אמר אויב ארדף אשיג אחלק שלל תמלאמו נפשי אריק חרבי תורישמו ידי
כתוב בפסוק: "אמר אויב ארדף אשיג אחלק שלל תמלאמו נפשי אריק חרבי תורישמו ידי".
מקשה הגאון רבי משולם דוד סאלוואווייציק ראש ישיבת בריסק: יש לדקדק בסדר הפסוקים, דלכאורה היה צריך להיות כתוב בתחילה "אריק חרבי" קודם "לאחלק שלל", שהרי קודם נלחמים, ורק אח"כ מחלקים את השלל. (מובא בקובץ עיון הפרשה, בחלק אשיחה בחוקיך)
ונראה: שהרי בפרק י"ד פסוק ו' – "ויאסר את רכבו ואת עמו לקח עמו", כותב רש"י: משכם בדברים, לקינו ונטלו ממוננו ושלחנום, בואו עמי, ואני לא אתנהג עמכם כשאר מלכים, א. דרך שאר מלכים עבדיו קודמין לו במלחמה ואני אקדים לפניכם שנא' ופרעה הקריב הקריב עצמו ומיהר לפני חיילותיו. ב. דרך שאר מלכים ליטול ביזה בראש כמו שיבחר אני אשוה עמכם בחלק שנאמר "אחלק שלל".
וכיון שהסיבה שעמו הסכימו לרדוף אחרי בני ישראל היה בגלל "אחלק שלל", לכן הוא מוזכר קודם. ומדויק הפסוק "אמר אויב ארדף אשיג אחלק שלל", דהיינו: הסיבה ש"ארדוף אשיג" הוא כדי "לחלק שלל". והפסוק מדויק כמין חומר.