chiddush logo

חידון ליום ירושלים

16/5/2017

-          מנהג המזכיר את ירושלים בחתונה יהודית (תשובה: החתן שובר כוס)

- שם של חג שבו עולים לירושלים (תשובה: פסח, שבועות, סוכות)
- צומות לזכר חורבן ירושלים (תשעה באב, י"ז תמוז, י' בטבת)                                                                                            - כשבונים בית או דירה, מה עושים כדי לזכור את ירושלים? (משאירים חלק מאחד הקירות לא בנוי או לא צבוע)
- תפילה שבה מוזכרת ירושלים ('שמונה-עשרה', 'ברכת המזון' ועוד)
- למה מי שמתפלל חייב במצפן? (חייבים להתפלל לכיוון ירושלים)
- מקומות קדושים ליהודים שנבנו בירושלים (בית המקדש או הכותל).
- כמה פעמים בתנ"ך מופיע השם ירושלים? (כ-500 פעמים)
- מה הציווי המסיים את ההגדה של פסח? ("לשנה הבאה בירושלים")                                                                                        - מה בנה הורדוס? (שיפץ את בית המקדש השני)                                                                                                                                      
- אדריאנוס קיסר הפך את ירושלים לעיר רומית ושינה את שמה מה היה השם חדש שהוא נתן לירושלים? איליה קפיטולינה.                                             

-          – מהי השכונה הראשונה שהקימו מחוץ לירושלים ? באיזה שנה ? (משכנות שאננים ב1860)                                                                   - מתי  העות'מאנים סיימו את השליטה שלהם בירושלים (1917)                                                                                                      - איזה יחידה בצבא כבשה את הכותל במלחמת ששת הימים ? (הצנחנים)                                                                                                   - מי אמר את המשפט המפורסם "הר הבית בידינו (מוטה גור, הרמטכ"ל)                                                                                         -  מי החריב את בית המקדש השני, באיזו שנה?  (טיטוס 70 לספירה)                                                                                   - מה התאריך של יום ירושלים ? (כ"ח באייר)                                                                                                                    - מי הרס את בית המקדש הראשון? (נבוכדנאצר מלך בבל)                                                                                                        - מהו תאריך שירושלים הוכרזה כעיר הבירה של ישראל, ומי עשה את זה? (5 דצמבר 1948 על ידי דוד בן גוריון)                          

-          - כמה יהודים חיו בירושלים בשנת 1900? (??????????????)                                                                                          - איזה אוכלוסיה גרה במאה שערים? (חרדים)                                                                                                                     - מהם ארבעת רובעי העיר העתיקה? (????????????)                                                                                                     - ארבע קבוצות ספורט בעיר ירושלים בכדורגל וכדורסל? (הפועל ירושלים, בית"ר ירושלים, קטמונים)                                             - איזה מלון הופצץ בירושלים? (המלך דוד )
- מהו שמה של האונבריסיטה בירושלים? ועל איזה הר היא שוכנת ? (האוניברסיטה העברית, בהר הצופים)                                                                         - מהו הסמל של ירושלים ? (??????????)                                                                                                                            - איזה בתי חולים יש בירושלים? (???????????????)                                                                                                        - באיזו נחלה של השבטים נמצאת ירושלים? (בנימין)                                                                                                                       - מהו השם של גן החיות בירושלים? (גן החיות התנכ"י)                                                                                                      - על שם מי נקרא אצטדיון טדי? (?????????????)                                                                                                          - באיזה תאריך נחרבו בתי המקדש? (בתשעה באב)                                                                                                                           - באיזו שנה היתה מלחמת ששת הימים? (1967)                                                                                                                  - מיהו ראש העיר של ירושלים ? (הנוכחי, ניר ברקת)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה