chiddush logo

הרב שלמה קרליבך זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 4/11/2017

 בס"ד


 

הרב שלמה קרליבך זצ"ל

י"ח טבת תרפ"ה - ט"ז חשון תשנ"ה

 

 

 הרב שלמה נולד בגרמניה, יחד עם אחיו התאום, לרב ד"ר נפתלי קרליבך בי"ח טבת תרפ"ה (1925), הוא החל ללמוד גמרא כבר בגיל חמש ממורים פרטיים, ויותר מאוחר למד גם בישיבת פונביז'. בעקבות התחזקות המפלגה הנאצית, עברה המשפחה לאוסטריה ויותר מאוחר לארצות הברית (גיל 14), שם כיהן אביו כרב קהילה במנהטן.

בארצות הברית גדל הרב שלמה בתורה בישיבת תורה ודעת והיה לתלמיד מוכשר. בגיל 18 נבחר הרב להיות מהגרעין המייסד של ישיבת לייקווד בראשות הרב אהרן קוטלר, שם למד משך שש שנים. לאחר תקופת ישיבת ליקווד התקרב הרב שלמה לחסידות חב"ד לרב יוסף יצחק שניאורסון ולמד בישיבת ליובאוויטש, כשנה לפני פטירת האדמו"ר, הרי"ץ, קרא לר' שלמה ועודדו לצאת לעם ישראל במוסדות החינוך על מנת לקרבם ליהדות, וכך אמר ועשה הרב שלמה והיה לשליח חב"ד באונברסיטת ברנדייס. לאחר פטירת האדמו"ר הרי"ץ התקרב הרב שלמה לרבי, האדמו"ר מנחם מנדל שנאורסון, וזה ביקש ממנו להפיץ את תורת החסידות בישיבות, וכך הסתובב הרב שלמה בין הישיבות על מנת לקרב תלמידי חכמים לחסידות ולחב"ד. בשלב מסויים פנה הרב שלמה לדרך מקורית בהפצת היהדות על דעת עצמו, והחל לנדוד ברחבי ארצות הברית בליווי גיטרה ולדבר בפני קהל גברים ונשים. ההופעות של הרב יחד עם שיריו, גרמו לו להתפרסם וכך כונה בפי כולם "הרבי המרקד". לאחר פטירת אביו, התמנה הרב שלמה לרב הקהילה במנהטן יחד עם אחיו.

הרב התפרסם רבות בזכות שיריו היפים, המבטאים ערגה וכמיהה בין היתר, למקדש ולעולם מתוקן, הרב נהג לשזור סיפורים במהלך הופעותיו, ובין היתר ציין בצער את חורבן המקדש: "... מדריגת ארץ ישראל שנתן לנו השי״ת, שיהיה לנו מקום בעולם, ויש עוד מדריגה למעלה מזאת- העיר הקדושה ירושלים, ואח״כ יש באותה עיר את המקום הכי קדוש- בית המקדש, ובתוך בית המקדש יש את קודש הקדשים, היכן שהכהן הגדול נכנס בה רק פעם אחת בשנה- ביום הכיפורים. עומק העמקות היא שהגמרא אומרת, שמיום שנחרב בית המקדש, בני ישראל הם בגלות, וכל העולם בגלות, אין מקום בעולם שקדושתו של השי"ת יכולה להתגלות, זה צער גדול שלא נוכל להשיג כלל..."

בגיל 48 בא הרב בברית נישואין ונולדו לו שתי בנות, אחת מהן, נשמה, ממשיכה את שירי אביה. הרב היה בעל חסד גדול וחילק את כספו לאירגוני חסד רבים, הרב נפטר בט"ז חשון תשנ"ה (1994) מהתקף לב בעת המראה של מטוס והוא בן 69, כאשר הוא מותיר אחריו שתי בנות, שירים, תלמידים וחסידים רבים. נקבר בהר המנוחות בירושלים תנצב"ה.           

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה