chiddush logo

5 חידושים בתחום ההדפסה בתלת מימד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/10/2018

תחום ההדפסה בתלת מימד מתקדם ומתפתח במהירות בעשור האחרון, טכנולוגיות חדשות הומצאו והשימוש במדפסות החדשות הולך וגובר. טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד מאפשרת כיום להדפיס ולייצר שתלים רפואיים בהתאמה אישית למטופל, מגוון סוגי מזון, מוצרי טקסטיל, חלקי חילוף לרכב, מבנים ועוד.

המומחים טוענים כי בעוד מספר שנים כמעט בכל בית תהיה מדפסת תלת מימד למגוון שימושים, לא רק להדפסת מודלים בסיסיים ופריטי נוי. ככל שעלות מדפסות התלת מימד וחומרי הגלם זולה יותר כך השימוש בטכנולוגיה החדשה הולך וגובר, וישנם פיתוחים חדשים ופורצי דרך בתחום זה. לפניכם 5 חידושים בתחום ההדפסה בתלת מימד.

ייצור בתלת מימד של מוצרי טקסטיל

ישראל נחשבת למעצמה בתחום ההדפסה בתלת מימד, אחד הפיתוחים המסעירים בתחום הוא הדפסת מוצרי טקסטיל כמו הלבשה תחתונה ובגדי ים. את הפיתוח המאפשר הדפסת מוצרי טקסטיל באמצעות מדפסות תלת מימד החלה חברה ישראלית צעירה וחדשנית בשם תמי קר. החברה החלה לפתח את הטכנולוגיה בלונדון, אך כיום מרכז הפיתוח ממוקם בישראל וכעת יש חברות נוספות ברחבי העולם העוסקות בתחום.

בשבוע תצוגת האופנה בניו יורק החברה הציגה שמלת ערב שהודפסה במדפסת תלת מימד, לצד בגדי ים והלבשנה תחתונה. הפוטנציאל הוא עצום ויתכן כי בעתיד הקרוב לעין כולנו נוכל לייצר לעצמנו בגדים במדפסת הביתית, ונוכל לוותר על חוט ומחט או מכונות תפירה.

מודלים בתלת מימד לחדרי ניתוח

השימוש במדפסות תלת מימד הולך וגובר גם בתחום הרפואה, כיום ישנם חדרי ניתוח עם מדפסת משוכללת בטכנולוגיית תלת מימד. באמצעות המדפסת החדשה הרופאים יכולים ליצור מודלים בתלת מימד כחלק מההכנות לקראת ההליך הכירורגי. המנתחים יכולים לתכנן את הניתוח ולהגיע מוכנים לניתוח ולבצעו בהצלחה.

בנוסף, כיום ישנם בתי חולים המדפיסים שתלים ופרוטזות במדפסת תלת מימד חדשנית. את השתלים מייצרים במדפסת המשוכללת בהתאמה מושלמת לגופו של המטופל. כדאי לדעת כי בשנים האחרונות פותחו מדפסות עתירות טכנולוגיה להדפסת רקמות, זהו תחום ההולך ומתפתח במהירות.

הדפסת מזון

זהו אחד התחומים הבולטים בענף ההדפסה בתלת מימד, יש מספר חברות סטארט-אפ בארץ ובעולם המתמחות בתחום הדפסת אוכל והן מציעות טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך. במקום להדפיס מודלים בתלת מימד, ניתן בלחיצת כפתור להדפיס אוכל כמו המבורגר, קציצות, פיצה ועוד.

המומחים טוענים כי בעתיד תהיה מדפסת תלת מימד בכל מטבח ביתי וכל אחד יוכל לבחור מתכון ולהדפיס לעצמו מזון איכותי וכמובן טעים. המדפסת המתקדמת מסוגלת להדפיס מגוון סוגי מזון ומאכלים, האוכל המודפס מיוצר מחומרי גלם באיכות גבוהה. תוך דקות ספורות ניתן להדפיס ארוחה מלאה לכל המשפחה, בעלות משתלמת.

הדפסת בתים ומבנים

אחד החידושים המלהיבים בתחום ההדפסה בתלת מימד הוא האפשרות להדפיס מבני ענק כמו בתים פרטיים למגורים, מחסנים ומבנים נוספים. הדפסת המבנה נעשית בשטח בו מתכננים להקים את הבית, ההדפסה מהירה ותוך ימים ספורים ניתן להשלים את המבנה ולעבור לגור בו.

כדאי לדעת כי גם בנאס"א בוחנים את פתרון וטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד של מבנים, אחת המטרות היא לפתח מדפסת מהירה ואיכותית המסוגלת להדפיס מבנים במהירות לצורך התיישבות בכוכבים אחרים כמו מאדים.

בין החברות המפתחות את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד של מבנים יש גם מספר חברות ישראליות. אחת החברות מציעה כיום שירות להדפסת מבני ענק באיכות גבוהה באמצעות מדפסת תלת מימד ותוכנה מתאימה.

הדפסת מעגלים חשמליים (PCB)

בכנס מקצועי להדפסה בתלת מימד שהתקיים בירושלים בסוף שנת 2017 הציגה חברה ישראלית מדפסת תלת מימד חדשה להדפסת מעגלים חשמליים. המדפסת מסוגלת להדפיס בדיוק מרשים מעגלים חשמליים מודפסים שונים למגוון שימושים, תוך זמן קצר ובעלויות משתלמות.

באמצעות המדפסת אפשר לייצר מעגלים חשמליים מודפסים על פי תכנון מקדים ובהתאמה מושלמת לדרישות הלקוח. ניתן לייצר מעגלים חשמליים בכמות קטנה לצורך מחקר ופיתוח או למוצר מסוים, ככל שעלויות הייצור יפחתו כך הצפי הוא שהדרישה להדפסת מעגלים חשמליים תלך ותגבר.

לסיכום, מדי שנה ישנם חידושים נפלאים בתחום ההדפסה בתלת מימד. לפי תחזית המומחים להדפסות בתלת מימד לא רחוק היום בו כולנו נעשה שימוש יומיומי במדפסות החדשות ועתירות הטכנולוגיה, הרבה מעבר להדפסת מודלים קטנים בתל מימד או הדפסת חלקי חילוף, פריטי נוי וצעצועים. לכן, שווה לעקוב אחרי החידושים המלהיבים וכדאי לנצל את ירידת המחירים ולרכוש מדפסת תלת מימד לעסק או לבית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע