chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "במדבר" ה'תשע"ט

נכתב על ידי ידד, 29/5/2019

 

 

 

בשעה טובה הגענו לחומש הרביעי, חומש "במדבר". עיקרו של החומש עוסק במסעם הארוך של בני ישראל במדבר אל ארץ ישראל, מסע שכולל הרבה חניות, משברים, אירועים שונים ומגוונים, מפקדים, ועוד רבות וטובות.

בפרשת השבוע, פרשת "במדבר", מתחילים בני ישראל בהכנות למפקד של כולם וכן הם מקבלים הוראות לסידור העם בחניה ובמסע שלו לאורך הדרך: "וידבר ה' אל משה ואל אהרן לאמר, איש על דגלו באותות לבית אבותם יחנו בני ישראל מנגד סביב לאוהל מועד יחנו".

שני עניינים חשובים אפשר וצריך ללמוד מהפסוק הזה.

האחד הוא, שעם ישראל מגוון מאוד ומלא בסוגים שונים, משפחות ושבטים שונים, וכל אחד מהם מאופיין וגם מסומן בדגל משלו ובאותות המיוחדים עבורו וזה הכי טבעי שיש, אך עם כל זה עם ישראל כולו מאוחד וחונה בסופו של דבר ביחד מסביב לאוהל מועד. אולי הדגלים שונים, אולי השמות שונים, אבל לכולנו מכנה משותף שכולנו סובבים אותו.

העניין השני שניתן ללמוד מהפרשה בפרט ומארגון בני ישראל להליכה הוא שיש חשיבות גדולה לסדר וארגון. הן האדם הפרטי והפשוט ובטח עם שלם ומדינה בכללותה צריכים סדר, צריכים מערך של ארגון, האדם צריך לדעת, בטח בכל מה שהוא שולט בו, שיש לו לוח זמנים מסודר, מתי הוא קם בבוקר ומתי ילך לישון ומה יעשה לאורך יומו, ולא לחיות בהרגשת "מה שיהיה יהיה", ואם לאדם הפשוט זה חשוב על אחת כמה וכמה לחברה גדולה כמו מדינה ועם.

 

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 http://dosanova.co.il/

 

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

 

חניות,משברים,אירועים,מגוונים,מפקדים,הדגלים שונים,השמות שונים,מכנה משותף,

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה