם ובכלל האם הירושה בעלת תוקף משפטי או לא ולשם כך אנו נעזרים בעורך דין ירושה

 

:במידה ויש תוקף משפטי

הצוואה נרשמת על מנת שיהיה סדר בנכסיו של המוריש כשבעת מותו הוא ייקבע, כיצד יחולקו ובאילו תנאים.

מכיוון ועריכת צוואה אינה בגדר חובה, בישראל לא מרבים לעשות כך. לפיכך ישנם שני מסלולים בחוק הירושה וזאת בהתאם לשאלה האם היא בעלת תוקף משפטי. המסלול הראשון נקרא ״ירושה על פי צוואה״ בו המנוח אכן השאיר צוואה שאנו צריכים למלא ובעזרת עורך דין ירושה מנוסה שילווה אתכם בתהליך נוכל לבצע זאת בהתאם לחוקיות. במידה והמוריש אכן רשם את הצוואה לפי חוק הירושה, והיורש אכן רוצה למלא את מבוקשו כל שנשאר הוא להגיש עתירה למשרדי הרשם לעינייני ירושה על מנת שנוכל לקבל צו קיום לצוואה.

 

במידה והצוואה אינה בעלת תוקף משפטי:

המסלול השני מתייחס לאדם שלא השאיר אחריו צוואה או לחילופים צוואה פגומה, שלא ניתן לקיים את תוכנה, לפיכך היא אינה עומדת בחוק הירושה ולכן אינה תקפה מבחינה משפטית. במקרה כזה הירושה נקראת ״ירושה לפי דין״ הרי פשוטו כמשמעו שהדין יחליט כיצד תחולק הירושה. יחד עם זאת חוק הירושה סוטה בכל נוגע לבן זוגו של המוריש. לבן זוגו של הנפטר יש את הזכות העליונה לקבל מחצית מהירושה כל עוד בן הזוג בחיים. החוק מתייחס כשווה ערך גם לזוג ידועים בציבור שכן גם הוא יקבל מחצית מהירושה. מחצית השניה של הירושה תחולק באופן שווה בין ילדיו של הנפטר. נושא נוסף רגיש אף הוא, אלו הם ילדיו המאומצים של הנפטר שאין בינהים קשר דם חוק הירושה קבע כי אין הבדלה בין ילדיו המאומצים לילדיו הביולוגיים ולכן הם זכאים לחלוקה שווה של הירושה.

 

כאמור, לחוק הירושה ישנן הסתעפויות רבות הן מבחינה המשפטית של הצוואה והן מבחינת הנפשית שכן רגשות רבים מעורבים בנושא. במצבים אלו רצוי להיעזר בעורך דין ירושה בחיפה מקצועי ומנוסה על מנת שיהיה בקיא בחוקיות המשפטית וכדי שיתמוך מבחינה רגשית שכן מצבים רגישים אלו עלולים לגרום לסכסוכים משפחתיים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע