עיון ברש"י לפרשת וירא (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 22/12/2010

כתוב  ברש"י   לבראשית  יח,  ד,  "תחת  העץ-  תחת  האילן".

ויש לשאול,  מה  רש"י  בא להוסיף לנו בזה, כלום לא ידענו  שעץ  הוא אילן.

אשמח  לקבל תשובות,  ואענה  אף  אני  בעניין.

והנה  השפתי חכמים   כותב  "לא  עץ תלוש",  ורש"י  בא  לחדש  לנו  שמדובר בעץ מחובר,  ולא  בעץ תלוש.

ונראה להוסיף,  שזה  בא  ללמד אותנו  על  הכבוד  והיחס   של  אברהם  לאורחיו,  שהושבתם  בעץ  מחובר  מכובדת  יותר  מעץ תלוש.

ומאותה סיבה נראה לומר, שאסור  לסכך את הסוכה בעץ מחובר,  אלא רק  בעץ תלוש,  כיון  שעץ מחובר  מראה על קביעות ויציבות, ועץ תלוש  על  ארעיות  ,  ובסוכות אנו  צריכים  להרגיש  כארעיים  בעולם.

עוד נראה להוסיף,  שהרש"י  הזה  נמשך  אחרי  הרש"י  שלפניו,  שם נאמר   "הקפיד  שלא להכניס  עבודה זרה לביתו",  והנה,  אברהם  לא  הכניס  את  אורחיו  לביתו,  אלא  תחת העץ,  אך  עץ  מחובר  נחשב  כחלק  מביתו  של  אדם, (בניגוד  לעץ תלוש  שלא  נחשב  לחלק  מביתו  של האדם,  לפי  שניתן להוציאו  בקלות)  ויש  להקפיד   שלא  להכניס   תחתיו  כל  שמץ   של  ע"ז.  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן


יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (1)
דביר (23/12/2010)
בתורה לא מופיעה המילה "אילן", בימי המקרא השתמשו רק במלה "עץ" ובימי חז"ל רק במלה "אילן". ולכן רש"י מבאר מה הפירוש עץ. (היום הפירוש פשוט לדוברי עברית אך בזמנם הפירוש לא היה ברור כל כך).
ציורים לפרשת שבוע