chiddush logo

טיפול פסיכולוגי או תרופתי? טיפול בחרדות ובפחדים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/9/2017

 

חרדה היא אחת מן המחלות הנפוצות והשכיחות ביותר של הזמן המודרני - על פי מחקרים רבים קיים אחוז גדול באוכלוסיה הסובל מחרדות, כאשר המקרים שונים וסוגי החרדות שונות. עבור חלק מהאנשים החרדה יכולה לבוא בצורה של התקפים בזמנים לא קבועים, בעוצמות שונות, ולאחרים החרדה יוצרת פחדים, חששות וחרדות קלות אשר פוגעות במצב הרוח הכללי ובאיכות החיים. ישנן לא מעט שיטות כיום בתחום של טיפול בחרדות כאשר המומלצת ביותר היום היא שיטת הטיפול הקוגניטיבי- התנהגותי C.B.T. ועליה עוד נדבר בהמשך המאמר.


הטיפול הפסיכולוגי מול הטיפול התרופתי בהקשר של טיפול בחרדות

טיפול בחרדות מסייע למטופל להתמודד עם לחצים ופחדים כרונים. את סוגי הטיפול בתחום נחלק ל-2: הטיפול הפסיכולוגי והטיפול התרופתי. הטיפול בשיטה התרופתית - מציעים פיתוחים מעולם הכימיה המבוססים על מחקרים שונים שבדקו את ההשפעה של הטיפול התרופתי באנשים עם חרדות שונות. התרופות המוצעות מסייעות באופן ניכר למטופלים להתמודד עם החרדות. המטופלים בשיטה זאת עוברים ביקורת רפואית תקופתית על מנת לפקח על מצבו הגופני והפסיכולוגי של המטופל. למרות שיטה זאת מאוד יכולה להיות יעילה במקרים מסוימים של טיפול בחרדות, אך הטיפול התרופתי לא מתאים לכל המטופלים. מעבר לכך ישנם לעיתים בעיות שונות של תופעות לוואי והמתנגדים לטיפול תורפתי מציינים גם את נושא ההתמכרות שעלול להתפתח.


סוג עיקרי נוסף של טיפול בחרדות הוא טיפול פסיכולוגי. מדובר בתחום עשיר ידע וניסיון שצובר תאוצה ואהדה גדולה בשנים האחרונות. מעבר לנושא שאין חשש מתופעות לוואי, הטיפול הפסיכולוגי מתאים לרוב המוחלט של הסובלים מחרדות. בנוסף, הטיפול פסיכולוגי מומלץ כמעט לכל סוגי החרדות הקיימות. על מנת למצוא את הטיפול הפסיכולוגי שהכי יתאים למטופל מומלץ לגשת בשלב הראשוני לאבחון. טיפול בחרדות ספציפי מותאם לכל מטופל לפי סוג החרדה והקשיים שאיתם הוא מתמודד.


לסיכום, ישנן דרכים רבות להתמודד עם חרדות ופחדים כרונים שמקשיים עלינו ופוגעים לנו באיכות החיים. החדשות הטובות הן שהאפקטיביות של טיפול בחרדות בעשורים האחרונים עלתה באופן משמעותי מתוך ההבנה שבעיה זאת נפוצה מאוד. חשוב לדעת שתמיד קיימת תקווה ושתמיד קיים מענה לכל סוגי החרדה השונים. במידה ואתם סובלים מחרדה כזו או אחרת מומלץ לעבור אבחון ראשוני ולהתחיל בתהליך השיקום וההחלמה.


אחת השיטות שנמצאה עפ"י מחקרים כטיפול היעיל ביותר לטיפול בחרדות הינה שיטה המכונה: טיפול קוגניטיבי- התנהגותי C.B.T. מטופלים רבים מעידים כיצד שיטת הטיפול הזאת ממש הצילה את חייהם. זוהי שיטה נפלאה שיכלה לעזור ולפתור את הבעיות לסובלים רבים מחרדות בזמן קצר וביעילות רבה.



כותב המאמר: אורי פוקס, הינו פסיכותרפיסט ובעל קליניקה פרטית שמתמחה בתחום של טיפול בחרדות בשיטת C.B.T. - טיפול קוגניטיבי-התנהגותי. מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 054-4590735

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע