chiddush logo

הכל על ODT

2/5/2019

במשך שנים, נהגו המעסיקים לעשות כל דבר שהוא ההפך מהוצאת עובדי המשרד החוצה. מעסיקים העדיפו להביא את החוץ פנימה, בין אם באמצעות צמחים בעציצים, שיפור התאורה הטבעית של אור השמש או הכנסת אוויר צח לחדר. אבל הגיע הזמן להתחיל לעשות משהו כדי להוציא החוצה את העובדים.

מעסיקים רבים מודעים זה מכבר לתרומה הרבה של פעילות בחוץ, שיפור המוטיבציה של העובדים שלהם, להגדלת התפוקה ועוד. חלקם גם התנסו באחד מאותם רעיונות ליום גיבוש כמו פעילות הגיבוש המירוץ למיליון אשר תוצאותיה החיוביות נראות לעין מיד כשהעובדים חוזרים למחרת לעבודה הסדירה.

הגדרתODT  (ראשי תיבות של המונח באנגלית: (Out Doors Training: כלומר, אימון בשטח. מדובר בשיטה להכשרתם של העובדים במרחב חיצוני, טבעי, תוך כדי פעילויות, משחקים, משימות וכדומה, ובאמצעות פעילויות פיזיות אשר מסייעות לבניית צוות, להגדרת אסטרטגיות, לפיתוח עובדים, לניהול משברים וכן הלאה.

אימון אשר מתקיים מחוץ למקום העבודה שונה מאוד מצורות ההכשרה האחרות במובן זה שהמנהלים מובילים את הפעילות ומשתתפים בה. מאפיין זה עוזר לשבור את הקרח ויוצר תחושה של נוחות רבה יותר בין העובדים לבין המנהלים שלהם.

חברות רבות מציעות היום פעילויות ODT כהכשרה לעובדים ולמנהלים. לכן, כאשר מחפשים חברה המארגנת ומפעילה פעילויות ODT, מומלץ לבחור:

·          בחברה אמינה, בעלת ניסיון בארגון מוקפד לפרטי פרטים.

·          בחברה שיכולה לתת מענה למגוון הצרכים של כל לקוח באמצעות שלל של פעילויות ODT.

·          חברה אשר מסוגלת להציע ולהפעיל מגוון רעיונות לערב גיבוש או מבחר של רעיונות ליום כייף.

·          חברה אשר מבטיחה להעמיד לרשות הלקוחות שלה אנשי צוות מיומנים בהפעלת קבוצות באווירה ידידותית, נעימה ומקצועית.

פעילות ODT יכולה להתמקד בצרכים שונים, בהתאם לצרכי הארגון, כגון:

·          הרפיית מתחים

·          שיפור עבודת הצוות

·          מדיטציה

·          התנסות במגוון פתרונות למצבי משבר שונים

·          בחירת עובדים מתאימים לצוותים השונים

·          זיהוי כישרונות

·          הכרת העצמי

·          בניית צוות

·          חיזוק שיתופי פעולה בעבודה

·          חיזוק קשרים אישיים בין העובדים

פעילויות ODT הן אחת השיטות לאימון ולהכשרה של עובדים. זוהי שיטה חינוכית המשתמשת בפעילות גופנית בחיק הטבע, מבוססת על חוויה חושית, על התנסות והכרת הסיטואציה. למעשה, זו שיטה אשר מבוססת על הפדגוגיה החווייתית.

מטרת ההדרכה בחיק הטבע היא להעלות את רמתם הפיזית, הרגשית, הקוגניטיבית, החברתית והרוחנית של כל המשתתפים.

קיימים ארבעה סוגי הדרכה ואימון בסיסיים:

1.      יום כיף לעובדים – פעילות ה-ODT החופשית ביותר. מטרת האירוע היא בעיקר בידור, בילוי פנאי, ושיקום אנרגיות פיזיות ונפשיות. סוג זה של ODT מציע לעובדים חוויה יוצאת דופן, מביא איתו המון כיף ותומך בשיפור היחסים ובבניית תקשורת יעילה בין העמיתים.

2.      בניית רוח צוות – במקרה זה, מטרת פעילות ה-ODT היא לשפר את המוטיבציה, להעניק לעובדים תחושה שהם מהווים יחידה מאוחדת, ולחזק את הקשרים הבלתי רשמיים ביניהם. רוח הצוות מושגת בדרך כלל באמצעות פעילות דינמית וחווייתית, פעילויות המלוות בפרץ של אדרנלין כגון סנפלינג או טיול ג׳יפים.

3.      בניית צוות – סוג ה-ODT המורכב ביותר. במקרה זה הפעילות תיכנס לעומקה של בניית הצוות. מדובר בפעילות שיטתית לבנייה ולפיתוח הצוות, והיא נועדה לשפר את ביצועיה של הקבוצה. פיתוח צוות מבוסס על תכנית ספציפית שבה הצוותים חשופים לבעיות ולמצבים חדשים אשר אותם עליהם לפתור כצוות. לאחר מכן, דנים ביחד עם המדריכים בכול החוויות שאנשים

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע