chiddush logo

ויקרא חיזוק בענווה

נכתב על ידי יוחנן ריינר, 16/3/2016

 ויקרא חיזוק בענווה – המשך

 


כתוב במדרש פסיקתא רבתי לו', ובילקוט שמעוני ישעיהו ס' רמז תצט', שנו רבותינו: בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!!! ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזרח עליכם, - ובאותה שעה מבהיק הקב"ה אורו של מלך המשיח ושל ישראל והולכים כולם לאורן של מלך המשיח ושל ישראל.

 

ולפני כעשור שנים שאלני ידידי הרב שמעון רוט שליט"א על פשר מדרש זה, שהרי אם הם זוכים ורואים בית המקדש בנוי איך יתכן שהם עדיין לא מאמינים שהמשיח הגיע והגיע זמן הגאולה??? הרי בית המקדש השלישי ירד מהשמים ומאש הוא בנוי והם רואים נס עצום זה בעיניהם למה הם עדיין צריכים להוכחות שהגיע זמן הגאולה??

 

וגם יש לתמוה למה המשיח מתאר את הצדיקים ששרדו בעם ישראל בתואר "ענווים"!!! למה לא "צדיקים!! קדושים!!! וטהורים"?? מה מיוחד דווקא ב"ענווים"???

 

ויתכן שלמרות שכבר יש בית המקדש ויש את השפעת הקדושה העצומה של בית המקדש אבל בכל זאת עדיין אין גאולה שלימה כי היצר עדיין לא נשחט, ולכן לצדיקים הללו הניסיון האחרון שלהם בזמן ההוא, זמן שבו יש שפע קדושה זמן שבית המקדש השלישי בנוי, הוא לא ניסיון גשמי, אלא ניסיון רוחני שעדיין מפעפע בהם יצר הגאווה, שזה ניסיון של הצדיקים כמו הניסיון של משה רבינו, ולכן התואר המיוחד לתאר את צדקותם הוא "ענווים".

 

ואולי בגלל ניסיון הגאווה, לכן הם חושדים בכל אחד שמא מתגאה בליבו שהוא המשיח, לכן המשיח חייב להביא ראיה שאכן הוא המשיח, והראיה שמביא ראו ל"אורי שזרח", ואכן אחרי זה הם נגאלים בגאולה שלימה שהקב"ה שוחט את היצר הרע ומבטלו כהמשך המדרש שם.

 

וזה מתרץ את הקושיה שהרי גם קודם פרשת ויקרא כתוב בתורה "ויקרא אליו אלוקים" שמות ג' ד' "ויקרא אליו ה'" שמות יט' ג' כ'?? בכל זאת כאן התחדש שיש משכן בנוי, שזה דוגמת בית המקדש השלישי הבנוי, שמשה קיבל מתוך המשכן הבנוי עוד עוצמה של ענווה כשה' קרא ה' אליו.

 

וכך בגאולה העתידה בקרוב דווקא מקדושת בית המקדש המשיח שעומד על גג בית המקדש משפיע עליהם לענווים עוד קדושה ועוד דרגת ענווה שיהיה להם שלימות בניסיון האחרון להיות "ענווים", ושלימות זו שקיבלו מהמשיח נותנת להם את האור שזורח ממנו ועובר אליהם, כהמשך המדרש "ראו באורי שזרח עליכם", -  "ולענווים יתן חן".


 

https://drive.google.com/file/d/0B5p17uthjN3PamszejhadnM5V28/view?usp=sharing

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה