chiddush logo

כל הסגולות לט"ו בשבט

30/1/2018

בס"ד

כל הסגולות לט"ו בשבט 

🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🍇🍓🍈🍒🍑🍍🍅זהו ראש השנה לאילנות. 
🌲🌳🌴🌿🌱☘השנה ט״ו בשבט החג המקסים...תמיד הרגילו אותנו לברך על פירות יבשים משום שבגולה לא היו להם מפירות הארץ אבל  הכי חשוב לברך על פירות חיים וטריים. ולהוסיף את מה שאין בטריים. ללבוש בגדי חג ,לערוך שולחן ובו 4 צלחות מרכזיות ולברך ולהתברך מפירות שנשתבחה בהם א"י .יום זה מסוגל לחולל ישועות,ניסים ונפלאות .

💎💎ערב טוב בשבט – יום מסוגל להוריד שפע גשמי ורוחני ,רפואת הנפש והגוף  לזיווגים, לפוריות. 
דנים אותך עד כמה תשתרשי, עד כמה תהיי כעץ שתול על פלגי מים, עד כמה שכל מה שתעשי תצליחי, שלא תהיי כמוץ אשר תדפנו רוח, עד כמה תתני צל על כל סביבותיך. 
 מלבד הברכות, סדר בט"ו בשבט איננו הלכה כי אם  מנהג, ושפע של סגולות. המנהגים של ט"ו בשבט מושכים המון-המון שפע – אז אנחנו ממליצים! ונכון שהוא אינו הלכה, אולם כל מה שאנו עושות בו הוא מאהבת א״י.טוב לקנות את הספר שנקרא  ✨✨"פרי עץ הדר" ✨✨שערך מחדש הרב מרדכי צמח אליהו זצ"ל. (עולה 5-10 ₪ ושווה מיליונים (יש בו לימוד זוהר ,תהילים ומשניות ובקשות מיוחדות ליום ט'ו בשבט תפילה של הבן איש חי ועוד....).
🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🍇🍓🍈🍒🍑🍍🍅
💎💎המקובלים מכינים ארבע צלחות שונות. 
בצלחת אחת 🍽 פירות שבעת המינים. את מניחה אותם בצלחת נפרדת. 
בשלוש הצלחות האחרות - עד עשרה מיני פירות (מינימום ארבעה), ובסך הכל יש על השולחן מינימום שנים עשר (12) פירות ומקסימום שלושים (30). אפשר לכלול גם פירות יבשים. 

1.בצלחת הראשונה – פירות שאוכלים בהם גם את הפנים וגם את החוץ.
למשל: ענבים, תאנים, תפוחים (גרעינים קטנים נחשבים לצורך העניין חלק מהפרי), אתרוגים בריבה, לימונים (לימוניות קטנות או ריבה), אגסים, תותים, חרובים, חבושים, גויאבה,  אפרסמון וכיו"ב. 
על הסוג הזה המקובלים היו מבקשים:🙌🙌🙌 "יהי רצון שאני, הילדים שלי ובעלי נהיה יפים מבחוץ ויפים מבפנים. שיהיה תוכי כברי".
 2.בצלחת השנייה – פירות שיש להם גרעין בפנים (גרעין גדול ביחס לפרי), שאינו נאכל.
למשל: משמשים, אפרסקים, שזיפים, אוכמניות, ליצ'י, דובדבן, פיטנגו, מנגו, וכיו"ב.
ומה לבקש? "ריבונו של עולם. שנזכה להוציא מתוכנו את כל הדברים שאין בהם צורך: שנאה, קנאה, עצבות, תחרות, נטירה, טינה. יהי רצון שיישאר רק הפרי הטעים. יהי רצון שנזכה להוציא מחיינו את כל הדברים השליליים ונזמן דברים טובים לחיינו .
3.בצלחת השלישית – פירות שיש להם קליפה שלא אוכלים אותה, אלא רק את התוכן הפנימי. 
למשל: אננס, ערמונים, רימונים, אגוזים, שקדים, פיסטוקים, לוז, צנוברים, פומלית, פומלה, אשכולית, קיווי, קוקוס, הל, וכיו"ב. 
לבקש: "ריבונו של עולם. שיזכו לראות בי את הטוב שלי, על אף שכלפי חוץ יש לי מעטה של קשיחות. ושאני אזכה לראות את המתיקות בתוך כל בן אדם – כולל עצמי. לדון כל אחד לכף זכות, לא לראות בו איזושהי קליפה". ובמילים אחרות, קלפו - וראו כי טוב ה'. 🌟🌟שבעת המינים ⭐⭐
4.הצלחת הרביעית מכילה את שבעת המינים.  רימון תאנה לא חייבים לאכול אותם, כותב ה"בן איש חי". אפשר להסתפק בהבטה. ולכל מין ומין סגולה ובקשה משלו. מספיק להביט ולכוון (בפרט השנה, כשמכל עבר מציצות בך התולעים שבפירות המיובשים). 

1.🌱🌱חיטה – "שלווה", עוגיות ולחם. 
החיטה היא סגולה להצלחה בלימודים ולשכל וחכמה. "ה', אני רוצה דעת. שלי ולילדים שלי תהיה דעת. שבעלי יחכם בלימודו".שכל הסביבה שלי תהיה עם חוכמה לעשון רצון אבינו שבשמיים.
גם לבקש פרנסה בשפע.  הרואה חיטה בחלום יצפה לשלום, כך בגמרא. אם בלילה את חולמת על חיטים, דעי לך שתראי שלום בע"ה. 

2.🌱🌱שעורה – בירה וגריסי פנינה. 
הסגולה של השעורה – שלום בית. אשה סוטה, אשה שבעלה היה חושד בה, היתה מביאה קרבן שעורים ונטהרת לבעלה, ואז היתה זוכה בבן זכר. אם כן, לבקש על שלום בית בינך לבין בעלך (ואם את רווקה – אז בינך לבין בעלך לעתיד). 
הגמרא כותבת שכל הרואה שעורים בחלום, שתדע שסרו עוונותיה. אין לה יותר עבירות. 

3.🍷🍷גפן – יין, מיץ ענבים, צימוקים, עלי גפן ממולאים. 
סגולת הגפן היא זיווגים ופוריות. 
בחתונה שרים  ענבי הגפן בענבי הגפן. תבקשי על זה – "כמו שאני טובה וממשפחה טובה, תשלח לי מישהו ממשפחה טובה. להתחתן עם מישהו טוב, מישהו מיוחס, מישהו שחס. מישהו שיש בו רחמים". בקשי גם על הזיווגים של ילדייך ושל מכרים ומכרות. 
גפן זה גם פוריות.  אשתך כגפן פוריה. "שאזכה להיות כגפן שעושה פירות, ולא כגפן שאינה עושה פירות".שכל מי שיביט ביוצאי חלצייך יאמר :"אשרי יולדתם ". שכל מי שזקוק לזיווג ינשא השנה אמן !!

.🌱🌱תאנה – (לא אוכלים אותה יש בה תולעים )רק להביט בה ולבקש סבלנות. מה הקשר?  חז"ל מסבירים: בתאנים אין מסיק, בציר ו/ או קציר. פירות התאנה נקטפים קצת בכל יום, ונדרשת סבלנות רבה. 
לזיתים יש מסיק; בענבים יש בציר; ואילו תאנים – קוטפים בכל פעם קצת, ועוד קצת, ושוב קצת. צריך סבלנות. 
לבקש: "ה', תן לי סבלנות, למרות שאני רואה את הישועה טיפין-טיפין. עזור לי להִסתַּבלֶן".
מי שראה תאנה בחלום, משתמרת תורתו. 

🌱🌱רימון - שמירת הפה. שמירתו מלשון הרע ומדיבורים רעים.  כחוט השני שפתותיך; לרימון יש צבע של שפתיים. "שיצאו לי מהפה רק גרגרים מתוקים. אני רוצה דיבור של מלכות, כמו כתר של רימון". שנהיה מלאים מצוות כרימון.

🌱🌱זית – שמן זית וזיתים. 
לזית סגולות רבות. 
סגולה לבנים צדיקים. "ריבונו של עולם, כמו שהזית, העלים שלו אף פעם לא נושרים, ככה שהבנים שלי לא ילכו לשום כיוון לא נכון". 
סגולה לשם טוב. לבקש שלבנים שלך יהיה שם טוב, כמו שמן זית (טוב שם משמן טוב) ושלא יתערבו בחברים רעים (כשם שהשמן צף על פני המים). 
עוד היו מבקשים: "כפי שהזית - מועכים אותו, כותתים אותו ודורכים עליו, ויוצא שמן טוב – יהי רצון שמכל הייסורים שלי יצא רק טוב". 
שמן זית הוא סגולה לזיכרון. לפי הגמרא (מסכת הורַיוֹת), חמישה דברים גורמים לשיכחה: לאכול שאריות מאוכל חתולים, לאכול לבבות של בהמה, לשפשף את כפות הרגליים זו בזו בשעת הרחצה, לישון עם חפצים מתחת המיטה, ולאכול הרבה זיתים. 
אז הזיתים גורמים לשיכחה, לפי הגמרא, אולם שמן זית הוא דווקא סגולה לזיכרון. 
🌱🌱תמר - סגולתו גדלוּת והצלחה. את צריכה הצלחה בלימודים, בעבודה, באיזה פרויקט שאת עובדת עליו. מה תמר זה ליבו לשמים, הידיים שלו והענפים שלו פתוחות לקב"ה, ככה גם אני מבקשת, ריבונו של עולם תן לי להיתמר כמו עץ התמר. להיות גדולה, להיות גבוהה, להצליח. 

התמר סגולתו גם רפואה ובריאות. כתוב בגמרא: מי שאחזו בולמוס (התעלף), דחפו לו תמר לפה: "קום!" התמרים מחזקים את הגוף בשעת חולשה.  
הרואה תמר בחלום – ידע שתמו עוונותיו. כשאת רואה בחלומך עץ דקל או פירות של תמר, דעי שמחקו לך את העבירות שלך. 
ואיך נשכח את תמר המקראית, שידעה להזכיר את האמת ליהודה ברגע הנכון ובצורה הנכונה, וזכתה שיאמר צדקה ממני! יהי רצון שנזכה גם אנו לבהירוּת של תמר, לאצילוּת של תמר, לילדים הצדיקים שיצאו ממנה (שושלת המשיח) ושבן הזוג שלנו יאמר לנו תמיד "צַדַקתְ, רעייתי". 🙌🙌🙌🔥🔥שנזכה בחג קדוש זה לאור ושמחה ושכל תפילותינו יתקבלו ברחמים במהרה בע"ה.אמןןן💜

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע